לאחרונה התקיים במרכז רבין בתל אביב אירוע הגמר של תחרות Innovate for Good, במסגרתה נרתמו עשרות תלמידים לפיתוח אפליקציות למען הציבור בשיתוף עם עמותות חברתיות. האפליקציות פותחו במסגרת פרויקט ביוזמת מיקרוסופט ישראל ועמותת תפוח. במסגרת התחרות נרתמו בני הנוער לפתח אפליקציות שיסייעו לקידום מטרות של עמותות חברתיות. למקום הראשון הגיעה האפליקציה שפותחה עבור עמותת איזי שפירא; אפליקציית משחקים לטאבלט, שמיועדת לבעלי מוגבלויות. האפליקציה כוללת שלושה משחקים פשוטים לתפעול והיא בעלת גרפיקה וצבעים המתאימים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. האפליקציה מאפשרת לבעלי מוגבלויות לשחק במשחקים באופן שמאפשר להתאים את הרמה לכל שחקן באופן אישי תוך אפשרות התקדמות בשלבים. האפליקציה שזכתה בתואר חביבת הקהל, פותחה עבור ארגון יזמים צעירים. האפליקציה מאפשרת יצירת קשר שוטף בין היזמים וכן בינם לבין המנחים שלהם בזמן עבודה על מיזם. מטרת האפליקציה היא ליווי היזמים הצעירים בשלושה שלבים מרכזיים בבניית הפרויקט: סיעור מוחות – העלאת רעיונות למיזם, הגשת ההצעה לרעיון ומציאת ספקים למוצרים הדרושים למיזם. אפליקציות נוספות שפותחו: אפליקציה להגברת הבטיחות לקשישים; אפליקציה לשילוב צעירים מהפריפריה בתעסוקה; אפליקציה לסנכרון וחיבור בין מתנדבים פוטנציאליים לעמותות; אפליקציה לאלימות והגנה מפני תקיפה; אפליקציה לארגון טיולים ודיווחים מהשטח ועוד. בכל צוות יוצרים היו מפתחים; בעלי רקע בתחום התכנות, מעצבים; בעלי רקע בתחום העיצוב הגראפי, ופעילים חברתיים; בעלי רקע בתחום העשייה למען הקהילה. (בתמונה; הצוות המנצח. צילום; אורי חבושי, אינסומניה)