בימים אלה מפיץ משה"ח מדריך למורי החינוך המיוחד ובו הסברים על מהות החינוך המיני-חברתי. במדריך מוצע לצוותים החינוכיים גם מערך של פעילויות חינוכיות בנושא זה.
ממשה"ח נמסר, כי המדריך נותן מענה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים בגילאי הבגרות המינית. עוד נמסר, כי המדריך הוא חלק ממערך רחב של תוכניות לימודים העוסקות בהכנתם של תלמידי החינוך המיוחד להשתלבות בחיי הקהילה הבוגרת. התוכניות עוסקות בעולם העבודה, תרבות הפנאי, הרחבת ההשכלה, בריאות, דיור, משפחה, הקהילה ומוסדותיה ועוד.
המדריך החדש מתבסס על התפיסה כי החינוך המיני-חברתי מתחיל בגיל הרך ונמשך לאורך כל החיים. הצוותים החינוכיים יתאימו את התכנים של המדריך ואת דרכי ההוראה לשלב ההתפתחות של התלמידים, גילם הכרונולוגי, יכולת ההבנה שלהם, צרכיהם המיוחדים ואפיוני המסגרת החינוכית והקהילה שאליה הם משתייכים.
ממשה"ח נמסר, כי מחקרים מצאו, שבקרב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, שנחשפו לתוכניות לחינוך מיני, חל שיפור בהתנהגות הנורמטיבית בתחום זה. כמו כן עלתה בקרב תלמידים אלה יכולת ההתגוננות האישית, כאשר סבלו מפגיעה או ניצול מיני.