על פי המאמר בשנתיים האחרונות עולה שוב ושוב לסדר היום הציבורי הדיון בהישגים הדלים בקריאה ובהבנת הנקרא של התלמידים הישראלים. לדברי מחברת המאמר, הכנה נכונה ללימודי הקריאה בגיל הגן עשויה לשפר את הישגי התלמידים בהמשך דרכם בביה"ס. המאמר מתאר שתי מיומנויות שיש להקנות לילדים עוד בטרם רכישת הקריאה באופן פורמלי: "מודעות פונולוגית" - מודעות של הילד לרכיבים הצליליים של המילה ופיתוח היכולת לזהות אותם; ומודעות "לעיקרון האלפבתי" - עיקרון שעל פיו סמלים גרפיים יכולים לייצג צלילים. רכישת המודעות בשני התחומים האלה נעשית באמצעות משחקי אימון המתוארים במאמר. המאמר המלא מופיע באתר חברת דידקטיקה.