המועצה הלאומית לשלום הילד פרסמה לאחרונה הודעה המגנה בחומרה את השימוש בעונש ההשעיה כדרך להתמודדות עם בעיות משמעת ואלימות של תלמידים. הארגון מביע התנגדות נחרצת ל"פתרונות לא פתרונות", כהגדרתה, למלחמה באלימות תלמידים, כמו העברה לכיתה אחרת, השעיה או סילוק מביה"ס. בהודעה נטען, כי מדובר בתרופת אליל שאיננה משיגה דבר, ובמקום להחליפה מכפילים את המינון שלה. הארגון טוען, כי השעיה או הרחקת תלמיד מביה"ס עוד לא פתרו אפילו בעיית אלימות אחת. לטענתו, צריך לטפל באלימות תלמידים בחוכמה ולא "להזיז" את הבעיה הרחק מעינינו ולחשוב שבכך פתרנו אותה. עם זאת ההודעה מדגישה, כי המועצה לשלום הילד מגנה כל תופעה של אלימות ואין היא תומכת בכל ביטוי של אלימות שמתבצע על ידי ילדים ובני נוער. "לתפישתנו זכויות ילדים, אינן כוללות היתר כלשהו לפגוע באחרים, מבוגרים וילדים כאחד".
על פי ההודעה, זכותו של כל ילד היא שיציבו לו גבולות ויחנכו אותו להבחין בין טוב לרע. כאשר יש הכרח בענישה, עליה להיות הגיונית, פרופורציונאלית ומבוססת על הוגנות, מידתיות, כבוד וערכים חינוכיים. לדברי הארגון, עונש ההשעיה הוא חסר פשר, חסר תועלת ובעל מסרים שליליים. מהשעיה לא לומדים דבר וקונים שקט כביכול לתקופה קצרה, מבלי שמקור הרעה יטופל. השעיה מביה"ס היא בגדר רישיון והיתר לא ללמוד, ועלולה להיראות כפרס. לטענת הארגון, ההשעיה גם דוחפת את האלימות הלא מטופלת לרחוב ולמקומות לא מפוקחים, שם היא עלולה להתפרץ בצורה מסוכנת. כמו כן, צריך להיות בענישה מרכיב של תיקון העוול ולא רק כוחנות שנועדה להראות מי חזק יותר. הפעלה נכונה של ענישה דורשת השקעה ויצירתיות והיא יותר מסובכת וקשה להפעלה מאשר שליחת התלמיד הביתה. אך בחינוך אמיתי לא מחפשים את הדבר הקל, אלא את הדבר הנכון, מסכמת ההודעה.