|
מנורה מבטחים |
|
|
|
|
|
|
|
כל הכותרות -21.1.05-30.1.05 |
רדיקס מספקת למשה"ח תוכנה לשליטה בכיתות המחשבים (קו לחינוך) חברת רדיקס טכנולוגיות בע"מ זכתה במכרז משרד החינוך לאספקה והתקנת מערכות שליטה ובקרה אינטראקטיביות לכתות הדרכה Radix Smart Class בעשרות מרכזי פסג"ות (פיתוח סגלי הוראה) בפריסה כלל ארצית.
התוכנה תשמש כלי פדגוגי אינטראקטיבי יעיל ומתקדם להדרכות והשתלמויות מורים.
הזכייה במכרז הינה המשך לתנופת הפעילות של רדיקס במגזר החינוך, במסגרתה סופקו מאות מערכותSmart Class למרכזי תקשוב ברחבי הארץ.
סדר ט"ו בשבט למנהלים ערבים ויהודים (קו לחינוך) במחוז מרכז נערך בט"ו בשבט יום חילופי שלטון עם מועצת התלמידים והנוער המחוזי שהתמקד ברגישות חברתית. בני הנוער החליפו במהלך היום את המנהלים הבכירים בהנהלת המחוז, והציגו בפניהם את צורכיהם ואת תוכנית מועצת הנוער לשנת 2005. כחלק מהיום גם התקיים במחוז סדר ט"ו בשבט, בו ישתתפו מנהלים יהודים וערבים.
|
ט"ו בשבט בגן הילדים (קו לחינוך) ילדי גן דקל במועצה המקומית גן יבנה, נטעו לכבוד ט"ו בשבט צמחי נוי בחצר הגן. מועצת התלמידים של תיכון "אורט רבין" ביישוב, נקטה אף היא יוזמה לקראת החג, וחילקה בחמישה דוכנים ביישוב לעוברים ושבים פירות יבשים, שקדים וסוכריות.
|
שרה דר זכתה בפרס הצטיינות של משה"ח לשנת תשס"ד (קו לחינוך) שרה דר, מפקחת המדעים של מחוז חיפה, זכתה בפרס הצטיינות של משה"ח לשנת תשס"ד. בנוסף לתפקידה כמפקחת המדעים, משמשת דר גם כמפקחת כוללת בחינוך העל יסודי. דר גם הקימה במחוז, במשך שנתיים בלבד, מערך של חמישה מרכזי פסג"ה, שעליהם היא אחראית. פרס ההצטיינות הוענק למפקחת בשבוע שעבר על ידי סגן שרת החינוך החדש, הרב מיכאל מלכיאור, ומנכ"לית משה"ח, רונית תירוש.
|
הזוכים בחידון התנ"ך הארצי במחוזות ת"א והמרכז (קו לחינוך) בחידון התנ"ך לבתי"ס על יסודיים, שנערך ביום חמישי, 20.1.05 , זכו במחוז ת"א, מהחינוך הממלכתי דתי, תום שוחט מהישיבה התיכונית בני ברק, ומהחינוך הממלכתי, יהלום שי מביה"ס להנדסאים בת"א. במחוז מרכז, מהמגזר הממלכתי דתי, זכתה יעל זווילי מאולפנת השומרון באלקנה, ומהחינוך הממלכתי, ברק טייץ מתיכון אלון גינצבורג ביבנה. הזוכים ישתתפו בחידון הארצי לבתיה"ס, שייערך במהלך חודש פברואר 2005. הזוכה בשלב זה יעלה להתמודד על תואר חתן התנ"ך העולמי לנוער, בחידון שנערך מדי שנה ביום העצמאות.
|
אור ירוק לתוכנית "אור ירוק לחיים" בגן-יבנה (קו לחינוך) מועצת גן יבנה ועמותת "אור ירוק" יחלו בימים הקרובים להפעיל ביישוב תוכנית ליווי לנהגים צעירים. על פי התוכנית, מבקר צוות הדרכה של עמותת אור ירוק בבתיהם של תלמידים שעברו בהצלחה את מבחן התיאוריה בנהיגה. הצוות מעניק לתלמיד ולהוריו ערכת הדרכה לליווי נהגים חדשים, לפני מועד המבחן המעשי בנהיגה. לקו לחינוך נמסר, כי תוכנית אור ירוק בגן יבנה תשולב בפעילות החינוך התעבורתי, הנלמדת בכיתות י"א בביה"ס התיכון. התוכנית תעובד ותותאם למאפייני היישוב. מנהל התיכון בגן יבנה ביקש מהעמותה שמורי ביה"ס יעברו גם הם הדרכה בתוכנית כדי שיוכלו לשמש דוגמה לתלמידיהם, לנהיגה נכונה ובטוחה.
|
ממציאים צעירים בעמק חפר (קו לחינוך) רן דן ועובד יעקובי, תלמידי קריית החינוך דוד בן גוריון בעמק חפר, פיתחו מתקן לחסכון במים. המתקן אוסף מי מזגנים ומשקה את הגן האקולוגי של ביה"ס. התלמידים הציגו את המתקן למנכ"לית משה"ח, רונית תירוש, שביקרה בשבוע שעבר בביה"ס.
|
|
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484 |
|
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|