אודות
אדם מילא היא החברה המובילה והגדולה בישראל בתחום משאבי האנוש, המתגאה בניסיון של
למעלה מחמישים שנה בגיוס, אבחון, השמה, פיתוח וייעוץ לעובדים ולארגונים בארץ ובעולם.
אדם מילא צברה מומחיות ומוניטין רבים בקרב אלפי לקוחות עסקיים ופרטיים כאחד, והיא פועלת בכל
הסקטורים המקצועיים במשק, ביניהם פיננסים, תעשייה, טכנולוגיה, תקשורת, ביטוח, פרמה ובריאות,
תחבורה, שירותים, ועוד ובכל התפקידים - החל בתפקידים זוטרים, דרך תפקידים מקצועיים ותפקידי
ביניים וכלה בדרג הניהולי הבכיר ביותר של הארגון.
אדם מילא מאמינה בצמיחה משותפת של העובד והחברה. כדי למצות את הפוטנציאל הטמון בכל ארגון
או חברה, קטנה כגדולה, יש למצות גם את הפוטנציאל האישי של העובד. מכיוון שאנו מעניקים שירותים
הן לארגונים והן לאנשים פרטיים בדרכם המקצועית, אנו מכירים לעומק את כל הזוויות הרלוונטיות. נקודת
המבט ההוליסטית שלנו מאפשרת גם לפרט וגם לחברה לצעוד קדימה, אל עבר דרך מקצועית מבטיחה.
במקביל, מלווים יועצי אדם מילא אלפי אנשים פרטיים בשלבים השונים של מסלולם התעסוקתי: החל ביעוץ
ובליווי בבחירת המסלול ההכשרה והלימודים בהתאם למטרות בעולם העבודה, דרך ליווי בתחנות השונות
לאורך הקריירה, חיפוש אפקטיבי של עבודה וכלה בליווי לקראת פרישה.
350 עובדי החברה, בהם פסיכולוגים, יועצים ארגוניים, מאבחנים ואנשי גיוס בכירים, פועלים בארבעה
סניפים - בתל-אביב, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע, וכן במשרדי הלקוחות בכל רחבי הארץ.
אבחון לקויות למידה:
מהי לקות למידה?
לקות למידה היא מונח כללי המתייחס לקבוצה מגוונת של ליקויים הבאים לידי ביטוי בקשיים ברכישה ובשימוש במיומנויות של הקשבה, קריאה, דיבור, כתיבה, המשגה ו/או יכולת מתמטית. הבסיס המשוער ללקות למידה הוא נוירולוגי. במרבית המקרים הסיבה אינה ידועה אולם מקובל לייחס את התופעה לגורמים תורשתיים, למצוקה טרום לידתית או למצוקה שלאחר הלידה או בילדות הרכה. מכל מקום, אין לקויי למידה נגרמים בשל תנאי הסביבה, אם כי תנאי הסביבה עלולים להשפיע על לקויות אלה.
למי מיועד האבחון?
האבחון מיועד לתלמידים הנתקלים בקשיים במהלך לימודיהם וקיימים פערים גדולים בין כישורי למידה
שונים (להקשיב, לכתוב, לדבר, לאיית, לזכור ועוד). ליקוי הלמידה מקשה על הלומד לממש את יכולותיו,
מעוות את תמונת היכולת האישית שלו וגורם לו הרגשת תסכול.
אם אתם מרגישים שקיים פער בין יכולת התלמיד לבין הישגיו בבית הספר, אם הוא מגלה קושי בזיכרון, בהתמצאות במרחב ו/או בזמן, אם קיים קושי בקשב וריכוז, מומלץ לפנות לאבחון. לחילופין- אם קיימות
בעיות מוטיבציה והתנהגות או קשיים רגשיים וחברתיים, חשוב לבדוק שאין הם נובעים מלקויי למידה.
חשוב מאד לאתר את הלקוי על ידי אבחון מוקדם ככל האפשר, כדי לסייע ללומד, ולאפשר לו, ככל הניתן,
לתפקד באופן הרגיל ביותר, מבלי לפגוע בהשכלתו ובעתידו האישי והמקצועי, שהם המפתח להצלחה
בחברה המודרנית.
מה כולל האבחון?
האבחון הדידקטי כולל בדיקת הישגי התלמיד במיומנויות אקדמיות ומקצועות הלימוד, והוא בנוי מהערכת תפקודים שונים שאחראיים וחיוניים לרכישת מיומנויות קריאה, כתיבה וחשבון, זיכרון, תפיסה ופוטנציאל אינטלקטואלי.
האבחון מלווה בדוח מפורט שמציג את המבחנים שניתנו, הממצאים, מסקנות והמלצות אופרטיביות להתערבות. חשוב לציין, כי אבחון טוב אינו מתרכז רק באפיון הקשיים, אלא גם מציע תוכנית דידקטית מותאמת לטיפול והתמודדות בקשיים.
האבחון הפסיכו-דידקטי מציג תמונה רחבה יותר וכולל בנוסף התייחסות לאינטליגנציה ולתפקוד רגשי.
(אבחון זה נדרש לאישור בחינות בגרות מותאמות).
תהליך זה יכול לקחת בין 2-3 פגישות שאורכות מספר שעות.
תוכנית "מעברים" - מבחני מיפוי וייעוץ לימודי לתלמידים ולהורים בבתי ספר
מטרת המבחנים והשאלונים היא לסייע בתהליך קבלת ההחלטות של התלמיד לגבי המשך לימודיו,
ובהכוונתו למסלול הלימודים המתאים לו ביותר. בעזרת מערכת מקיפה של מבחנים ושאלונים, נבנה פרופיל הכשרים והנטיות של התלמיד, מתקבל מידע על יכולותיו בתחומי כושר שונים, על סגנון עבודתו ועל תחומי
העניין שלו. כמו כן, תוצאות המבחנים מצביעות על התחומים בהם התלמיד טוב יותר, ועל אלו בהם הוא זקוק לתמיכה. במקרים מסוימים, ניתן לאתר, בעזרת פרופיל הציונים, פוטנציאל לימודי אשר אינו בא לידי מיצוי במסגרת ביה"ס בשל גורמים שונים (העדר מוטיבציה, ליקויי למידה מסוים וכו').
יתרונם של המבחנים הפסיכומטריים, במתן תמונה אובייקטיבית ומהימנה ואפשרות להעריך את יכולותיו של התלמיד בהשוואה לתלמידים בני גילו והשכלתו בארץ. ברצוננו להדגיש,
שחוות הדעת היא בבחינת המלצה, אשר חשוב לשלבה בנתונים נוספים המצויים בידי צוות בית הספר (תפקוד התלמיד בכיתה והישגיו, מידת המוטיבציה שלו ועוד). שילוב נאות בין הנתונים האובייקטיביים לבין המאפיינים הבית ספריים מעלה את סיכויי ההצלחה בלימודים.
מהם כלי האבחון של תוכנית "מעברים"?
כלי האבחון של התוכנית מורכבים ממערכת של מבחנים ושאלונים שעל פיהם נבנה פרופיל הכשרים והנטיות של כל תלמיד: מתקבל מידע על יכולותיו של התלמיד בתחומי כושר שונים, על סגנון עבודתו ועל תחומי העניין שלו.
חוות הדעת, הנכתבת על ידי צוות יועצות מנוסות ומיומנות, מבוססת על תוצאות המבחנים,
כמו גם על מידע הקשור בהעדפות מקצועיות, מוטיבציה, רמת שאיפות ועוד.
יתרונות מערכת מבחני תוכנית "מעברים":
יתרון מערכת המבחנים הינו ייעוץ לימודי.ביכולתם של המבחנים לתאר תמונה כוללת על תחומי הכושר והמיומנויות של כל תלמיד תוך הדגשת קיומם של הפערים בין מבחני הבנה לבין מבחני ידע העשויים להצביע
על אי מיצוי יכולת, כשרים בולטים, תחומי עניין וכד'. כמו כן, מקבל בית הספר דפי ריכוז הכוללים פירוט
ההישגים של כלל התלמידים בכל מבחן ומבחן, וכן עיבודים סטטיסטיים המתייחסים לרמת בית הספר,
לרמת הכיתות בשכבה, לרמת המועמדים החדשים להצטרפות אליו, וזאת בהשוואה לנורמה ארצית
מייצגת ולנורמה פנימית (מדרג פנימי של המועמדים).
|