ענת אשד:
יועצת להורים ולצוותים חינוכיים. (מ.א חינוך).
מגשרת בגירושין. מנהלת את פורום מכון אדלר.
מעבירה סדנאות להעצמה אישית על פי
שיטת "דרך האמן".
מורה לחיים - סדנא לניהול כיתה על פי הגישה האדלריאנית
* 3 מפגשים של סדנא לניהול כיתה בסבסוד עמותת המורים
מטרת הסדנה להקנות למורים כלים להיות מורים מעודדים וסמכותיים.
פיתוח מסוגלות אישית ומקצועית של הצוות.
פיתוח תובנות ביחס להתנהגויות מפריעות.
כלים לתקשורת נכונה.הצבת גבולות בדרך אסרטיבית ולא פוגעת.
הלמידה חוויתית משלבת הוראה פרונטאלית, דיונים קבוצתיים,משחקי תפקידים
המשתתפים מתנסים בדרכים יצירתיות שונות.
נעשה שימוש בקלפים, פלסטלינה,קולאז'.
10 מפגשים.
מטרות הסדנה:
• פיתוח מסוגלות אישית ומקצועית של הצוות.
• קבלת כלים לתקשורת נכונה.
• דרכים להעלאת הערך העצמי של הילד.אומנות ההקשבה והשיתוף.
• פיתוח תובנות ביחס להתנהגויות מפריעות. הצבת גבולות בדרך אסרטיבית ולא פוגעת.
• היכרות עם מאגר רעיונות חדש על בסיס הגישה האדלריאנית ליישום בכיתה.
• חיזוק הצוות באמצעות כלים להתמודדות עם אלימות ומנהיגות שלילית בקבוצה.
נושאי הסדנה:
•תקשורת מקדמת דיאלוג –
איך לדבר כך שהילדים יקשיבו- ואיך להקשיב כך שהילדים ידברו:
התבוננות בחסמי תקשורת. הקשבה- שיקוף- שיתוף.
"מסרי אני" לעומת "מסרי אתה".
•חשיבות תחושת השייכות:
תחושת ההשתייכות מהי?
כיצד לפתח תחושת השתייכות אצל התלמידים והמורים כדרך למניעת תסכול.
דרכים להגברת שיתוף הפעולה בעבודת המורה. חינוך לאחריות ולעצמאות
•איתותים:
הבנת התנהגויות שליליות אצל ילדים.
למה ילדים מפריעים?
התמודדות עם התנהגות מפריעה, הבנת הדינאמיקה הבין אישית ודרכי תגובה יעילות.
היכרות עם מודל ארבע המטרות המוטעות בהתנהגות התלמידים:
העסקת יתר, מאבקי כוח, נקמה, ייאוש.
•עצור – גבול לפניך:
עונשים ופרסים לעומת תוצאות טבעיות והגיוניות.
חוקים וגבולות ודרכים יעילות לאכיפתם.
העמדת גבולות אישיים בעקביות וביעילות.
•אמנות העידוד:
ללמוד לעודד ולהתעודד.
שיפוטיות לעומת היופי שבאמנות העידוד.
עידוד כגורם מצמיח. הדרך לערך עצמי גבוה לעומת הדרך לערך עצמי נמוך.
סובייקטיביות ובחירה כדרך להעצמה.
אומנות העידוד: שבח זה לא עידוד.
•דרכי חינוך מוטעות:
ביקורתיות, פינוק, לחץ, חסות יתר.
לעומת חינוך לאחריות ולעצמאות.
מערכת התפיסה הסובייקטיבית –מודל אפ"רת.
הבנת רגשותיי ורגשות האחרים.
•השפעת המערך והאווירה המשפחתית על התפתחות הילד:
נבחן כיצד משפיעה האווירה המשפחתית והמודלינג של המבוגר על המסקנות שהילד
מסיק על החיים. נלמד לזהות כיצד המיקום במערך המשפחתי משפיע על המסקנות שהילד
מסיק לגבי עצמו.
•הבנת תהליכים בהתפתחות קבוצה.
כל קבוצה היא ייחודית- אבל כמו במעגלי חיי הפרט ובמעגלי המשפחה – ישנם שלבים שכל קבוצה עוברת. נבחן את השלבים ההכרחיים ואת מגוון התפקידים שלוקח כל חבר בקבוצה.
בכך יכול מנהל הקבוצה להבין את התהליכים וללמוד להתמודד איתם.