23/11/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

שלמה דוברת; במקום בחינוך עוסקים כל הזמן בשכר


בפאנל "מהפכה בניוטרל: איפה נתקעות הרפורמות", שנערך היום בכנס "העיר" לחינוך חולון 2008, השתתפו ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר, שלומית עמיחי מנכ"ל משרד החינוך, שלמה דוברת שותף מייסד בכרמל וונצ'רס, אלי כהן הממונה על השכר באוצר לשעבר, יוסי וסרמן מזכ"ל הסתדרות המורים ורן ארז יו"ר ארגון המורים. בפאנל עסקו בטעויות העבר והלקחים לקראת "אופק חדש".
במסגרת הדיון אמר רן ארז כי "מערכת החינוך עומדת בפני פשיטת רגל, קיצוצים, גזירות ושחיקה בשכר. באיחור של שנים העניק לנו משרד האוצר את המגיע לנו על פי הסכמים קיבוציים. שכר המורים צריך לעלות, כך שערכה של שעת עבודה של מורה תהיה גבוהה יותר. מי שרוצה להיות ב"אופק חדש", שיבושם לו; מי שהסכים לכך מקבל פחות כסף ממה שמגיע לו".
אלי כהן אמר כי "תקציב המדינה הצטמצם בכל המערכות, לא רק בחינוך, וכל המערכות יודעות להתאים את עצמן למציאות. יש לזכור כי בשנה שעברה גדל תקציב החינוך. בעבר טענתי כי שכר המורים אינו ראוי, היום במסגרת הרפורמה הוא יותר מראוי. אם חס וחלילה רפורמת "אופק חדש" תכשל, לא תהיה רפורמה נוספת במערכת החינוך במשך עשרות השנים הבאות".
שלמה דוברת: "במקום לעסוק בחינוך, עוסקים כל הזמן בשכר. אני מברך על "אופק חדש" ובלי הסכמה בין ארגוני המורים לממשלה לא ניתן ליישם את הרפורמה. יחד עם זאת יש ב"אופק חדש" גם סכנה- יש רפורמות רבות נוספות שיש ליישם, הגבלת סמכויות המנהל, הארכת שעות הלימוד, שינוי תקצוב דיפרנציאלי אמיתי, סיום הפארסה בין הרשויות המקומיות לממשלתיות; כלומר רפורמה אמיתית שתגדיל את סבסוד המדינה בה עם הגבלת הסמכויות המקומיות.
יוסי וסרמן אמר בפאנל כי "באנו להפסיק את הדשדוש במערכת החינוך, להעלות את השכר והמעמד של המורה כאיש מקצוע מוביל. רפורמת "אופק חדש" צריכה להיות מערכת שכל ארגוני המורים שותפים לה, עם המדינה, רפורמה מוסכמת על כולם- רק כך יביאו שינוי למערכת החינוך".





הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תגובות
1. דלית (27/08/2008 16:11:11)
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך