חזון המכללה
ייחודה של המכללה הוא בשילוב שבין ההוראה הדיסציפלינרית-אקדמית לבין ההתנסות בהוראה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובחינוך המיוחד, במגזר הערבי והיא שואפת להכשיר מורה משכיל, סקרן ופרופסיונלי.
הלומדים במכללה מרחיבים את השכלתם ורוכשים את מקצועם ע"י קריאה, התנסות, מחקר ועבודה יצירתית. במסגרת הלימודים, הם מתוודעים לאסטרטגיות לימודיות חדשניות, ומתנסים בשיטות הוראה מגוונות, הכוללות שימוש בטכנולוגיות עדכניות והתנסות בסביבות למידה חדשות כגון: הוראת עמיתים ושילוב של הוראה מתוקשבת ולמידה מרחוק .(Distance Learning) הסטודנטים זוכים להדרכה אישית, המשולבת בפעילות מעבדתית וסדנאות. תפישת העולם של המכללה היא פלורליסטית והומניסטית, ומשלבת ערכים חינוכיים של המזרח והמערב, והיא זוכה להכרה בקרב הציבור הערבי והיהודי בישראל ובעולם, כמוסד המדגיש את הזיקה לתרבות הערבית. הלימודים מקנים לסטודנט כלי הוראה ולמידה ברמת מיומנות גבוהה, מעשירים ומעמיקים את ידיעותיו של הבוגר, מרחיבים את השכלתו ומפתחים את אישיותו.
המכללה מעודדת יוזמות עצמאיות של תלמידיה, ומטפחת מורה פרופסיונלי, בעל תפיסת עולם פלורליסטית והומניסטית, המודע לאחריותו החינוכית, מתעדכן ומתחדש לאורך זמן ומיישם חידושים בחינוך לשיפור המעשה החינוכי במגזר הערבי.
תוכנית ההכשרה המקצועית מכוונת להגשים את המטרות הבאות: הבנה ביסודות המתודולוגיה של החינוך: הכרת עקרונות יסוד של מדעי החברה וההתנהגות, שיש להם נגיעה ליסודות החינוך, לפילוסופיה, לפסיכולוגיה וסוציולוגיה ; פיתוח גישה מדעית למטרות החינוך, דרכיו ומגבלותיו. העמקת הידיעה בתחומי דעת דיסציפלינריים ברמה אקדמית במקצועות הנלמדים במערכת החינוך הישראלית. פיתוח נרחב של מיומנויות דידקטיות הנדרשות לביצוע תפקידי הוראה, בהדגשה מיוחדת על דרכים יישומיות של מדעי החינוך וההוראה, המשולבת באימון, בהיכרות ובהתנסות שדה.
החיים במכללה משותתים על מערכת יחסי אנוש ואווירה טובה בין הסטודנטים, המורים והעובדים, המהווים דוגמא לחיים משותפים בישראל, ויעידו על כך ארבעה עיטורי אות האיכות והמצוינות 2003 – 1999 מטעם המרכז הארצי לסקרי דעת קהל, בהם זכתה המכללה. המכללה מטפחת את קשריה עם הקהילה והסביבה ומקיימת ימי עיון, השתלמויות ופעולות אחרות המכוונות לשיפור החינוך בקהילה הערבית בישראל. המכללה מקיימת קשרי גומלין ענפים עם בתי ספר, מועצות מקומיות ומרכזים במגזר הערבי, כמו גם עם מכללות ואוניברסיטאות בארץ ובעולם, ע"י חילופי מרצים וסטודנטים וקיום כנסים בינלאומיים. המכללה מאמינה כי השתלמותם של בוגריה נמשכת לאורך כל חייהם המקצועיים כחלק מתפיסת הפרופסיה של מקצוע ההוראה ובהיותה קשובה לצרכים הדינמיים והמתפתחים בהוראה ובחינוך -היא מקיימת תוכניות מגוונות לפיתוח המקצועי של המורים ע"י לימודי המשך, השתלמויות, כנסים וימי עיון. המכללה נערכת לקיום תוכניות לימודים לתואר שני בהוראה (.M.Ed) במועד קרוב ככל האפשר.
מסלולי ההכשרה
הסטודנטים יכולים לבחור באחד מבין המסלולים הבאים:
א.המסלול לגיל הרך, גננות ומורות לכתות א'-ב' (גילאי 3-8 שנים).
ב.המסלול לבית הספר היסודי (כיתות ג'-ו').
ג.המסלול לבית ספר העל יסודי (כיתות ז'-י').
ד.המסלול לחינוך מיוחד (כיתות גן -י"ב של החינוך המיוחד, בין מסלולי).
להרחבה - הקלק
היחידה ללימודי המשך ופיתוח פרופסיונאלי
מהות:
מחלקת ההשתלמות מהווה אגף נפרד לצד מערכת הלימודים הסדירה. היא מטפלת בקבלת תלמידים משתלמים, לימודי המשך לתואר .B.Ed ודורשי תעודת הוראה -הסבת אקדמאים. והיא בונה ומכוונת ,מתכננת ומתאימה מערכת אישית לכל סטודנט לפי הכישורים וההכשרות שלו לפי תקנות המל"ג ומשרד החינוך והמכללה .
הרכב: רכז ההשתלמות עומד בראש מחלקת ההשתלמות. למחלקת ההשתלמות מזכירות נפרדת, המטפלת בענייני המחלקה.
|
|