"סיפור של יצירה" הוא משחק חברה ומשפחה, וכלי עבודה למטפלים ואנשי חינוך. הוא פשוט ומעמיק כאחד ומביא עמו דרך,שיטה וחזון.
המשחק מכיל 160 קלפים עם כותרות "סיפור של..." המזמינים את המשתתפים לספר סיפורים אישיים מהחיים, וספרון עם הדרכה והצעות למשחקים. חשיבות המשחק בעצם יצירת זמן ומקום לתקשורת הבינאישית ולהתייחסות ליחיד בתוך בית הספר. והיותו כלי מעשי בידי אנשי החינוך והטיפול בטיפוח מגמות אלה.
ייחודו של המשחק בכותרות הסיפורים שעל גבי הקלפים: הכותרות משקפות רגשות, חוויות והתנסויות אוניברסליות ,מכל שטחי החיים, הנוגעות בכל אחד ואחד. בכוחן לפתוח פתח לסיפורים חדשים , שאינם מסופרים ברגיל, ולפרשנויות מקוריות ומפתיעות.
כמו כן, הן מאפשרות רמות שונות של הבנות והתייחסויות, ועל כן המשחק מתאים לגילאים שונים. יחד עם זאת הוא מאתגר בכל רמה בתחום הרגשי, המנטלי והמילולי, מעודד ומאמן חשיבה יצירתית ופילוסופית.
למשחק טווח רחב של אפשרויות לשימוש. תוכלו להשתמש בו באופן חופשי וספונטני או באופן יזום. במפגשים אישיים , או במפגשים קבוצתיים. במפגשים יזומים על ידי יועצת, פסיכולוגית, מורה, מחנכת על פי הצרכים של המערכת והתלמידים. בשעות מחנך: כל אחד מ-160 הקלפים יתנו לכם, המחנכים, אין סוף רעיונות להעשרה. יפתחו פתח להכרת עולמם של התלמידים על צדדיהם השונים, ויובילו לדיונים מרתקים תוך ביטוי דעות ומחשבות עצמאיות שלהם. יסייעו בתרגול ואימון בתקשורת של ממש, כמו גם ליצירת גיבוש כיתתי, בחוויה מקרבת: האווירה, הסקרנות, השיתוף, ההקשבה,מתן קול שווה לכל אחד ואחד, יצרו את הרגשת השייכות והתמיכה, את הרגשת היחד.
♦ מומלץ ככלי הנמצא בכתה להעשרת התלמידים ביצירה עצמית של סיפורים וספרונים אישיים. לאפשר לתלמיד לגשת אל קופסת הקלפים ,לבחור קלף, ולכתוב בהשראתו סיפור אישי/דמיוני/ מאמר/שיר/ ספר אותו הוא כותב בהמשכים.
♦ להניח את המשחק בספריית בית הספר : התלמידים יוכלו לשחק באופן עצמאי .
♦ כטקס קבוע בזמן מסויים, שבו מאפשרים לתלמידים להתייחס לנושאים אשר עלו תוך כדי המשחק. ♦ לאפשר לתלמידים ליצור משחקים משלהם.
♦ להציג את החומרים שיצרו.(הקראת סיפורים, הופעה בקטעי תנועה ,שירה, ועוד)
♦ ליצור מפגשי סיפורים בקבוצה רב -גילית .
♦ לקיים מפגשי סיפורים שכבתיים :"כולנו מספרי סיפורים".
♦ לקיים פעילות הורים ילדים: הורים וילדים מספרים זה לזה סיפורים על עצמם,ומכירים עוד יותר זה את זה. |
|