פורטל מס"ע של מכון מופ"ת מציג מחקר שערכו החוקרות יפעת סימפסון ודורית פטקין ממכללת סמינר הקיבוצים. המחקר ביקש לבדוק האם שימוש במודל,המשלב מוסיקה בהוראת מתמטיקה, תורם להוראה חווייתית ומשמעותית של מושגים במתמטיקה. כמו כן ביקש המחקר לבדוק האם הוראת המושג "שבר" נתרמת על ידי שימוש במודל המשלב מוסיקה.
החוקרות מעירות, כי באופן תמוה, לא נוצלה עד כה שפת המוסיקה, המושתתת בבסיסה על יסודות מתמטיים, כדי לסייע בהוראת המתמטיקה, הן ברמה המחקרית והן ברמה הבית-ספרית.
במחקר השתתפו 24 סטודנטיות להוראה במסלול להכשרת מורים למתמטיקה בביה"ס היסודי, חסרות כל הכשרה פורמאלית במוסיקה. הסטודנטיות נחשפו למערכי שיעור על אבני היסוד באוריינות מוסיקלית. המודל שפיתחו החוקרות קישר בין שני התחומים, מתמטיקה ומוסיקה. המחקר עסק במושג "השבר הפשוט", שילדי בי"ס יסודי מתקשים בדרך כלל בהטמעתו. החוקרות פירקו כל שיעור לשלושה שלבים שונים, שבהם היה שילוב בין שפת המתמטיקה ושפת המוסיקה. השיעור כלל האזנה ליצירה מוסיקאלית או שיר ושינונה, והצגת סמלים מתמטייים הקיימים ביצירה באמצעות מקצבים, מחיאת ידיים וכדומה. לקראת סוף השיעור עברו הסטודנטיות להאזנה מושכלת לשירים או ליצירות מוסיקליות מוקלטות, הפעם עם שימת לב למושגים המוסיקו-מתמטיים שנרכשו.
המחקר, שנערך במשך חמישה חודשים, כלל תצפיות, שאלונים, הקלטות, צילומים, דיונים קבוצתיים ושיחות אישיות.
מממצאי המחקר עולה, כי למרות שבתחילת התהליך הביעו מרבית הסטודנטיות חשש והססנות לגבי מידת יכולתן האישית בהתנסות מוסיקלית מובנית, הרי שבמשך תקופת החשיפה למודל גילו התלהבות גדלה והולכת לגבי התנסותן האישית וגם לגבי התכנים של מערכי השיעור ויעילותם. הסטודנטיות דיווחו שגילו כלי עזר משמעותי ושימושי בהוראת המושג שבר פשוט, וכתוצאה מההתנסות במודל יש בידן מגוון רחב יותר של אפשרויות גישה להקניית המושג לתלמידיהן.
למאמר המלא