במכללת קיי בבאר שבע, נערך ב-15 בפברואר כנס למורים וגננות שזו להם השנה הראשונה לעבודה. את הכנס, שכותרתו "להיות מורה ולהשפיע", יזמה היחידה לכניסה להוראה במכללה, ששמה "משאבי צמיחה", בראשות ד"ר חיה קפלן.
בכנס השתתפו כ-300 מורים חדשים והמורים המלווים שלהם. מטרת הכנס הייתה להעצים את המורים החדשים בשלבי העבודה הראשונים, לעודד את הצמיחה המקצועית שלהם ואת המוטיבציה לעבודה. מחקרים בתחום החינוך מראים, כי חמש השנים הראשונות לעבודה במערכת החינוך הן קריטיות. אם המורה שורד אותן, ברוב המקרים ימשיך לעבוד במערכת שנים נוספות.
בכנס הרצתה מועין פחראלדין, ממכללת קיי ומכון מופ"ת, על הוראה, מנהיגות וערכים. בהמשך נערך פאנל, בו השתתפו אריאל אוברשטיין, סטודנט למתמטיקה בשנה ב', בתכנית רג"ב לסטודנטים מצטיינים, עביר גנאים, מורה בשנה השנייה, המלמדת בבית הספר לחינוך מיוחד אלופא, ביישוב חורה, ירדנה דוד, מורה חונכת ומדריכה מחוזית בתחום החינוך הלשוני, ויודיק אביעד, מנהל חטיבת הביניים במבואות הנגב. הפאנל הציג את המקום השונה של המשתתפים בתהליך התפתחות הזהות המקצועית שלהם ואת תפיסתם ביחס להוראה.
החלק האחרון של הכנס כלל סדנאות מנהיגות בשפות הבעה שונות: מסך ומסכה, בהנחיה של סער עדס, קולנוע, בהנחיה של ד"ר בתיה רייכמן, תנועה וקצב, בהנחיה של מינה עוז, צילום, בהנחיה של ניק סמירנוב, ותיאטרון חינוכי, בהנחיה של ישראל רבינוביץ.
במכללת קיי רואים בעבודה עם המורים החדשים המשך לשנות ההכשרה. ביחידת משאבי צמיחה עוסקים בהתפתחות המקצועית של המורה, ועליה מתבססת העבודה המעשית בשנת ההתמחות ובשנה הראשונה בהוראה. היחידה פועלת ליצירה של סביבה שמסייעת לתהליכי הצמיחה המקצועית של המורים החדשים. העבודה ביחידה מתבססת על מחקרים עדכניים, כמו הפסיכולוגיה החיובית, תיאוריית ההכוונה העצמית ועוד.