שכבת י' בתיכון אלון ברמת השרון השתתפה לאחרונה בפעילות חינוכית וחברתית, בנושא "אמת ושקר". הפעילות נערכה במעגלי שיח. ההכנה לפעילות לוותה בשיווק נמרץ, באמצעות כרזות שעליהן נכתב; "היכונו, היכונו! מעגלי שיח שכבת י' - כולנו ביחד במעגל אחד - מדברים, מקשיבים, מתחברים". כמו כן עברו התלמידים, מפיקי האירוע, בין כיתות השכבה והסבירו לחבריהם את משמעות פעילות מעגלי השיח. בפעילות עצמה השתתפו תלמידים מכל כיתה בשכבה, בכל מעגל שיח. משתתפי מעגלי השיח התבקשו על ידי המנחים, שהיו תלמידים מהשכבה בעצמם, לענות על השאלות; "למי לא היית משקר"? ו"ממי היית נעלב אם היה משקר לך"? מביה"ס נמסר, כי בדיונים שהתפתחו הביעו התלמידים את דעותיהם ושיתפו את חבריהם למעגל השיח בחוויות שחוו בנושא הדיון. במסגרת הפעילות גם צפו התלמידים בדוגמאות מהסרטים וקראו מאמרים שעסקו בשקרים. בסיום הדיון, שנמשך כשעה וחצי, דיווחו התלמידים והמורים על דיאלוג חינוכי ואינטימי. התלמידים ציינו, כי הפעילות היוותה עבורם שיעור חינוך מסוג אחר, המאפשר לחשוב ולדבר. כמו כן היוו מעגלי השיח עבור התלמידים פעילות גיבוש, שאיפשרה להם להכיר חברים לשכבה, שעד כה היו עבורם "פנים החולפות במסדרון" בלבד. את ההשראה לפעילות קיבל רכז השכבה, אבשלום קומיסר, מהשתתפותו בדיוני שולחנות העגולים במהלך המחאה החברתית בקיץ האחרון. מקור השפעה נוסף לפעילות הוא הפדגוגיה הביקורתית של פאולו פריירה, מחנך ברזילאי ותאורטיקן בתחום החינוך, שיצר את אסכולת "הפדגוגיה הביקורתית" או "החינוך הדיאלוגי". מתיכון אלון נמסר, כי ביה"ס פועל להכשיר את תלמידיו להפוך לבוגרים אחראים, בעלי יכולות לגבש דעה ומוטיבציה ליצור שינוי חיובי בסביבה שבה הם חיים. מעגלי השיח הם חלק מהמאמצים החינוכיים להשגת מטרה חשובה זאת. עוד נמסר, כי בקרוב יגובש צוות מבין תלמידי השכבה, שיתכנן את מעגל השיח השכבתי הבא, המתוכנן לחודש מאי.
|