במסגרת הלימודים במגמת מדעי הסביבה, נדרשים התלמידים להכין עבודת חקר,"אקוטופ", בהיקף של יחידת לימוד אחת. במטרה להעמיק את עבודת החקר ולאתגר את התלמידים והמורים, ערך השנה, לראשונה, הפיקוח על מדעי הסביבה תחרות לעבודות האקוטופ בשם "חוקרים סביבה". ליוזמה שותפים המשרד להגנת הסביבה, מכון דוידסון לחינוך מדעי ברחובות ועמותת מלר"ז - המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר.
לשלב הגמר של התחרות, שהתקיים לאחרונה במכון דוידסון, העפילו 20 עבודות החקר הטובות ביותר, של תלמידים מ-11 תיכונים. העבודות נבחרו על פי הקריטריונים של הערכת עבודת אקוטופ. בשלב הגמר, שהתקיים לאחרונה במכון דוידסון, במסגרת יום שיא למגמות מדעי הסביבה, הציגו התלמידים את ממצאי עבודות החקר שלהם באמצעות כרזות מדעיות, והרצו על עבודותיהם בפני השופטים והתלמידים האחרים. חבר השופטים כלל מדענים המתמחים בתחום בסביבה, מחברי תוכניות לימודים, מפקחים, מורים למדעי הסביבה, נציגי מלר"ז, קרן קיימת לישראל וארגונים סביבתיים נוספים.
במקום הראשון בתחרות זכתה עבודה בנושא "השוואה בין ברמת ההתכלות וזמן ההתכלות של כלים חד פעמיים מסוגים שונים", של תלמידים מתיכון קבוצת יבנה. במקום השני זכתה עבודה בנושא "השפעת הסברה, בנושא חשיבות הפרדת סוללות מהפסולת, על הידע והיישום של הפרדת סוללות בקרב תלמידי כיתה ג'", של תלמידים מתיכון שוהם. עבודה נוספת, שזכתה במקום השני, היא בנושא "השפעת פעילות המחצבה על חלקיקים באוויר", של תלמידים מתיכון בית ירח.