|
מנורה מבטחים |
|
|
|
|
|
|
|
77 אחוזים מהנרשמים לקורסי הסבה לתחום ההיי-טק הם גברים |
סיגל בן-ארצי |
על פי סקר שערכה ג'ון ברייס הדרכה, חטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס, בקרב 500 משתתפי קורסי ההסבה וההכשרה לתחום ההיי-טק, עולה כי ברוב מקצועות ההיי-טק קיימת נטייה חזקה להשתתפות של גברים (77 אחוזים מהנרשמים) במסלולי ההכשרה. מספר הנשים הנרשמות לקורסים השונים קטן יחסית, ומהסקר עולה כי תחום ההיי-טק הנו תחום בו קיימת שליטה ברורה של המין הגברי. ממצאי הסקר מראים כי מהנרשמים לקורסי תכנות – 77 אחוזים הם גברים ו-23 אחוזים נשים, ובקורסי בדיקות תוכנה - 55 אחוזים מהנרשמים הנם גברים ו-45 אחוזים נשים. עוד עולה מהסקר כי 71 אחוזים מהנרשמים לקורס מנהלי אתרים הינם גברים, ו-29 אחוזים מהנרשמים הן נשים, ושמהנרשמים לקורסי מנהלי רשתות 94 אחוזים הם גברים, ורק 6 אחוזים הן נשים. היתרון הנשי היחיד הוא בקורסי מולטימדיה וגרפיקה, שם 68 אחוזים מהלומדים הן נשים ו-32 אחוזים גברים. לדברי ערן לסר, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה, התוצאות מפתיעות בעיקר משום שמקצועות ההיי-טק בדרך כלל אינם דורשים יכולות פיזיות, ונהוג לחשוב שבאופן יחסי החלוקה היא שיווניות יחסית. "ההפתעה הגדולה היא שבקורסי ניהול אתרים (WebMaster) רוב הנרשמים הם גברים, למרות שהקורסים במהותם דומים לקורסי גרפיקה ומולטימדיה, ודורשים יכולות עיצוב. הציפייה הייתה למספר שיוויוני יותר של גברים ונשים". לסר מוסיף, כי הפערים הגדולים בין מספר המשתתפים בקורסי ההסבה הם ככל הנראה חלק מביטוי תפיסתי. "אין שום סיבה לפערים כה גדולים בין המינים וחבל שזה המצב. חשוב להזכיר שנשים רבות עובדות בחברות היי-טק בתפקידים בכירים". הסקר נערך פעמיים בשנה על ידי ג'ון ברייס הדרכה, והוא כולל כ-500 אנשים המשתתפים בימים אלו בקורסי ההסבה במסלולים השונים בג'ון ברייס הדרכה.
|
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484 |
|
|
מומלצים באתר |
זהבי יעוץיעוץ למורים; תנאי עבודה, פנסיה ועוד. ובעיקר; כיצד לעזוב את מערכת החינוך עם כל מה שמגיע באמת. גמולים"גמולים – ייעוץ למורה" הוקמה ע"י טל וייס, בעל תואר בכלכלה עם התמחות במימון ומורשה בשיווק פנסיוני. "גמולים - יעוץ למורה" מספקת למגזר עובדי מערכת החינוך בפרט ולמגזרי המשק השונים בכלל, בדיקה אובייקטיבית ומגוון פתרונות פיננסיים להם ולבני ביתם.
מאחורינו אלפי שעות ייעוץ פיננסי ופנסיוני לכל מגזרי המשק השונים.
אל הטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים,סדנאות O.D.T"אל הטבע" מתמחה בהפקת פעילויות שונות בטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים, בתי ספר וקבוצות. אנו מקפידים על איכות בשירות ובביצוע כדי להעניק ללקוחותינו חוויה שתיזכר לאורך זמן. הצוות של "אל הטבע" בשילוב התפאורה של טבע ארצנו מבטיח יציאה מהשגרה וחוויה שתיזכר לזמן רב.
בית ביאליקלאחרונה, נפתח מחדש מוזיאון בית ביאליק, ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק.
לאחר עבודת שיקום ושיחזור יוצאת דופן החושפת ומאירה את רוח האיש והתקופה, מזמין אתכם בית ביאליק להתוודע לאחד מבתיה האותנטיים, המרגשים והמלהיבים של העיר העברית הראשונה, ולעולמו הפרטי והציבורי של המשורר הלאומי
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|