|
מנורה מבטחים |
|
|
|
|
|
|
|
מחקר: הבדל ניכר בין הציון שמעניקים סטודנטים ומרצים לתוכנית ניסויית ללימודי הוראה |
"כשהדמוקרטיה באה לאקדמיה" הוא שמו של מאמר על מחקר חדש, המופיע החודש בפורטל מס"ע של מכון מופ"ת. המחקר ביקש לבדוק אם תוכנית הכשרה להוראת היסטוריה וספרות ברוח החינוך הדמוקרטי, המתקיימת במכללת סמינר הקיבוצים, אכן עומדת ביעדיה - לדעת הסטודנטים ולדעת המרצים. בתוכנית הניסויית במכללת סמינר הקיבוצים מוכשרים הסטודנטים להורות את מקצועות ההיסטוריה והספרות בביה"ס העל-יסודי על פי עקרונות החינוך הדמוקרטי. התוכנית מגדירה עצמה כ"חממה ליזמות חברתית חינוכית", ושמה דגש על החינוך הדמוקרטי. מבחינת היקף הלימודים, תקופת הלימודים משתרעת אמנם על פני ארבע שנות לימוד, כמו שאר תוכניות ההכשרה להוראה, אך הסטודנטים נדרשים ליומיים בלבד של לימודים במכללה במשך השבוע. מספר הקורסים בתוכנית מצומצם יותר מאשר בתוכניות ההוראה האחרות וכך גם שעות ההתמחות. הקטנת מספר השעות בפועל מצריכה את המורים המלמדים בתוכנית להספיק ללמד כמות חומר רבה יותר ודורשת מהסטודנטים עבודה עצמאית רבה יותר. מכך נובע, שהקורסים הניתנים בתוכנית, שעל חלקם מקבלים התלמידים קרדיט כפול, צריכים להיות בעלי עומס אקדמי רב, דרישות ואתגרים קוגניטיביים רבים יותר ולמידה עצמאית מרובה יותר. מחקר שערכו ראש יחידת המחקר במכללת סמינר הקיבוצים, ד"ר סמדר דוניצה-שמידט, וגילה זליקוביץ, בדק באיזו מידה הקורסים הנלמדים בתוכנית הם אכן בעלי דרישות אקדמיות גבוהות, ובאיזו מידה התרחשה בקורסים אלו למידה עצמאית. המחקר מצא הבדלים ניכרים בין ההערכה שנתנו הסטודנטים לקורסים לבין ההערכה שנתנו להם המרצים: הסטודנטים העניקו לקורסים בתוכנית ציון בינוני בלבד מבחינה אינטלקטואלית. כמו כן ציינו הסטודנטים, שהמטלות ללמידה עצמאית אינן מאתגרות מספיק. לעומת זאת, המרצים תיארו את הקורסים שלהם כדחוסים, קשים, מאתגרים ומרובי דרישות ומטלות. למאמר המלא |
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484 |
|
|
מומלצים באתר |
זהבי יעוץיעוץ למורים; תנאי עבודה, פנסיה ועוד. ובעיקר; כיצד לעזוב את מערכת החינוך עם כל מה שמגיע באמת. גמולים"גמולים – ייעוץ למורה" הוקמה ע"י טל וייס, בעל תואר בכלכלה עם התמחות במימון ומורשה בשיווק פנסיוני. "גמולים - יעוץ למורה" מספקת למגזר עובדי מערכת החינוך בפרט ולמגזרי המשק השונים בכלל, בדיקה אובייקטיבית ומגוון פתרונות פיננסיים להם ולבני ביתם.
מאחורינו אלפי שעות ייעוץ פיננסי ופנסיוני לכל מגזרי המשק השונים.
אל הטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים,סדנאות O.D.T"אל הטבע" מתמחה בהפקת פעילויות שונות בטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים, בתי ספר וקבוצות. אנו מקפידים על איכות בשירות ובביצוע כדי להעניק ללקוחותינו חוויה שתיזכר לאורך זמן. הצוות של "אל הטבע" בשילוב התפאורה של טבע ארצנו מבטיח יציאה מהשגרה וחוויה שתיזכר לזמן רב.
בית ביאליקלאחרונה, נפתח מחדש מוזיאון בית ביאליק, ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק.
לאחר עבודת שיקום ושיחזור יוצאת דופן החושפת ומאירה את רוח האיש והתקופה, מזמין אתכם בית ביאליק להתוודע לאחד מבתיה האותנטיים, המרגשים והמלהיבים של העיר העברית הראשונה, ולעולמו הפרטי והציבורי של המשורר הלאומי
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|