|
מנורה מבטחים |
|
|
|
|
|
|
|
נתוני מערכת החינוך לשנת תשס"ח |
|
|
|
|
נתוני מערכת החינוך |
|
תלמידים בשנת הלימודים תשס"ז ותשס"ח
מהות המידע |
תשס"ז |
תשס"ח |
הגידול באחוזים מתשס"ז לתשס"ח |
גנ"י ציבוריים |
351,745 |
364,700 |
4% |
מזה: גן חובה |
141,844 |
148,668 |
5% |
חינוך יסודי |
826,276 |
828,732 |
0% |
מזה: כיתות א |
134,490 |
134,500 |
0% |
חטיבת ביניים |
254,037 |
259,139 |
2% |
חטיבות עליונות |
354,239 |
357,685 |
1% |
מזה: כיתות י"ב |
103,861 |
104,605 |
1% |
נתונים על בתי הספר בתשס"ז ותשס"ח
מהות המידע |
תשס"ז |
תשס"ח |
הגידול באחוזים מתשס"ז לתשס"ח |
תלמידים |
1,435,361 |
1,445,555 |
1% |
מוסדות |
3,897 |
3,919 |
1% |
כיתות |
53,687 |
53,449 |
0% |
עובדי הוראה (אומדן) |
120,596 |
120,656 |
0% |
נתונים מרכזיים על מערכת החינוך בתשס"ח
מהות המידע |
מספר בתשס"ח |
|
|
מוסדות |
3,919 |
כיתות |
53,449 |
עובדי הוראה (אומדן) |
122,656 |
תלמידים במוסדות החינוך העברי לפי פיקוח בתשס"ח
מוסדות החינוך |
מספר תלמידים |
ממלכתי |
643,740 |
ממלכתי דתי |
197,359 |
חינוך עצמאי, מעיין ומוכר אחר |
178,705 |
תלמודי תורה |
44,452 |
סה"כ |
1,064,256 |
הערה: מספר עובדי ההוראה אינו כולל את מורי רשת אל המעיין, רשת החינוך העצמאי ושאר החינוך המוכר. | | המידע לקוח מתוך אתר: אוח |
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484 |
|
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|