מקור וקרדיט :
Frykholm, Jeffrey. "Innovative Curricula: Catalysts for Reform in Mathematics Teacher Education
",Action in Teacher Education, v26 n4 p20-36 Win 2005
מחקר שבחן את ההשלכות של יישום רפורמה במתמטיקה בחטיבות ביניים בארה"ב .שלבי ההתמודדות של מורים עם תכנית לימודים חדשנית במתמטיקה בחט"ב נחקרו במשך 4 שנים בארה"ב. אוכלוסיית המחקר כללה 131 מורים למתמטיקה שנדרשו ליישם את תכנית הלימודים החדשנית. שאלות המחקר היו באיזו מידה ההתמודדות של המורים השפיעה על ידע התוכן שלהם במתמטיקה, חשיבתם על הדרך שבה ילדים לומדים מתמטיקה ואסטרטגיות ההוראה שלהם. הממצאים התבססו על ראיונות עומק, תצפיות, עבודות תלמידים שנאספו במשך 4 שנים. ממצאי המחקר מלמדים על כך כי היישום של תכנית לימודים חדשנית במתמטיקה תורם באופן משמעותי למומחיות ולידע של המורים בתחום התוכן המקצועי וגם בתחום אסטרטגיות ההוראה הפדגוגיות (
Frykholm, Jeffrey ).
באותו הקשר יש לציין מחקר מעניין נוסף על הדילמות של מורה למתמטיקה בחטיבת ביניים המתמודדת עם יישום של תכנית לימודים חדשנית . מאמר מעניין על ההשלכות של ההתפתחות המקצועית, הדילמות והקשר עם עמיתים .