|
מנורה מבטחים |
|
|
|
|
|
|
|
סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה יגישו עבודות בסביבת ויקי |
באוניברסיטה הפתוחה יתקיים השנה ניסוי ראשון בשימוש בטכנולוגיה האינטרנטית השיתופית, הוויקי, להכנת עבודות בידי הסטודנטים. במסגרת הניסוי, הסטודנטים יכינו עבודות משותפות והמנחים יבדקו אותן באמצעות כליה הייחודיים של הוויקי, המאפשרים צפייה בשינויים שנעשו, ומתן ציון המשקלל את איכותו הכוללת של התוצר המשותף ואת תרומתו האישית של כל סטודנט לביצועו. מטרת הניסוי היא בחינת האפקטיביות של ויקי כסביבת למידה שיתופית, תוך מתן חופש ליצירתיות של צוותי ההוראה ובחינה קפדנית של איכות המטלות. הניסוי יתבצע ב–25 קורסים מתחומי דעת שונים. הפעילות הלימודית עוצבה לפי שיקול הדעת של מרכזי ההוראה ובייעוץ וליווי של הצוות הפדגוגי של שה"ם - המחלקה לשילוב טכנולוגיות בהוראה מרחוק באוניברסיטה הפתוחה. לסטודנטים המשתתפי בניסוי מוצעות מטלות שיתופיות בדגמים מגוונים כמו: בניית מאגר מונחים, ניתוח מאמרים אקדמיים, עבודת חקר בקבוצות, בניית מפת ידע של הקורס, תרגילי הכנה למבחן הגמר, תרגיל בקריאה מודרכת ועוד. לדברי עדנה טל-אלחסיד משה"ם, לפני השימוש בוויקי היה קושי בהפקת הערכה אפקטיבית של הלמידה השיתופית. הסיבה לכך - במערכות למידה מרחוק אחרות קיים קושי לעקוב אחר תהליך הלמידה המתבצע. לדבריה טכנולוגיית הוויקי מהווה פריצת דרך חדשה מכיוון שהיא מאפשרת למידה שיתופית מרחוק, תוך זיהוי מדויק של התרומות האישיות של כל אחד מהסטודנטים לתהליך ולתוצר הסופי של המטלה. מערכת התיעוד הקיימת בויקי, משייכת כל פעולה למשתמש המסוים שביצע אותה, וכך נוצרת מערכת שקופה המאפשרת לבחון את התרומות היחסיות של כל משתמש לתוצר הסופי ולהעריך תרומה זו בנפרד. טכנולוגיית הוויקי (wiki) פותחה לפני מספר שנים. הטכנולוגיה מאפשרת בנייה פשוטה, זולה ומהירה של אתרים באינטרנט, שבהם התוכן נכתב ונערך במשותף על ידי קהל המשתמשים. הטכנולוגיה זכתה לפרסום רב בשל פרויקטים עולמיים גדולים המבוצעים באמצעותה, כמו הוויקיפדיה.
|
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484 |
|
|
מומלצים באתר |
זהבי יעוץיעוץ למורים; תנאי עבודה, פנסיה ועוד. ובעיקר; כיצד לעזוב את מערכת החינוך עם כל מה שמגיע באמת. גמולים"גמולים – ייעוץ למורה" הוקמה ע"י טל וייס, בעל תואר בכלכלה עם התמחות במימון ומורשה בשיווק פנסיוני. "גמולים - יעוץ למורה" מספקת למגזר עובדי מערכת החינוך בפרט ולמגזרי המשק השונים בכלל, בדיקה אובייקטיבית ומגוון פתרונות פיננסיים להם ולבני ביתם.
מאחורינו אלפי שעות ייעוץ פיננסי ופנסיוני לכל מגזרי המשק השונים.
אל הטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים,סדנאות O.D.T"אל הטבע" מתמחה בהפקת פעילויות שונות בטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים, בתי ספר וקבוצות. אנו מקפידים על איכות בשירות ובביצוע כדי להעניק ללקוחותינו חוויה שתיזכר לאורך זמן. הצוות של "אל הטבע" בשילוב התפאורה של טבע ארצנו מבטיח יציאה מהשגרה וחוויה שתיזכר לזמן רב.
בית ביאליקלאחרונה, נפתח מחדש מוזיאון בית ביאליק, ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק.
לאחר עבודת שיקום ושיחזור יוצאת דופן החושפת ומאירה את רוח האיש והתקופה, מזמין אתכם בית ביאליק להתוודע לאחד מבתיה האותנטיים, המרגשים והמלהיבים של העיר העברית הראשונה, ולעולמו הפרטי והציבורי של המשורר הלאומי
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|