17/7/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

תחרות; נוער חושב מחר

משרד החינוך והמרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), מלכ"ר שמטרתו קידום החינוך בישראל, מקיימים, בשיתוף מוזיאון הרצל, תחרות יצירה לבני נוער בנושא עתידה של מדינת ישראל. התחרות מתקיימת במסגרת פרויקט 'נוער חושב מחר'. התחרות מיועדת לבני נוער בכיתות ט' - י"ב. במסגרת התחרות, יתארו המשתתפים את חזונם לגבי עתידה של מדינת ישראל. תיאור החזון יכול להיעשות באמצעות כתיבת טקסט, הפקת עיתון, יצירת אמנות חזותית, קטע וידאו או אודיו. בנוסף, כל משתתף מוזמן לפתוח בלוג שילווה את תהליך היצירה שלו. מטרת התחרות לעודד חשיבה של בני נוער על עיצוב עתידה של מדינת ישראל, לעודד חשיבה ביקורתית ומקורית על ההווה בו הם חיים, מתוך מטרה לעודד מעורבות ציבורית ומחויבות לעתיד טוב יותר, ולשמש השראה וזרז למגזרים אחרים בחברה הישראלית לדיון ולפיתוח חזונה של מדינת ישראל. פרויקט 'נוער חושב מחר' פועל במערכת החינוך החל משנת 2002. הפרויקט נוסד לציון מאה שנה לרומן האוטופי של בנימין זאב הרצל. בני נוער המעוניינים בכך מוזמנים להירשם לתחרות באתר future.cet.ac.il. באתר מופיע מידע מפורט למעוניינים להשתתף בתחרות. את היצירות והטקסטים ניתן להגיש לתחרות לא יאוחר מהתאריך: 28.02.08. בסיום התחרות יחולקו פרסים ליצירות הזוכות, בטקס מיוחד שייערך בסמוך ליום הרצל: י' באייר תשס"ח, 15.05.08. לדברי גילה בן-הר, מנכ"ל מטח: "התחרות 'נוער חושב מחר' נועדה להעמיק את מודעות בני הנוער, שהם, כדור העתיד, ינהלו את מדינת ישראל בעתיד, ולכן חשוב שישקיעו חשיבה בשיפור המצב כבר היום!"
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תגובות
1. אסף (11/02/2008 21:05:36)
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

בנק יהב
באנר שמאל 1 270 125
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך