17/7/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

המכללה האקדמית בית ברל מציעה; מפגשים מהסוג הווירטואלי

המכללה האקדמית בית ברל מציעה השתלמות מיוחדת למורים. ההשתלמות תאפשר למחנכים ומורים להיחשף לחוויית משחקי המחשב. ההזמנה להשתתף בה מיועדת ליצר מרחב של חשיבה על הזיקה שבין משחקי מחשב ולמידה ועל הדרך בה נוכל לקיים קירבה יתרה בין מבוגרים וילדים מסביב להתנסות וחוויות משחקיות מרעננות ומעשירות.

היחס אל משחקי מחשב הוא אמביוולנטי בעיקרו. מצד אחד, בדומה לטלוויזיה לפניהם, הם נחשבים לאיום על ה"תרבות הטובה" ועל ההרגלים הטובים הרבים שהוקנו לחבריה הצעירים של חברתנו. נאמר כי הם יפגעו ביכולת הקריאה, שהם מכרסמים בכל פעילות אחרת שמתרחשת בזמן הפנוי, שהיא מבודדת ילדים במקום לחברם לחברות ילדים ונעורים. אך בעיקר ה"האשמה" כלפי משחקי המחשב היא היותם מעודדי אלימות.

מצד אחר ישנו זרם הולך וגובר המתייחס אל משחקי המחשב כתופעה תרבותית גורפת. אפשר להצטרף אליה או אפשר לדחותה. אלה המצטרפים רואים במשחקי המחשב הזדמנות ליצור מכנה תרבותי משותף רחב יותר בין ילדים ונוער ומבוגרים תוך התקרבות אל אחת התופעות החדשניות ביותר שידע האדם. שכן מבחינות רבות משחקי המחשב מציעים את הגרסא הפופולרית והפשוטה ביותר שבהתנסות באחת הפלטפורמות השכיחות ביותר של המדיה החדשה (ניו-מדיה). לדידה של קבוצה זו משחקי מחשב הם תופעה מורכבת המפעילה באמצעות הדיגיטליות, המולטימדיה והאינטראקטיביות מצבים וריטואלים עשירים ומרתקים. עולמות חדשים נפתחים בפני המשחקים ותוך כדי משחק כולם לומדים דרך השתתפות פעילה של כל החושים.

עולמות תוכן שבמשחקי האסטרטגיה, החיפוש וההרפתקה מבוססים על נאראטיבים היסטוריים מאפשרים למשחקים לחוות אקטואליזציות של מצבים מן העבר ומעתיד ולהתנסות בסימולציות ובתפקידים שונים. ידע, מיומנויות ומצבים דמיוניים מעורבבים בסיטואציות מהסוג הזה ויוצרים יכולות למידה מרתקות.

כך ג'אנרים נוספים של משחקים חושפים את המשחקים לחוויות של התנסות מגוונות.

עולם זה של חוויות בד"כ לא מוכר למחנכים ומורים בבתי הספר. עולם זה הוא יותר חלק מעולמם האינטימי של הילדים והנוער ולרוב אינם מובנים למבוגרים.

ההשתלמות שאנו מקיימים מיועדת לאפשר למחנכים ומורים להיחשף בפני חוויית משחקי המחשב. ההזמנה להשתתף בה מיועדת ליצר מרחב של חשיבה על הזיקה שבין משחקי מחשב ולמידה ועל הדרך בה נוכל לקיים קירבה יתרה בין מבוגרים וילדים מסביב להתנסות וחוויות משחקיות מרעננות ומעשירות.

 

לראשונה בישראל בית הספר ללימודים רב-תחומיים- המכללה האקדמית בית ברל, מקים בית ספר באתר Second Life

 

בית הספר ללימודים רב תחומיים הוא הראשון מבתי הספר בישראל לפתוח בית ספר באתר Second Life. בימים אלו מסתיימת הקמתו של "המרכז ללימודי תקשורת אינטראקטיבית" של בית הספר ללימודים רב תחומיים, המכללה האקדמית בית ברל באתר Second Life.

בית הספר יצטרף לשורה של בתי ספר מהעולם כמו הרווארד וייל שפתחו שם בתי ספר במהלך השנה האחרונה.

האתר Second Life. שהוקם ב-2003 והתגלה כחלופה בעלת כוח משיכה גדל והולך לעולם המציאותי, נעשה במהירות אתר המדובר ביותר בתחום משחקי התפקידים ההמוניים ברשת, שבהם השחקנים מקיימים יחסי גומלין בעולם וירטואלי שממשיך להתקיים גם כשהשחקן אינו נמצא במשחק. רופאים עושים סימולציות שייתכן שיביאו תועלת במציאות, הדמיות וירטואליות של התקפות טרור במטרה למנוען במציאותועוד.

בית הספר ללימודים רב תחומיים, שהקים גם את התוכנית הראשונה לפיתוח משחקי מחשב, אותה מסיים כבר המחזור השלישי השנה, ותלמידיה השתלבו בתפקידי מפתח בחברות המשחקים המקומיות,  יציע בבית הספר של "המרכז ללימודי תקשורת אינטראקטיבית באתר" קורסים וריטואלים, שידור הרצאות מכוונות ואף יקיים השתלמויות מורים בנושא משחקי מחשב לצד השקה חגיגית של  גלריה למשחקי מחשב באתר, שתציע תערוכות משחקים של סטודנטים לצד משחקים של מפתחים אחרים.

 

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך