|
מנורה מבטחים |
|
|
|
|
|
|
|
"סיפורי כדים" בעמל שרונים |
| |
בביה"ס עמל שרונים בהוד השרון מוצבים כדים ברחבי בית הספר. הכדים, מאוירים בציורים יפהפיים המתארים נושאים מגוונים מהווי חייה של המדינה לאורך 60 שנות קיומה. בין האיורים המופיעים על הכדים: דמותו של "שרוליק" חבוש כובע טמבל, צמח הצבר הפורח בנוף מדברי, כדורגל וכדורסל המבטאים את הישגי המדינה בתחומי הספורט, עגלה למכירת קרח הרתומה לסוס ועוד. את הכדים עיצבו תלמידי בית הספר, במסגרת פרויקט עיצוב סביבתי ייחודי ומקורי לציון 60 שנה למדינת ישראל, המתקיים בשיתוף עם מועדון רוטרי הוד השרון בראשות נשיאת המועדון, רינה מורן מושקט. רוטרי תרם לצורך הפרויקט 14 כדים וכן סדנת אמנות הכוללת חומרים ובהנחייתה של גב' ענת נסטל, מורה ותיקה לציור, שבבעלותה סטודיו לאמנות בהוד השרון. בנוסף, הבטיח מועדון רוטרי לתרום צמחים שיישתלו בכדים המעוצבים המוצבים בבית הספר. עיצוב הכדים מהווה רק שלב ראשון בפרויקט גדול, אותו יזמה רכזת הפרויקטים של בית הספר עמל שרונים, מרים הנדל. בשלב הבא, אשר יחל בקרוב, תלמידי בית הספר יעצבו יפסל סביבתי שיוצב בכניסה לבית הספר. הפסל ייבנה מחומרים ידידותיים לסביבה, ויונפו עליו דגלי המדינה, עיריית הוד השרון ורשת עמל אשר חוגגת בשנת ה- 60 למדינה 80 שנה להיווסדה. בטכס חגיגי במועדון רוטרי הוד השרון, במעמד נגיד רוטרי ישראל, ברוך ברק וראש עירית הוד השרון, חי אדיב, תוענקנה תעודות הוקרה לנשיאת רוטרי הוד השרון, רינה מורן מושקט, למורה לציור, ענת נסטל, ולשתי תלמידותיה בסטודיו לאמנות: פרידה גלנטי וכוכבה אנג'ל, שלושתן התנדבו וסייעו רבות לתלמידי בית הספר שהשתתפו בפרויקט. מנהלת ביה"ס עמל שרונים, רחל קוצ'ין מסרה: "בחרנו לציין את השנה, בה ימלאו למדינה שישים, ולרשת עמל שמונים, בעשייה יצירתית: כהכנה לפרויקט נבחרו נקודות ציון חשובות ומגוונות בחיי המדינה, שהתלמידים נחשפו להן, למדו עליהן ובחרו כיצד לבטא אותן על הכדים. זו הייתה עבור התלמידים למידה יצירתית חווייתית, מאתגרת ומיוחדת במינה שהגבירה והעמיקה את התעניינותם בחיי המדינה". |
|
|
1. | כל הכבוד למרים הנדל ורד, איתי , עידו ויועז (22/01/2008 11:47:38) | | סגור |
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484 |
|
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|