הם אומנם הפסידו ימי לימודים רבים, ואת שאר השנה העבירו בחרדה שמא ישמעו בכריזה את הביטוי הנורא מכל - "צבע אדום", אך בימים אלו מסתובבים ילדי בית החינוך היסודי מדעי של רשת אמי"ת בשדרות בגאווה אין קץ, עם היוודע כי פרס החינוך לשנת תשס"ז מוענק לבית ספרם. הטקס מתקיים היום (27.11.07) במעמד ראש עיריית שדרות – עו"ד אלי מויאל, ד"ר פרנסין שטיין – נשיאת אמי"ת העולמית, הרב שמעון אדלר – ראש מינהל החינוך הדתי, וד"ר אמנון אלדר - מנכ"ל רשת אמי"ת.
למרות הקסמאים שמסביב, מצליחה הגב' דינה חורי, מנהלת ביה"ס וצוות המורים והעובדים, להשרות אווירה אחרת. אווירה שמעניקה להם את פרס החינוך של רשת אמי"ת.
בכדי לאפשר מסגרת לימודית וחינוכית ראויה, בייחוד לאור האווירה השוררת בחוץ, היה חשוב לצוות הניהולי ולמורים ליצור עבור התלמידים בית חם, רגוע, שלו ובטוח ככל שניתן. כחלק מכך, הוקם בביה"ס 'חדר שלווה', הנותן מענה אמיתי לתלמידים הסובלים מחרדות, מחוסר יכולת להתמודד וקשיים מסוגים שונים. בחדר זה פוגשים התלמידים, בהתאם לצרכיהם, מטפלים המסתייעים בבע"ח, באומנות, בפסיכודרמה, ובמטפלים משפחתיים.
בבית הספר היסודי מדעי אמי"ת שדרות תוכניות העשרה מורחבות באסטרונומיה, איכות הסביבה, פיתוח חשיבה ועידוד ליזמות, אלקטרוניקה, מחשבים, נגינה, מוסיקה, תנועה, אומנות, אוריגמי וספורט.
בטקס חלוקת פרסי החינוך של רשת אמי"ת יקבל גם המרכז הטכנולוגי אמי"ת אשקלון את פרס החינוך. "כל השנים האמנתי", מוסר מר חיים אוזן מנהל המרכז, שפרש השנה אחרי 27 שנות ניהול, "שכל תלמיד הוא בעל תכונות ונטיות המיוחדות לו. אם רק נדע לחשוף את תכונותיו, לעודד ולפתח אותן, הרי שנהפוך תכונות ונטיות אלה מנוף לקידומו ולטיפוחו של התלמיד. כיוון שכך, השתדלנו לטפל בכל תלמיד ברגישות, באהבה ובמקצועיות, במטרה לנצל את הפוטנציאל הגלום בו."
מתוך ה"אני מאמין" של הנהלת המרכז, כי 'כל תלמיד יכול', נבנה פרופיל אישי, ומערכת-שעות אישית, עפ"י המגמה שבה החליט התלמיד ללמוד ועפ"י יחידות הלימוד שאליהן ניגש.
"כאמא לנער בכתה י"ב, שהגיע לכאן אחרי הרבה משברים וקשיים בעקבות ההתנתקות", אומרת ע' מנוה דקלים ממפוני גוש קטיף, "אין לי די מילים לתאר את תשומת הלב, החום והאהבה הבלתי פוסקת שבה עטפו את בני ואת המשפחה כולה. אני לא יודעת איפה היינו היום ללא החממה הזאת, הגורמת לילדים כאן לקום וללכת בבקר בשמחה ובאהבה לביה"ס".
במסגרת חלוקת פרסי החינוך של רשת אמי"ת, מקבלים מידי שנה גם מורים ועובדים ברשת פרסי הצטיינות, כשהשנה יוענק פרס הצטיינות למשפחתו שלהמורה המיתולוגי למתמטיקה, מביה"ס התורני-מדעי אמי"ת כפר-בתיה, מר יצחק בריל ז"ל, שהלך השנה לעולמו, לאחר 11 שנות הוראה.
"התלמידים כולם, גם אלו שלא אהבו במיוחד מתמטיקה, היו כרוכים אחריו", אומר הרב ינון אביעד מרשת אמי"ת, "עבור כל אחד מהם הייתה לו מילה טובה, טפיחה ועידוד. מורה נערץ שכל הורה ותלמיד מאחלים לעצמם".
ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת, מוסר כי "שני בתי החינוך, אשר זכו השנה בפרס החינוך של אמי"ת, עמדו בפני משימות, שאינן פשוטות כלל, מעבר למשימות הלימודיות-חינוכיות: קסאמים ואיום קיומי ממשי בשדרות, ושילוב מפוני גוש קטיף בהצלחה במרכז הטכנולוגי באשקלון. מתוך אמונה גדולה, הרבה אהבה ומסירות אין קץ, הצליחו מנהלי בתי הספר להצעיד אותם למקום בו הם נמצאים היום, ולהטמיע את התחום החינוכי-ערכי בתלמידים בצורה המשמעותית ביותר".
עוד הוסיף מר אלדר, כי רשת אמי"ת עוברת בשנים האחרונות תהליך עומק של הפיכת כל מוסדותיה לבתי חינוך. משמעות הדבר היא העמדת התחום החינוכי בראש סולם העדיפויות בבית הספר וביסוסו בקרב התלמידים, הצוות החינוכי-ניהולי, הקהילה וההורים. הנחת היסוד בתוכנית היא, שאין אדם לומד תורה אלא ממקום שליבו חפץ, כלומר פועל יוצא של השינוי בתפיסת בית הספר כבית חינוך, הוא גם שיפור ההישגים הלימודיים.