23/11/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

פרס החינוך של אמי"ת לילדי שדרות

הם אומנם הפסידו ימי לימודים רבים, ואת שאר השנה העבירו בחרדה שמא ישמעו בכריזה את הביטוי הנורא מכל - "צבע אדום", אך בימים אלו מסתובבים ילדי בית החינוך היסודי מדעי של רשת אמי"ת בשדרות בגאווה אין קץ, עם היוודע כי פרס החינוך לשנת תשס"ז מוענק לבית ספרם. הטקס מתקיים היום (27.11.07) במעמד ראש עיריית שדרות – עו"ד אלי מויאל, ד"ר פרנסין שטיין – נשיאת אמי"ת העולמית, הרב שמעון אדלר – ראש מינהל החינוך הדתי, וד"ר אמנון אלדר - מנכ"ל רשת אמי"ת.
למרות הקסמאים שמסביב, מצליחה הגב' דינה חורי, מנהלת ביה"ס וצוות המורים והעובדים, להשרות אווירה אחרת. אווירה שמעניקה להם את פרס החינוך של רשת אמי"ת.
בכדי לאפשר מסגרת לימודית וחינוכית ראויה, בייחוד לאור האווירה השוררת בחוץ, היה חשוב לצוות הניהולי ולמורים ליצור עבור התלמידים בית חם, רגוע, שלו ובטוח ככל שניתן. כחלק מכך, הוקם בביה"ס 'חדר שלווה', הנותן מענה אמיתי לתלמידים הסובלים מחרדות, מחוסר יכולת להתמודד וקשיים מסוגים שונים. בחדר זה פוגשים התלמידים, בהתאם לצרכיהם, מטפלים המסתייעים בבע"ח, באומנות, בפסיכודרמה, ובמטפלים משפחתיים.
בבית הספר היסודי מדעי אמי"ת שדרות תוכניות העשרה מורחבות באסטרונומיה, איכות הסביבה, פיתוח חשיבה ועידוד ליזמות, אלקטרוניקה, מחשבים, נגינה, מוסיקה, תנועה, אומנות, אוריגמי וספורט.
בטקס חלוקת פרסי החינוך של רשת אמי"ת יקבל גם המרכז הטכנולוגי אמי"ת אשקלון את פרס החינוך. "כל השנים האמנתי", מוסר מר חיים אוזן מנהל המרכז, שפרש השנה אחרי 27 שנות ניהול, "שכל תלמיד הוא בעל תכונות ונטיות המיוחדות לו. אם רק נדע לחשוף את תכונותיו, לעודד ולפתח אותן, הרי שנהפוך תכונות ונטיות אלה מנוף לקידומו ולטיפוחו של התלמיד. כיוון שכך, השתדלנו לטפל בכל תלמיד ברגישות, באהבה ובמקצועיות, במטרה לנצל את הפוטנציאל הגלום בו."
מתוך ה"אני מאמין" של הנהלת המרכז, כי 'כל תלמיד יכול', נבנה פרופיל אישי, ומערכת-שעות אישית, עפ"י המגמה שבה החליט התלמיד ללמוד ועפ"י יחידות הלימוד שאליהן ניגש.
"כאמא לנער בכתה י"ב, שהגיע לכאן אחרי הרבה משברים וקשיים בעקבות ההתנתקות", אומרת ע' מנוה דקלים ממפוני גוש קטיף, "אין לי די מילים לתאר את תשומת הלב, החום והאהבה הבלתי פוסקת שבה עטפו את בני ואת המשפחה כולה. אני לא יודעת איפה היינו היום ללא החממה הזאת, הגורמת לילדים כאן לקום וללכת בבקר בשמחה ובאהבה לביה"ס".
במסגרת חלוקת פרסי החינוך של רשת אמי"ת, מקבלים מידי שנה גם מורים ועובדים ברשת פרסי הצטיינות, כשהשנה יוענק פרס הצטיינות למשפחתו שלהמורה המיתולוגי למתמטיקה, מביה"ס התורני-מדעי אמי"ת כפר-בתיה, מר יצחק בריל ז"ל, שהלך השנה לעולמו, לאחר 11 שנות הוראה.
"התלמידים כולם, גם אלו שלא אהבו במיוחד מתמטיקה, היו כרוכים אחריו", אומר הרב ינון אביעד מרשת אמי"ת, "עבור כל אחד מהם הייתה לו מילה טובה, טפיחה ועידוד. מורה נערץ שכל הורה ותלמיד מאחלים לעצמם".
ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת, מוסר כי "שני בתי החינוך, אשר זכו השנה בפרס החינוך של אמי"ת, עמדו בפני משימות, שאינן פשוטות כלל, מעבר למשימות הלימודיות-חינוכיות: קסאמים ואיום קיומי ממשי בשדרות, ושילוב מפוני גוש קטיף בהצלחה במרכז הטכנולוגי באשקלון. מתוך אמונה גדולה, הרבה אהבה ומסירות אין קץ, הצליחו מנהלי בתי הספר להצעיד אותם למקום בו הם נמצאים היום, ולהטמיע את התחום החינוכי-ערכי בתלמידים בצורה המשמעותית ביותר".
עוד הוסיף מר אלדר, כי רשת אמי"ת עוברת בשנים האחרונות תהליך עומק של הפיכת כל מוסדותיה לבתי חינוך. משמעות הדבר היא העמדת התחום החינוכי בראש סולם העדיפויות בבית הספר וביסוסו בקרב התלמידים, הצוות החינוכי-ניהולי, הקהילה וההורים. הנחת היסוד בתוכנית היא, שאין אדם לומד תורה אלא ממקום שליבו חפץ, כלומר פועל יוצא של השינוי בתפיסת בית הספר כבית חינוך, הוא גם שיפור ההישגים הלימודיים.
 

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך