4/12/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

מכתב תשובה לרן ארז

 

 

משרד החינוך

מחוז מרכז

סמל ביה"ס: 440198

 

 

                                                                                                                            יט בכסלו תשס"ח

                                                                                                                                 29.11.2007

                                                                                                                                     2013R

 

לכבוד

מר רן ארז

יו"ר הנהלת ארגון המורים

העל יסודיים.

 

רן יקירי!

 

                        הנדון: איגרת עדכון לחברי הארגון מיום 27.11.07 בחתימת ידך

 

  1. קראתי בעיון רב את איגרת העדכון שבנדון, אני מתכבד להשלים אותה  במספר נתונים ופרטים "זניחים ושוליים", שמסיבות השמורות עמך, הם לא נכללו באיגרת העדכון שלך!

הנתונים המפורטים מטה מתבססים על הסכם "עוז לתמורה" ועל הנספחים הצמודים לו מיום 6.11.2000 ומיום 2.12.2001, ועל סמך הנחיות רבות בכתב שהגיעו אלינו מפעם לפעם במהלך 3 שנות הניסוי.

א.      משרת המורה ב"עוז לתמורה" – של כל המורים שעבדו משרה אחת, גדלה מ- 24 ש"ש ל- 40 ש"ש, דהיינו תוספת של 66% בשעות עבודה.

ב.      תוספת השכר אכן הייתה 60% אך רק על השכר המשולב בלבד, שמהווה כידוע לך רק 65% מהשכר האישי. דהיינו התוספת האמיתית הייתה רק 39% שכר, על תוספת עבודה של 66% זמן מורה.

ג.        נכתב במפורש בהסכם שהתוספת אינה פנסיונית ולמען הגילוי הנאות, שולמו בגין תוספת זו לקרן דפנה ולקרן השתלמות. ( פרט למנהלים ).

ד.      כל המורים והמנהלים החתימו כרטיס נוכחות מדי יום, בתחילה ובסוף העבודה.

ה.      שעות ההוראה הכתתיות עפ"י ההסכם ונספחיו עמדו לכל המורים על 21 ש"ש וכל מורה היה אמור לקבל עוד 3 שעות חינוך משלימות. השעות הנוספות עמדו כאמור על 16 ש"ש – בסה"כ עבדו המורים בבית הספר משרה מלאה -  בחודש – 160 שעות = 64 + 96 בכתות ז' – י"ב.

ו.        לכל מורה במשרה מלאה כולל מורים "בשעות גיל" ומורות "במשרות אם" – לא השתנו סה"כ שעות העבודה שעמדו על 40 שעות שבועיות. ( ציטוט מדויק מתוך נספח להסכם ).

ז.       למרות ההערות הנ"ל אני עדיין חושב כמו שחשבתי אז, בשנת 2000, ש"עוז לתמורה" היא תוכנית מצוינת לתלמידים, קידמה מאוד את מעמד המורים ושיפרה את תנאי עבודתם, והיא עושה שינוי דרמתי – במערכת החינוך, לטובת כולם.

גם היום אפשר וצריך להניח אותה על שולחן המשא ומתן.

 

ח.      עד היום אני ממשיך להתגאות בעובדה שהייתי שותף בכתיבת התוכנית, ביישומה ובהפקת הלקחים. במיוחד אני גאה בפעולות השכנוע הרבות, שאתה אישית אני ואחרים עשינו כדי לגייס את המורים שהתקשו מאד להשתנות !

 

  1. לדעתי המאבק צודק, אך הוא מתקיים באיחור של 4 שנים לאחר "שהסוסים ברחו מהאורווה", דהיינו: קוצצו – 250,000 שעות הוראה, הוגדל אכלוס הכתות, פוטרו אלפי מורים, מעמד המנהלים והמורים נפגע אנושות, מחזורים שלמים של תלמידים ( מאות אלפי בוגרים ) נפגעו בחינוכם ובהישגיהם הלימודיים, ומי שגרם לכך היה אורח הכבוד שלך בועידת ישראל לחינוך שאותה יזמת – בנימין נתניהו "תתנו ותקבלו".
  2. לשמחתי ולמרות גילי ה"מופלג"... זכרוני טרם בגד בי וגם הדיו על המסמכים החתומים טרם דהה...

 

 

                                                                                                   בהוקרה ובידידות

 

                                                                                                        רפי מיארה

                                                                                          מנכ"ל התיכון האזורי בגדרה

                                                                                        מיוזמי וממישמי "עוז לתמורה"

 

הערה:

מכתבי זה נשלח:

  1. ל- 670 מנהלים עמיתים.
  2. לחברי מועצת ארגון המורים וחברי הועידה.
  3. לגורמים נוספים במערכת החינוך.
  4. נא עיין שנית בטבלת ההשוואה בין "עוז לתמורה" – ל"אופק חדש" שהעברתי אליך ביום 26.11.07.
הדפסשלח לחבר
באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך