|
מנורה מבטחים |
|
|

|
|
|
|
|
כל הכותרות 9/11/06-19/11/06 |
מנכ"ל משה"ח נפגש עם מנהלי בתיה"ס של מחוז מרכז (קו לחינוך) מנכ"ל משה"ח, שמואל אבואב, השתתף ביום חמישי האחרון במפגש עם מנהלי בתיה"ס, הגננות והמפקחים של מחוז מרכז במשה"ח. תמונה מהמפגש (מימין לשמאל): יו"ר איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, אמרכל מחוז מרכז, עו"ד משה הרשקוביץ, מחמ"ד המחוז, שרה נאמן, מנהלת המחוז, סולי נתן, מנכ"ל משה"ח, שמואל אבואב, סמנכ"ל משה"ח, מנחם כהן, מפקחת החינוך היסודי, לילי הורוביץ. 19.11.2006 |
מועצת התלמידים ערכה יום פעילות למען חטופי צה"ל (קו לחינוך) מועצת התלמידים של בי"ס עמל נהריה, ערכה השבוע יום פעילות למען חיילי צה"ל החטופים, אהוד גולדווסר, אלדד רגב וגלעד שליט. במסגרת האירוע חתמו התלמידים וצוות המורים על עצומה לשחרור החטופים, מכרו חולצות עם תמונותיהם (בתמונה) ועוד. ההכנסות ממכירת החולצות יוקדשו לפעילות למען החטופים. אחד מהחטופים, אהוד גולדווסר, הוא בוגר עמל נהריה. 17.11.2006 |
תלמיד כיתה ז` זכה בתחרות "חנוכיית הזהב" של הקונגרס היהודי (קו לחינוך) אלון פטרילין, תלמיד כיתה ז` בסניף הדר של ביה"ס הריאלי בחיפה, זכה לאחרונה במקום הראשון בתחרות חנוכיית הזהב לנגנים צעירים עד גיל 16, שערך הקונגרס היהודי העולמי. בתחרות השתתפו בני נוער מ-28 מדינות. אלון ישתתף בקונצרט חגיגי, שיתקיים בברלין בחודש הבא. אלון הוא נגן פסנתר מצטיין שכבר גרף פרסים ואותות הערכה רבים על נגינתו. 16.11.2006
|
בני הנוער העולים לומדים הגנה עצמית (קו לחינוך) צוות ההיגוי היישובי לחינוך במועצה המקומית גן יבנה, יזם פעילות בשם "סטריט פייט" לבני נוער עולים מאתיופיה, שאינם משתתפים בפעילות הפנאי ביישוב. הסטריט פייט היא שיטת הגנה עצמית המסייעת בהתמודדויות עם מצבי תקיפה ולחץ ומחזקת את השליטה העצמית. הפעילות מתקיימת בשיתוף עם מועדון רוטרי המקומי והשיטור הקהילתי. בתמונה: שיעור בסטריט פייט בגן יבנה. 14.11.2006 |
תלמידי מגמת הבישול ישתתפו בתחרות העולמית לשפים (קו לחינוך)
שחר תמיר וקובי סטרליקוב, תלמידי כיתה י"ב במגמת "אומנות הבישול" של בי"ס עמל השרון בכפר סבא, ישתתפו בתחרות העולמית לשפים. התחרות תתקיים השבוע ובשבוע הבא בלוקסמבורג. השניים זכו לאחרונה בתחרות בישול של המגמה. התחרות העולמית לשפים מתקיימת אחת לארבע שנים. התלמידים יתחרו מול עשרות שפים צעירים מכל העולם. בתמונה: תלמידי המגמה במהלך התחרות בביה"ס. 13.11.2006
|
חוגגים את "יום השוטר" בביה"ס (קו לחינוך) בביה"ס עמל טכנולוגי תל אביב התקיים לאחרונה הפנינג יום השוטר. במסגרת האירוע הופיעו בפני התלמידים נציגים ממשמר הגבול, הבילוש, המשמר האזרחי ויחידת החבלנים. האירוע, שנערך בשיתוף עם משטרת ישראל, ציין את פתיחת פרויקט "בי"ס בטוח", בשנת תשס"ז. הפרויקט מתקיים בביה"ס מספר שנים ומטרתו היא למנוע מעשי אלימות של תלמידים. בתמונה: תלמידים צופים במפגן ראווה של פרש משטרה וסוסו. 12.11.2006 |
ועדה של משה"ח מבקרת ביישובים המועמדים לפרס החינוך (קו לחינוך) ועדת פרס החינוך של משה"ח עורכת בימים אלה ביקורים ביישובים המועמדים לפרס החינוך הרשותי הארצי לשנת תשס"ו. השבוע ביקרה הוועדה בנס ציונה ובנתניה. בכל אחת מהרשויות סיירה הוועדה בבתי"ס ונפגשה עם ראשי הערים. תמונה מהביקור בנס ציונה: מימין - סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש, ד"ר גד אביקסיס, ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו, מנהלת מחוז מרכז, ד"ר סולי נתן, מנהלת המינהל הפדגוגי, לאה רוזנברג . 9.11.2006
| |
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484
|
|
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|