|
מנורה מבטחים |
|
|

|
|
|
|
|
כל הכותרות 1.6.06-10.6.06 |
יצירה משותפת של תלמידים דתיים וחילונים זכתה בתחרות הקומיקס יצירה קומיקס, המתארת כיצד נפתר עימות על קרשים של מדורת ל"ג בעומר בין ילדים חילונים ודתיים, זכתה במקום הראשון בתחרות "יוצאים מהבועה". התחרות התקיימה במסגרת פרויקט לקידום ההידברות בין תלמידים חילונים ודתיים, של ארגון צו פיוס ומטח. את הקומיקס הזוכה יצרו 4 תלמידים מתל אביב: שרית שמואלוב ואפרת מירון מביה"ס הממלכתי-דתי מוריה, ודין אלרון וירדן פינטו מבי"ס ארזים. 8.6.2006 |
מרבית הסטודנטים משתכרים פחות מ-2,000 ש"ח לחודש (קו לחינוך) כ-38% מהסטודנטים משתכרים פחות מ-2,000 ש"ח לחודש, כך מצא סקר שערך אתר הסטודנטים "פרופסור". על פי הסקר, כ-21% מהסטודנטים אינם עובדים, 32% מהסטודנטים משתכרים 2,000-4,000 ש"ח לחודש ושכרם של 9% מהסטודנטים אף גבוה יותר. 43% מהסטודנטים שענו לסקר ציינו כי הם גרים בבית ההורים, 11% - במעונות הסטודנטים, ו-46% - בדירות שכורות. 6.6.2006 |
לא היו לך בעיות משמעת בביה"ס? - "יצאת צדיק" בביה"ס הממלכתי-דתי סיני שבגן יבנה התקיים לאחרונה טקס, שבו חולקו לתלמידים המצטיינים בהתנהגות תעודות "יצאת צדיק" ומדליות שוקולד. במהלך השנה הוכנו תיקי משמעת לכל תלמידי ביה"ס ובהם תויקו הערות על התנהגות חיובית ושלילית. לתלמידים שלא קיבלו הערות משמעת שליליות כל השנה, הוענקו התעודות על ידי חברי מועצת התלמידים. 7.6.2006
|
מפתחים מוצרים לבעלי צרכים מיוחדים כ-2,000 תלמידי חטיבות הביניים, מ-35 אשכולות פיס למדעים, השתתפו השנה בפרויקט "גם אני יכול". במסגרת הפרויקט פיתחו התלמידים מוצרים לבעלי צרכים מיוחדים. התחרות המסכמת את הפרויקט נערכה אתמול ביבנה. בי"ס האורן, שזכה אשתקד בתחרות על פיתוח משחק מחשב לאוטיסטים, זכה השנה בפרס הראשון בקטגוריית "התאמה לצורך". תלמידים מביה"ס פיתחו משחק לאימוני נשימה לילדי סיסטיק פיברוזיס. בתמונה: תלמידי האורן עם המוצר. צילום: עמרם כהן. 7.6.2006 |
עמירה חיים חוזרת לנהל את מחוז דרום של משרד החינוך (קו לחינוך) ביום ראשון הקרוב תחזור עמירה חיים לכהן כמנהלת מחוז דרום של משה"ח. חיים שימשה כמנכל"ית בפועל של משה"ח כחצי שנה, עד למינויו של שמואל אבואב לתפקיד בחודש שעבר. במשרד החינוך מציינים, כי כמנכ"לית פעלה עמירה חיים לחידוש המשא ומתן עם ארגוני המורים על רפורמה מוסכמת בחינוך, ולהקמתו, המוקדמת מהרגיל, של המטה הארצי לפתיחת שנת הלימודים. חיים תמשיך לעמוד בראש המטה במקביל לתפקידה כמנהלת מחוז דרום. 6.6.2006
|
מציגים את ביכורי ביה"ס ( קו לחינוך) ביום חמישי שעבר נערך בביה"ס דורות במודיעין טקס מיוחד לחג השבועות. לרגל יום הולדתו העשירי של ביה"ס, הוצגו בטקס עשרה ביכורי פעילות שלו ובהם: ביכורי היבול של הגן האקולוגי שהוקם בדורות, בעלי החיים החדשים ב-"מיני חי" של ביה"ס ועוד. מורות והורים לתלמידים בביה"ס גם הציגו בטקס "יבול" קצת שונה - התינוקות שנולדו במהלך השנה האחרונה בקהילת ביה"ס (בתמונה). 5.6.2006
|
לומדים את אומנות הכתיבה הזעירה (קו לחינוך) בביה"ס גבעת טל בקריית אתא מוצגת בימים אלה תערוכת ציורים בכתב זעיר - מיקרוגרפיה. את הציורים יצרו תלמידי כיתות ו` בהנחיית המורה לאומנות של ביה"ס. הציורים הוכנו לקראת יום ירושלים והם מתארים אתרים בעיר. הטקסטים ששימשו את התלמידים ביצירותיהם היו שירים על ירושלים מתקופות שונות. במהלך היצירה בכתב הזעיר למדו התלמידים את ההיסטוריה של המקומות והמושגים המוזכרים בשירים. 4.6.2006 |
"אחווה, גורל ובמבה" (קו לחינוך) באשכול הפיס בנהריה הוצג בשבוע שעבר המחזה "אחווה, גורל ובמבה". את המחזה העלו תלמידי כיתה ט` מתיכון עמל נהריה ותלמידי מקיף שייח דנון שבגליל. במחזה הועלו מפגשים שערכו השנה התלמידים משני בתיה"ס במסגרת פרויקט של ארגון "ילדי השלום". את המפגשים הנחו מנחה קבוצות ערבי ומורה יהודיה לתיאטרון מעמל נהריה. במהלך המפגשים כתבו התלמידים את המחזה "אחווה, גורל ובמבה", העוסק בדו קיום. בתמונה: השחקנים הצעירים. 31.5.2006
|
החונכים "הווירטואליים" נפגשו לראשונה עם חניכיהם (קו לחינוך) סטודנטים נכים, שחנכו השנה חניכה "וירטואלית" תלמידי בתי"ס בעלי נכויות, נפגשו השבוע לראשונה, פנים מול פנים, עם חניכיהם. החניכה מתקיימת במסגרת פרויקט "פר"ח וירטואלי" של מטח, באמצעות הדואר האלקטרוני והאינטרנט. במסגרת החניכה מסייעים הסטודנטים לתלמידים בלימודיהם וגם תורמים להם מניסיונם האישי ומשמשים להם "אחים בוגרים". המפגש התקיים בגן קמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה (בתמונה). 30.5.2006 |
מציגים תיאטרון בובות במועדון הקשישים (קו לחינוך)
תלמידי כיתות ב` ו-ג` מביה"ס הממלכתי-דתי במודיעין, ביקרו לאחרונה במועדון הקשישים במכבים. הביקור נערך כפרויקט גמר של לימודי דרמה ובובנאות בביה"ס. הילדים הביאו עמם את הבובות שבנו במהלך השנה והפעילו אותן, בליווי שירה, על פי הכללים התיאטרליים שלמדו. הקשישים גילו עניין רב בפעילות וגם סיפרו לילדים על הבובות שהיו להם בילדותם. 30.5.2006
|
במחוז חיפה: אתרי האינטרנט של בתיה"ס מוצגים בכנס (קו לחינוך) ל-70% מבתיה"ס במחוז חיפה יש אתר אינטרנט, כך נמסר בכנס מחוזי בנושא "אתר ביה"ס ככלי מחנך", שהתקיים בשבוע שעבר במרכז המחשבים בחיפה. עוד נמסר, כי השנה הושם דגש מיוחד במחוז על פיתוח ושדרוג האתרים הבית ספריים. בכנס הוצגה תערוכה של עשרות אתרי בתי"ס במחוז. התערוכה, במתכונתה הווירטואלית, גם הועלתה לאתר האינטרנט של הכנס. תמונה מהכנס: מנהל המחוז, אהרון זבידה, בחברת תלמידים. | |
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484
|
|
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|