|
מנורה מבטחים |
|
|

|
|
|
|
|
כל הכותרות 21.8.05-31.8.05 |
ראש הממשלה ושרת החינוך יפתחו את שנת הלימודים במגדל העמק (קו לחינוך) ראש הממשלה, אריאל שרון, ושרת החינוך, לימור לבנת, יפתחו את שנת הלימודים ב-1 לספטמבר, בסיור משותף במערכת החינוך במגדל העמק, כך נמסר ממחוז צפון. ההודעה נמסרה במהלך סיור, שנערך היום, של השרה וצמרת משרדה ביישובים בצפון אשר יישמו חלקית השנה את רפורמת דברת.
|
בוטל הקיצוץ בתקציב משה"ח ב-2006 (קו לחינוך) תקציב משה"ח הוא אחד המרוויחים העיקריים מפרישת שר האוצר, בנימין נתניהו, ומרצונו של ראש הממשלה, אריאל שרון לזכות בתמיכת שרי הליכוד בתקציב 2006. בישיבת הממשלה לאישור התקציב הוחלט כי מתקציב משרד החינוך לא יהיה קיצוץ רוחבי של 7% ב-2006. ממשרד החינוך נמסר, כי בישיבה התחייבה הממשלה להקצות מיליארד ו-775 מיליון ש"ח ליישום דו"ח דברת בשנת הלימודים הקרובה ותקציב נוסף לבניית 900 כיתות לימוד. שרת החינוך גם הודיעה ליו"ר השלטון המקומי, עדי אלדר, כי הצליחה להשיג תקציב של 75 מיליון ש"ח לתיקון מפגעי בטיחות במוסדות חינוך ברשויות המקומיות, במטרה לאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה. |
משלבים תיאטרון במקצועות הלימוד (קו לחינוך) ביה"ס היסודי כצנלסון בחולון החל בשנת הלימודים החולפת להפעיל תוכנית ללימוד אומנויות הבמה. מטרת התוכנית - פיתוח מיומנויות אישיות וחינוך לתרבות וליצירה. התוכנית כוללת שיעורים וסדנאות, המועברים לתלמידים על ידי מורים שהם גם אנשי תיאטרון, מפגשי תלמידים עם אומני תיאטרון וצפייה בהצגות. בנוסף למדו גם מורי ביה"ס האחרים את שפת התיאטרון, והחלו לשלב אותה ככלי הוראה במקצועות הלימוד השונים. בסיוע עיריית חולון הותאמו מספר כיתות בביה"ס לעבודת התיאטרון: הוקמו חדרים לתנועה ומחול, חלל לתיאטרון בובות ועוד. בסוף שנת הלימודים השתתפו 450 תלמידי ביה"ס בהפנינג תיאטרלי, שבו הציגו את סגנונות התיאטרון השונים. |
הסתיים המחזור התלת-שנתי הראשון של בני נוער יזמים בכפר יונה (קו לחינוך) חניכי מחזור א` מכפר יונה של יוניסטרים סיימו בימים אלה את תוכנית ההכשרה התלת-שנתית. במסגרת התוכנית רכשו התלמידים מיומנויות וכלים עסקיים, יזמו ופיתחו בעצמם מיזם עסקי, והשתתפו במגוון פעילויות בנושאי הדמוקרטיה, סובלנות ואהבת הארץ. החניכים, העומדים להתגייס לצבא, ציינו את סיום התוכנית בטקס חגיגי במתנ"ס המקומי, בהשתתפות ראשי עמותת יוניסטרים והמועצה המקומית. תוכנית יוניסטרים פועלת להצמחת מנהיגות עסקית וחברתית בקרב בני נוער מהפריפריה ואזורי מצוקה.
|
מחלקת מדעי יסוד תיפתח במכללת אפקה (קו לחינוך) במכללת אפקה להנדסה בתל אביב תיפתח לקראת שנת הלימודים החדשה מחלקת מדעי יסוד. המחלקה תרכז את לימודי המתמטיקה, הפיסיקה והכימיה במכללה. מהמכללה נמסר, כי המחלקה החדשה תקל על הסטודנטים לקשר בין בסיסי הידע שהם מקבלים בקורסי היסוד השונים. כראש המחלקה תכהן פרופ` דליה פישלוב.
|
לבנת תבקר ברשויות שיישמו את דו"ח דברת (קו לחינוך) שרת החינוך, לימור לבנת, והנהלת המשרד, פתחו בשבוע שעבר בסבב ביקורים ברשויות המיישמות את שלב א` ברפורמה בחינוך. בסך הכל מדובר ב-41 רשויות. הביקורים ייערכו בקרוב בקריית מלאכי, רמלה, שדרות, פרדיס, דליית אל כרמל ועוספיה, מוא"ז חורה ודימונה. במסגרת יישום שלב א` של הרפורמה בחינוך ייערכו השינויים הבאים: מעבר ללימוד קבוצות קטנות בכיתות א`-ב` במקצועות היסוד - עברית/ערבית, מתמטיקה ומדעים; תורחב מערכת הלימוד הפורמאלית בבית הספר ותכלול לימודי העשרה, תגבור תלמידים מתקשים, עידוד מצוינות וכן סיוע אישי בהכנת שיעורי בית; יורחב הצוות החינוכי בבתי הספר בעוזרי הוראה, בדומה למקובל במוסדות להשכלה גבוהה; כחלק מהמעבר לשבוע לימודים בן חמישה ימים, יציע בית הספר פעילות חוגים והעשרה בימי שישי; משרד החינוך והרשויות המקומיות ישקיעו משאבים כספיים בשיפוץ חדרי השירותים בבתי הספר; תופעל תוכנית לצמצום האלימות והתמודדות עם תופעות האלכוהול והסמים בבתי הספר. |
14 מיליון ש"ח הושקעו במרכז לאומנויות החדש של בי"ס גורדון בהרצליה (קו לחינוך) מרכז אומנויות חדש נפתח החודש בבי"ס גורדון לאומנויות בשכונת נווה עמל בהרצליה. בהקמת המרכז הושקעו כ-14 מיליון ש"ח. מעיריית הרצליה נמסר, כי במרכז החדש אודיטוריום בן 300 מקומות שמסביבו פזורות סדנאות אומנות המיועדות למגמות השונות בביה"ס: מחול, תיאטרון, אומנות פלסטית וקולנוע. המבנה ישרת את ביה"ס וגם ישמש כמרכז חוגים ותרבות לקהילה.
|
100בני נוער יצאו למסע מחאה בן שבוע נגד הרס החופים (קו לחינוך)
כ-100 חניכים מחוגי הסיור של החברה להגנת הטבע השתתפו במסע חופים. במסע, שנמשך כמעט שבוע, סיירו החניכים לאורך כ-100 ק"מ של חופים, מתל אביב ועד לראש הנקרה. המטרה עיקרית של המסע הייתה הבעת מחאה על מצב החופים בישראל, על גידור ואי מתן מעבר חופשי בחלק מהם, ועל הליכלוך והבנייה לאורכם. במשך המסע ניקו בני נוער את החופים, חילקו לשוהים בהם דפי מידע המפרטים את זכויותיהם להיכנס לחופים בצורה חופשית, ואספו ממצאים אודות מפגעים שונים. הממצאים ירוכזו בדו"ח שיוגש לשרי הפנים ואיכות הסביבה. |
מסכות לידועונים בתערוכת בוגרי ביה"ס לתקשורת של האוניברסיטה הפתוחה (קו לחינוך) תערוכת יצירות של בוגרי "חשיפה" - ביה"ס לאומנויות התקשורת, הטלוויזיה והמולטימדיה של האוניברסיטה הפתוחה, נערכה בסוף החודש שעבר במתחם האוניברסיטה בכפר הירוק בתל אביב. בתערוכה הציגו תלמידי המסלול לתקשורת חזותית מסכות תלת מימדיות של ידוענים, שבאמצעותן מוצגת עמדת הסטודנטים כלפי כל דמות. אהוד ברק, למשל, הוצג בתערוכה כחתול מעליסה בארץ הפלאות המשאיר אחריו רק חיוך, ודודו טופז - כזאב שעיניו יוצאות מחוריהן. | |
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484
|
|
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|