|
מנורה מבטחים |
|
|
|
|
|
|
|
כל הכותרות 1.3.05-10.3.05 |
מורה מהדרום טוענת: תלמידים ניסו להרעיל אותי (YNET) דרישה לקיים דיון בוועדת החינוך בעתיד אוניברסיטת תל אביב (NFC)דו"ח הבגרות של ישראל: הנוצרים מובילים (YNET) עלייה קלה בשיעור תלמידי י"ב שזכאים לבגרות ב-2003 (הארץ) כך מתמודדים באשקלון עם האלימות בבתיה"ס: המצלמות מצלמות, התלמידים נזהרים (הארץ) תחילה התלמידים הרגישו בכלא, עכשיו הם התרגלו למצלמות במסדרון (הארץבביה"ס הבנים חכמים והבנות פטפטניות (וואלה) מנכ"לית משרד החינוך: יישום כמה המלצות מרכזיות בדו"ח דברת יידחה לשנים הבאות (הארץ) חשד: בן 14 מרחובות תקף מינית שתי תלמידות כיתה ז` מבית ספרו (הארץ) המחוזי סירב לתת צו מניעה נגד מינוי נשיא האוניברסיטה העברית (הארץ) הקיצוצים באוניברסיטת תל אביב: מדעי הרוח על הכוונת (YNET)האוניברסיטאות לא רוצות סטודנטים לתואר שני מחקרי -זה פחות משתלם להן כלכלית (הארץ) אוניברסיטת תל אביב תסגור 10 חוגים (NFC) תירוש: רוב דו"ח דברת לא ייושם בשנה הבאה (הארץ) האוניברסיטאות בישראל ב-2004: מספר הסטודנטים עלה, ההכנסה ירדה (הארץ) החל ממאי: אסור (לתלמידים) לעשן בביה"ס (YNET) צוערי קורס הקצינים ילמדו מעתה גם יהדות (NFC) המורים שהוכשרו ב"כרם" מבוקשים בתיכונים, אך אין תקציב להמשך פעילות המוסד היוקרתי (הארץ) לבנת-דברת; כנס הבושה (NFC) תלמידי רוגוזין בת"א: אל תגרשו את החברים שלנו (YNET) נתניהו בעד שכר לימוד דיפרנציאלי לכל פקולטה (NFC) שטרית עושה סדר בהסעות לבתיה"ס: מעתה כסא נפרד לכל ילד (NFC) נערה בת 14 חולצה במסוק לאחר שמעדה ונפצעה בעת טיול שנתי (NFC) מע`ר: 900 תלמידים נוצרים נעדרים מהלימודים (YNET) תלמיד בן 14.5 ממארגני השביתה: "לא מצטער, השגנו את תשומת הלב" (NFC) חשד: בת 15 מנהריה סחטה 5,000 שקל מחברותיה לכיתה (הארץ) מנהיג שביתת התלמידים צפוי להיענש (הארץ) שיא חדש לאלימות בין תלמידים: שלושה מקרי דקירה אירעו ביומיים (הארץ) מערכת החינוך בהרצליה מרחיבה את השימוש ברשת האינטרנט (NFC) כשהאוניברסיטה מקמצת בספרים, הסטודנטים צריכים לדאוג לעצמם (הארץ) משרד החינוך מעודד בדיקות איידס בלי ידיעת ההורים (YNET) האם מנכ"לית משרד החינוך מפרה חוזר מנכ"ל (NRG) האוניברסיטאות מצאו דרך לקצץ: הפסיקו לקנות ספרים לספריות (הארץ) התיכוניסטים ארגנו ב-sms שביתה נגד יום לימודים ארוך (הארץ) ב-2003 מימנו הרשויות המקומיות שליש מההוצאה הלאומית לחינוך (NFC) עליה של 9.2% במספר הלומדים במוסדות להוראה בעשור האחרון (NFC) "שביתת התלמידים": אלפים לא הגיעו ללמוד (YNET) משנים את המדד: איכות בתיה"ס תיקבע גם לפי מספר הנושרים (הארץ) בכיר באוניברסיטה העברית: הליך בחירת נשיא המוסד היה פסול (הארץ) סגן מנהל בי"ס מואשם במעשים מגונים בתלמידים (הארץ) שני שליש מהתלמידים הירושלמיים שנכחו בפיגוע צורכים אלכוהול (NFC) פרופ` מיכל בלר תמונה למנכ"לית הרשות הארצית למדידה והערכה (NFC) כותרות נוספות
רפורמת השקרים (YNET וידיעות אחרונות)לפני מספר שבועות פרסם העיתונאי, מרדכי גילת, בידיעות אחרונות כתבה הטוענת, כי דו"ח דברת נכתב כאילו על פלנטה אחרת והוא מנותק מהמציאות בבתיה"ס. גילת טוען, כי למהפכה במערכת החינוך אין שום סיכוי להצליח והיא לא תמומש. העיתונאי אף מונה מספר סיבות לכישלון הצפוי. ביום שישי האחרון פרסם גילת במוסף ידיעות אחרונות תגובות לכתבה של מורים, מנהל בי"ס ופרופ` ממכון ויצמן, המגנים את דו"ח דברת. מרבית הכותבים לא הזדהו, מחשש לתגובת משה"ח. באחת התגובות, של המורה שרה פיש מתיכון אוסטרובסקי ברעננה, ביקורת קשה על העלאת השכר למורים המוצעת בדו"ח: "כמה אירוני שמהצצה בטבלת השכר, שטרם אושרה על ידי האוצר, יוצאים מרבית המורים בבית ספרי בהפסד של 1,000 עד 3,000 ש"ח. במספרים שיאשר האוצר, נפסיד עוד קצת". |
תלמידי ביה"ס וחניכי המעון בנו ביחד פסל סביבתי (קו לחינוך) תלמידי ביה"ס היסודי שזר בהרצליה וחניכי מעון לבצלר בעיר, שהם בעלי צרכים מיוחדים, בנו לאחרונה ביחד פסל סביבתי גדול מחומרים ממוחזרים. הפסל, המוצב בחצר בי"ס שזר, מבטא את הקשר החזק בין התלמידים והחניכים: התלמידים מבקרים את חניכי המעון ומשתתפים עימם בסדנת פיסול. חניכי לבצלר מתארחים בביה"ס בשיעורי אקטואליה, מחשבים ואומנות ונוטלים חלק בטקסים ואירועים נוספים.
|
סגן שרת החינוך ניסה להחזיר את התלמידים הנוצרים במע`ר לבתיה"ס (קו לחינוך) סגן שרת החינוך, הרב מיכאל מלכיאור, מנהל מחוז צפון במשרד החינוך, דוד וסרמן, וחבר הכנסת עמרם מצנע, ביקרו ביום חמישי במע`ר. בעקבות האירועים הקשים ביישוב, לפני כשלושה שבועות, לא שבו כ-90% מהתלמידים הנוצרים לבתיה"ס. במע`ר כ-1,000 תלמידים נוצרים ו-5,400 תלמידים דרוזים. סגן שרת החינוך ומלוויו קיימו פגישות עם ראש המועצה המקומית וסגנו, מנהלי 11 בתיה"ס בכפר ויועצים חינוכיים ופסיכולוגים במטרה להביא ל"סולחה" בין שתי העדות ולהחזיר התלמידים הנוצרים למוסדות החינוך ביישוב.
|
יריד באנגלית לבחירת מקצוע (קו לחינוך) במסגרת לימודי האנגלית ברמת 5 יחידות, השתתפו לאחרונה תלמידי שכבת י"א מאורט רבין בגן-יבנה בפרויקט בשם "בחירת מקצוע". כל קבוצת לימוד בחרה לעסוק במקצוע כלשהו, חקרה את הרקע ההיסטורי שלו, בדקה מהן התכונות הנדרשות מאדם שרוצה לעסוק בו ואת מסלול ההכשרה הנדרש. בשלב הבא התבקשו התלמידים לראיין אדם העוסק במקצוע הנבחר, תוך שימוש ברשת האינטרנט. התלמידים הצליחו ליצור קשר עם בעלי מקצועות מגוונים ובהם: סטודנט מביה"ס הניו יורקי למשחק, ג`וליארד, צלם טבע אמריקני, פרופסור למחול, טייס, יצרן שוקולד, ועוד. תוצרי הפרויקט הוצגו ביריד לבחירת מקצוע באודיטוריום ביה"ס.
|
ילדי הגן מפיקים פסטיגל (קו לחינוך) ילדי גן חרצית בגן-יבנה החליטו לערוך פסטיגל משלהם. הילדים בחרו מקרבם את מבצעי השירים, הכינו כרטיסים, הזמנות, כסף מדומה, חוברות מידע ואף המציאו לאירוע לוגו, שנבחר בבחירות דמוקרטיות. ההכנות למופע נמשכו כחודש וחצי. ביום המיועד הוצב בכניסה לגן "קופאי" שגבה את ה"כסף" לכרטיסים מההורים. "מאבטח" בדק את התיקים בכניסה לגן. "סדרן" חילק חוברות מידע להורים ו"סדרן" נוסף הוביל את ההורים עם הכרטיסים לשורה ולכסא שלהם (כל בעלי התפקידים היו, כמובן, ילדי הגן). המופע נחל תשואות רמות מהקהל האוהד, שכלל גם את ראש המועצה המקומית, דרור אהרון.
|
תירוש: נשלים את צרכי החינוך באום אל פחם (קו לחינוך) "משה"ח ישלים בהדרגה את צרכי החינוך באום אל פחם עד לרמת הממוצע הארצי", כך אמרה מנכלי"ת משרד החינוך, רונית תירוש, השבוע בביקור במערכת החינוך ביישוב. לסיור התלוו סמנכ"ל משה"ח וראש מינהל הפיתוח, שמחה שניאור, מנהלת האגף לחינוך על יסודי יפה פס, מנהל מחוז חיפה` אהרן זבידה, וצוות מפקחים. תירוש ביקרה בין השאר בתיכון לבנות חדיג`ה, ושוחחה עם התלמידות על התקדמותן בלימודים ועל משאלותיהן לעתיד.
|
משה"ח: כ-70% מהתלמידים הגיעו היום לבתיה"ס (קו לחינוך) מבדיקה שערך משה"ח במחוזות השונים, עולה כי כ-70% מהתלמידים בממוצע הגיעו היום אל בתיה"ס. זאת למרות השבתת הלימודים במחאה על המלצות דו"ח דברת, שאותה יזמה והפיצה, באמצעות תוכנת האי.סי.קיו. והאינטרנט, קבוצת תלמידים לא מזוהה. מועצת התלמידים הארצית התנגדה לשביתה. מנכ"לית משה"ח, רונית תירוש, הביעה את צערה על כי התלמידים, יוזמי השביתה, לא ביקשו להיפגש עם הגורמים המקצועיים במשרדה כדי לקבל תשובות לגבי המלצות דו"ח דברת, ובחרו כתחליף להשבית את הלימודים. לתלמידים, שנעדרו היום מהלימודים, תירשם היעדרות לא מוצדקת והם יוענשו בהתאם לתקנוני בתיה"ס השונים. |
"מגלים את פרשת השבוע" - באתר חדש לתלמידי ב`-ו` (קו לחינוך) סנונית ותל"י (תגבור לימודי היהדות) השיקו בימים אלה אתר אינטרנט חדש בשם "מגלים את פרשת השבוע". האתר מציג בפני תלמידי כיתות ב`-ו`, מהחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, סוגיות נבחרות מפרשת השבוע דרך פרשנויות, מדרשים, סיפורים, אתרים בארץ, קומיקס, חידות ועוד. הטקסטים משולבים בהומור ומאורגנים בשני מוקדי למידה מרכזיים: "פרשת השבוע במשפחה" ו"עמי ותמי בפרשת השבוע". בכל שבוע יתעדכן האתר בפרשה השבועית ובפעילויות חדשות. האתר פתוח בפני כל הגולשים. כתובת האתר; http://galim.org.il/parasha
|
פרס חניך מצטיין הרמטכ"ל לתלמיד עמל רמת דוד (קו לחינוך) תלמיד עמל רמת דוד, ניקולאי גלקו, זכה בפרס חניך מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2004. ניקולאי, תלמיד כיתה י"ב במבנאות מטוסים בבית ספר עמל רמת דוד, נבחר הודות לתכונותיו האישיות ויכולותיו המקצועיות. התלמיד נבחר מבין מאות תלמידים מ-50 בתי"ס של עמל ברחבי הארץ. טקס חלוקת הפרס התקיים לאחרונה במוזיאון ישראל במעמד הרמטכ"ל, רב אלוף בוגי יעלון, וח"כ עמיר פרץ.
|
בבי"ס הנדיב נאספו 20,000 ש"ח למימון תרופה לאמו של תלמיד (קו לחינוך) בשבוע שעבר נערך בביה"ס הנדיב בהרצליה אירוע התרמה שמטרתו מימון תרופה יקרה לאמו של אחד התלמידים. עלות התרופה, שאינה כלולה בסל התרופות ונדרשת להצלתה של האם, כ-5,000 יורו לחודש. האירוע אורגן ע"י צוות המורים וההורים ובמהלכו נאספו כ-20 אלף ש"ח. במקביל התקיים בעיר ערב התרמה נוסף במרכז קהילתי יבור. באירוע הופיעו המלחינה נורית הירש, הזמרת רוחמה רז וחבורת "זמר לך מהרצליה". עד כה נאספו מתושבי הרצליה כ-152 אלף ש"ח למימון התרופה.
|
לומדים על התכונות והכישורים הדרושים למנהיג טוב (קו לחינוך) מכללת סמינר הקיבוצים אירחה בשבוע שעבר את פרלמנט הילדים של חולון ליום גיבוש ולימוד בנושא "התכונות והכישורים הדרושים למנהיג טוב". במהלך היום השתתפו הילדים במגוון סדנאות; ספורט-היתולי, יצירת בובות בדמות מנהיג, כפי שהוא נתפס בעיני הילדים, העברת מסרים באמצעות מחול ותנועה ועוד. באמצעות הסדנאות התמודדו הילדים עם סיטואציות מורכבות, בהן היו צריכים להפגין כישורי מנהיגות. אחת הסדנאות, למשל, התמקדה ביחס לשונה ולאחר. במהלכה התלמידים חולקו לשתי קבוצות שהתחרו ביניהן בתחרויות שונות. בכל קבוצה נבחר מתנדב, שקיבל הוראות להתנהג באופן חריג, במצב שמדמה מוגבלות פיזית. בסיום הפעילות נערך דיון שבו התבקשו התלמידים להביע את דעתם כיצד חשו כאשר "החריגים" האטו את הקבוצה ואף גרמו לה להפסיד בחלק מהמשימות. גם התלמידים ששיחקו "חריגים" תיארו לחבריהם את תחושותיהם. רוב הילדים הסכימו, כי חשוב לדעת לעזור לאחר, להיות סבלני כלפיו ולשתף אותו בקבוצה. את היום הנחו סטודנטים מצטיינים מהמכללה, המשתייכים לתוכנית "יש דרך" למעורבות בקהילה.
|
תחרות עיצוב פינת לאום בביה"ס (קו לחינוך) בעמל ליידי דייויס בתל אביב התקיימה לאחרונה תחרות בית-ספרית לעיצוב פינת הלאום. את התחרות יזמה הנהלת ביה"ס, כחלק מפרויקט חינוכי של טיפוח הסביבה הלימודית. במסגרת התחרות עיצבה כל כיתה פינת לאום, שבה הציגה באופן מקורי סמלי לאום ומוטיבים המבטאים את הקשר למדינה. בסיומה של התחרות עברה בין הכיתות ועדת שיפוט, שמנתה נציגים מההנהלה, רכז חברתי, מורה לאמנות ונציג ועד ההורים, והכריזה על הכתה המנצחת. לכיתה הוענק כפרס סיור מודרך ב"מיני ישראל".
| |
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484 |
|
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|