השבוע הסתיים פרויקט לימודי בשם "דבורת הדבש", שבו השתתפו תלמידים לקויי שמיעה משלוש כיתות ג' ו-ד' בבי"ס בבלי ירושלמי בתל אביב.
מטרת הפרויקט, שאותו הובילה הסטודנטית ליטל מוסקוביץ' מהמסלול לחינוך מיוחד במכללת בית ברל, הייתה להעשיר את הידע של התלמידים בנושא חיי הדבורה ותפקודיה.
מטרה נוספת של הפרויקט הייתה להרחיב את אוצר המילים של התלמידים, ולשפר אצלם את רמת הכתיבה והתחביר. בפרויקט שולבו אסטרטגיות למידה ואיסוף מידע באמצעות תרשימי זרימה, גרפים וטבלאות. במסגרת הפרויקט, שכלל 12 מפגשים, למדו התלמידים על אודות הכוורת, הדבוראי, מבנה הדבורה, משפחת הדבורים, האבקה, גלגולה ועוד. במהלך הפרויקט התברר, כי למילה רדייה אין סימן מקביל בשפת הסימנים. בדיון משותף בכיתה החליטו התלמידים והסטודטית על סימן מוסכם וכך הוסיפו למעשה מילה לשפת הסימנים.
לרגל סיום הפרויקט, יצאו שלוש הכיתות לסיור חוויתי בגן הבוטני שבמכללה האקדמית בית ברל. במהלך הסיור התוודעו התלמידים לדבורים בפעילותן הטבעית בחוץ, השתתפו בהפעלות, שבהן התלבשו בבגדי דבוראי, למדו כיצד להתגונן מפני עקיצות הדבורים, אספו צוף ועוד. הסיור הסתיים בצפייה בפעילות הדבורים בכוורת ורדיית וסינון דבש. בסוף היום קיבל כל תלמיד צנצנת דבש, מעשה ידיו. הפעילות התקיימה בשיתוף המורה המאמנת האחראית על החינוך המיוחד בביה"ס, דלית פלד, והמדריכה הפדגוגית, שרון רז.