23/11/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

ראשי 15 הרשויות הגדולות הצטרפו למאבק מרכז השלטון המקומי: שנת הלימודים לא תיפתח אם לא יבוטל הקיצוץ בתקציב משרד החינוך

ראשי פורום 15 הערים הגדולות התכנסו אמש לדיון חירום, בעקבות החלטת משרד החינוך על קיצוץ רחב היקף של עוד 280 מיליון שקלים מתקציבי החינוך הממלכתי בשנת הלימודים הקרובה.
בדיון הוחלט לאמץ את החלטת הנהלת מרכז השלטון המקומי מיום ה' שעבר, האומרת כי במידה ולא יבוטל הקיצוץ המתוכנן, הרשויות המקומיות לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים הקרובה, לא יממשו את רפורמת אופק חדש וינתקו כל מגע עם משרד החינוך ועובדיו עד להודעה חדשה.
לדברי ראש עיריית כרמיאל ויו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר: "למרות ניסיונות הממשלה לפלג בין הרשויות המקומיות, יש כאן חזית אחידה ותמימות דעים - ממשלת ישראל הורסת במו ידיה את מערכת החינוך. זהו לא עוד ריב על תקציבים, אלא עמידה נחושה וחד-משמעית של האנשים האחראים על תפעול מערכת החינוך בישראל, ראשי הרשויות, על העמדה כי בדרך זו לא ניתן עוד להמשיך. אנו קוראים לשרי האוצר והחינוך להתעשת ולבטל את הקיצוץ באופן מיידי". במרכז השלטון המקומי ובפורום ה-15 מסבירים, כי הממשלה מתפרקת מאחריותה וממחויבויותיה כלפי אזרחי המדינה. "כעת הממשלה מבקשת להתנער מחובתה על פי חוק לספק חינוך חינם לילדי ישראל. משרד החינוך מקצץ מדי שנה את התקציב המועבר לקיום מערכת החינוך ברשויות המקומיות, ומטיל עליהן לממן שירותי חינוך, שהינם שירותים ממלכתיים מובהקים. הטלת עול תקציבי שכזה על הרשויות המקומיות תבוא על חשבון התושבים אשר ייאלצו להשלים את החסר באמצעות תשלומי ארנונה גבוהים יותר. בכך, למעשה, מטילה הממשלה מיסוי נוסף על אזרחיה. כבר היום מממנות את הרשויות את משרד החינוך ב-3 מיליארד שקל בשנה. לא ניתן ידינו להעמקת המימון ב-280 מיליון שקל נוספים".
לדברי ראש עיריית תל אביב יפו ויו"ר פורום ה-15, רון חולדאי: "לאור הפגיעה של משרד החינוך בצורכי החינוך הממלכתי והקיצוץ החריף שאינו מאפשר לקיים חינוך חינם בשלטון המקומי כנדרש על פי חוק - לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הקרובה ולממש את תוכנית "אופק חדש".
לדברי ראש עיריית חיפה יונה יהב: "הממשלה מבקשת להרוס את החינוך הממלכתי בישראל, ואנחנו מודיעים לה בזאת כי איננו מעוניינים להמשיך ולעזור לה בתפעול מערכת החינוך. אם המדינה רוצה לפגוע בחינוך של ילדי ישראל, שתיקח על עצמה את האחריות לכך".
בתגובה להכרזת הרשויות המקומיות נמסר ממשרד החינוך, כי ראשי הערים שותפים לכל הפעולות הקשורות לחינוך ובכלל זה מודעים למאמצי שרת החינוך, יולי תמיר, להקטנת הקיצוץ בשלטון המקומי אשר היה אמור לעמוד על 177 מליון ש"ח ועומד כעת על 84 מלש"ח בלבד. עוד נמסר, כי על פי מפת ההשקעה בחינוך של הרשויות המקומיות עולה, שההשקעה של 15 הערים הגדולות בחינוך גבוהה במאות אחוזים מאשר ברשויות בהן המצב הסוציו-אקונומי נמוך. מסיבה זו התקבלה החלטה במשרד החינוך לבצע את הקיצוץ באופן דיפרנציאלי על מנת שהקיצוץ ברשויות החלשות יהיה הנמוך ביותר.
מנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי קראה לראשי הרשויות לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולא לקחת את התלמידים למאבק התקציבי: "אנו מצפים שהרשויות המקומיות לא ישתמשו בנשק השביתה כדי לקדם את עבודתם מול משרדי החינוך והאוצר. באשר לרפורמה "אופק חדש" הרי שהיא העשירה את בתי הספר במאות שעות הוראה נוספות, שיפרה את שכר המורים ומעניקה חינוך איכותי לתלמידים. תמוה אם כן שראשי הרשויות בוחרים לפגוע ברפורמה".

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך