מחקרים שנערכו לאחרונה במכללת לוינסקי לחינוך עסקו בדמות המורה הטוב. המחקר הראשון בדק אצל 61 סטודנטים להוראה ו-51 הורים לתלמידים, מהן התכונות המאפיינות את המורה הטוב. הרוב המכריע של הנשאלים במחקר דרג את הרגישות לתלמיד והאמפתיה כלפיו כתכונות חשובות יותר של מורה טוב מאשר מכישורי הוראה ובקיאות בחומר הלימוד. את המחקר ערכו יצחק גילת, שרי בראון ואשר גניס.
מחקר נוסף, שערכו ד"ר חנה עזר וד"ר יעל קציר, השווה בין דימוי המורה הטוב בקרב סטודנטיות יהודיות וערביות. המחקר מצא, כי אצל הסטודנטיות הערביות נתפס המורה כדמות המגוננת על התלמיד, בעוד שדימויו בקרב הסטודנטיות היהודיות היה כדמות מעצימה, המזמנת אפשרויות למידה וכמקור לידע. החוקרות הסיקו, שהסטודנטיות הביאו עמן למכללה את דימוי המורה שהכירו בילדותן.