בתדריך כתבים שנערך השבוע, הציגה מנכ"לית משה"ח, שלומית עמיחי, את נתוני ההשקעה של משרד החינוך בחינוך המיוחד מאז היכנסה של יולי תמיר לתפקיד שרת החינוך. מטרת התדרוך היתה להציג את עמדת המשרד כדי למתן את ההתקפות שיש על משרד החינוך מצד הורים של תלמידים מוגבלים, המוחים על ביטול הסייעת הצמודה לילדיהם. מנכ"לית משה"ח מסרה, כי משה"ח הסכים להוסיף תגבור של סייעת נוספת בכיתה שבה יש ילד עם צרכים מיוחדים. הסייעת תתמקד בעבודה עם הילד החריג.
בין היתר הוצגו הנתונים הבאים; חל גידול של 23% בתקציב האגף לחינוך מיוחד בשנתיים האחרונות; לתלמידי החינוך המיוחד המשתתפים ביוח"א ניתנה תוספת של 6 מיליון ש"ח לטובת יום חינוך ארוך; לתלמידי החינוך המיוחד ניתנה תוספת של 6 מיליון ש"ח בשנה לטובת למידה בחופשות; חל גידול של 39% בסייעות השילוב; בשנתיים האחרונות חל גידול של 25% בסייעות במסגרת החינוך המיוחד; חל גידול בהגשת תלמידי החינוך המיוחד לבגרות, מ-30 בתי"ס ב-2006 ל-61 בתי"ס ב-2008; הורחבה התמיכה לילדי השילוב בכל הגילאים - השנה יגדל מספר סייעות התמיכה בתלמידים משולבים ב-224. בתשס"ח נתמכו 3,368 תלמידים והשנה - 229 חדשים; הורחב סיוע התגבור - בכיתה בה נמצא ילד עם צרכים מיוחדים נדירים במורכבותם תוצב סייעת תגבור שתיועד לסיוע לילד. בתשס"ח נוספו 200 משרות תגבור ובתשס"ט - עוד 227; מנהלים יגדירו את תוכנית הסיוע לתלמידים הנזקקים. ההורים יקבלו מידע עליהם; פותחו תוכניות וניתנו אמצעים נוספים לתלמידים עם ליקויי שמיעה, קשיי ראיה ועיוורון; נערכו 17 ישיבות של ועדת דורנר, שמטרתה לנהל דיון ציבורי פתוח על המדיניות ועל אופן הקצאת המשאבים של מערכת החינוך בטיפול בתלמידים מיוחדים.