אחת מנקודות התורפה העיקריות של רפורמת אופק חדש היא היעדר תשתיות. כשהוצג מתווה אופק חדש לפני למעלה משנה, הוא כלל הקמת פינות שהייה אישיות למורים, שבהן יוכלו לעבוד בשעות שנוספו במסגרת הרפורמה - להכין מערכי שיעור, לבדוק מבחנים, לערוך שיעורים פרטניים ועוד . במרבית בתיה"ס שנכנסו השנה לרפורמה נושא זה לא הוסדר. מתברר, כי תקציבים שהועברו למטרה זו לרשויות המקומיות, לא נוצלו השנה במקרים רבים. הסיבה לכך - ראשי הרשויות טוענים, כי התקציבים אינם מספיקים לבניית פינות העבודה.
בכנס מנהלי מחלקות החינוך, שנערך בסוף חודש פברואר האחרון, אף הצהיר מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, כי הרפורמה לא תורחב בתשס"ט ללא התשתיות הנאותות.
ומהן תשתיות נאותות לדעת משרד החינוך והסתדרות המורים? למי שסבור, כי במסגרת אופק חדש יזכה כל מורה לפינת עבודה פרטנית משלו, או לפחות כל שני מורים לפינה נכונה הפתעה.
במצגת הנחיות של משרד החינוך למנהלי מחלקות חינוך בנושא זה, מופיע מספר קטן הרבה יותר של פינות עבודה או שהייה שאותם מתקצב המשרד. כך למשל על פי המצגת, בבית ספר יסודי שבו 12 כיתות יתקצב המשרד פינת שהייה אחת ושתי פינות עבודה - בסך הכל 3 פינות. בבית ספר שבו 24 כיתות - 2 פינות שהייה ו-3 פינות עבודה. אם מביאים בחשבון שבבית ספר בן 24 כיתות יש 24 מחנכים ועוד כמה מורים מקצועיים שאינם מחנכים, הרי מדובר על 6-7 מורים לפחות לכל פינת עבודה או שהייה.
בחטיבת ביניים, שבה יש הרבה יותר מורים מקצועיים מאשר ביסודי, יתקצב המשרד בבית ספר שבו 24 כיתות 3 פינות ישיבה ו-3 פינות פינות עבודה.
המצגת מדגישה שהתקציב הוא עבור הקמת פינות עבודה בחלל קיים בבית הספר ולא עבור בניית מבנים חדשים. מדובר בתקציב של 16.200 ש"ח לפינת שהייה וכ-19,000 ש"ח לפינה פרטנית. במצגת מצוין, כי בתי"ס ספר שבהם אין שטחים בנויים ה מספיקים להקמת הפינות יקבלו תקצוב למבנים יבילים. רשות מקומית המבקשת להקים מבנים קבועים תצטרך להשלים מתקציבה את עלות הבינוי.