ניהול מתוקשב משנה את התרבות הארגונית של ביה"ס, כך עולה ממחקר בשם "תהליכי אוריינות מתוקשבת של מנהלי בתי"ס יסודיים". המחקר הוצג בכנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה, שהתקיים לאחרונה. את המחקר ערכו גיזה שביב-שניידר ממכללת תלמה ילין, גד יאיר מהאוניברסיטה העברית, וצחי מילגרום ממכללת הדסה. לדברי החוקרים, המנהל הוא המפתח לקידום, שילוב והטמעה של תהליכים מתוקשבים בביה"ס. המחקר בדק מהם תהליכי השינוי המתרחשים בקרב מנהלים שעברו מניהול לא מתוקשב לניהול מתוקשב. במחקר השתתפו 25 מנהלי בתי"ס יסודיים בגילאי 37-57; 14 מנהלים אורייני תקשוב, 8 מנהלים בתחילת דרכם המתוקשבת ו-3 מנהלים חסרי ידע בתקשוב. במסגרת המחקר ראיינו החוקרים את המנהלים. באמצעות המידע שנאסף בראיונות, בנו החוקרים תרשים המתאר מעבר טיפוסי של מנהל לניהול מתוקשב. התרשים בנוי מחמישה "צמתים", שביניהם תנאים הסוללים את הדרך למעבר לצומת הבא. הצומת הראשון הוא "המניע להתמקשבות". המנהל מגיע לצומת זה כשהוא מבין שהתקשוב עשוי ליעל את עבודתו ולהקל עליה. הצומת השני הוא "נקודת מפנה אישית", המנהל מגיע לצומת זה כשהוא עובר בפועל הכשרה במיומנויות התקשוב. הצומת השלישי הוא "נקודת מפנה תפקודית". המנהל מגיע לצומת זה כשהוא עושה שימוש מעשי בתקשוב ככלי עבודה ניהולי בביה"ס. הצומת הרביעי הוא "נקודת מפנה תרבותית". לדברי החוקרים, כאשר המנהל מגיע לצומת הרביעי מתפתחות אצלו תובנות חדשות, המתבטאות בהטמעת עקרונות מתוקשבים בתרבות הארגונית של ביה"ס. בעקבות זאת, חלים שינויים בחלוקת הזמן, ובתהליכי החשיבה, הארגון והעדכון בביה"ס. הצומת החמישי נקרא על ידי החוקרים "ניהול רשתי- פרקטלי" (פרקטל - צורה גיאומטרית המורכבת מחלקים שכל אחד מהם דומה לצורה השלמה). מנהל המגיע לצומת החמישי יוזם יוזמות חינוכיות מתוקשבות, שלא היו יכולות להתקיים בביה"ס קודם לכן. בשלב זה גם ביה"ס מנוהל כרשת מתוקשבת, שבה יש זרימה ישירה של מידע וידע בין הצוות. הניהול הרשתי גם מאפשר יצירת רשתות תקשורת משניות רבות בביה"ס, המאפשרות שיתוף, הערכה ויצירת ידע חדש.
על פי המחקר, הטמעת תרבות הניהול המתוקשבת באה לידי ביטוי בכל תחומי החיים של ביה"ס. לדוגמה; המנהלים "המתוקשבים" השתמשו במחשב בכל השלבים של הערכת הישגי התלמידים - האבחון, ישיבות ההערכה עם הצוות וכתיבת התעודות. תהליך הערכה הסתמך על מידע מתוקשב, מצטבר ומעודכן, ועל תהליך מעקב שיטתי.
דוגמה נוספת; הטיפול בבעיות משמעת בביה"ס השתנה מנקודתי למערכתי עם המעבר לניהול מתוקשב. החוקרים מציינים, כי המנהלים המתוקשבים הרבו לתעד על המחשב את כל אירועי המשמעת בביה"ס, ולהשתמש במידע המצטבר הרלוונטי כדי להחליט כיצד לטפל בכל אירוע.