משבר ביטחוני או אסון טבע, שיפרצו במהלך שעות הלימודים, עלולים להציב אתגר גדול מדי בפני כמחצית מהמורים במערכת החינוך. כך עולה מסקר שנערך בסוף החודש שעבר עבור "רשת חוסן אזרחי", שמפעיל מכון ראות. הסקר בדק, בין היתר, כיצד יפעלו המורים בשעות הראשונות, אם יפרוץ משבר כזה במהלך יום הלימודים.
בסקר השתתפו 107 מורים. המורים נשאלו בסקר "האם הם יודעים מה תפקידם אם יפרוץ מצב חירום כמו רעידת אדמה חזקה או מלחמה במהלך יום לימודים"? 22.43% בלבד מהמורים שהשתתפו בסקר ציינו כי הם חשים ביטחון מלא בתפקודם במצב חרום, אם מצב כזה יפרוץ בעת הלימודים. 35.51% מהמורים ציינו כי הם יודעים "די טוב" את תפקידם. שאר המורים ציינו, כי אינם חשים רמת ביטחון מלאה או טובה לגבי תפקידם אם יפרוץ משבר כזה במהלך יום לימודים.
המורים גם נשאלו בסקר "האם יישארו במוסד החינוכי שבו הם עובדים עד לפינוי התלמידים בעת חירום, או שיעדיפו לעזוב את ביה"ס כדי להיות עם ילדיהם"? בתשובה לשאלה זו ציינו כ-27% מהמורים, כי יישארו בביה"ס בכל מצב חירום. 29% נוספים מהמורים ציינו, כי יישארו בביה"ס בתנאי שיהיה מי שידאג לביטחון ילדיהם. כ-10% מהמורים ציינו, כי לא יוכלו להישאר בביה"ס בעת חירום. לשאר המורים השאלה לא הייתה רלוונטית, מכיוון שאין להם ילדים או שילדיהם כבר בוגרים.
לשאלה "האם קיים מרחב מוגן נגיש ומוכר בביה"ס"? ענו 79% מהמורים כי אכן קיים בבית ספרם מרחב כזה. 13% מהמורים ציינו בסקר, כי קיים בביה"ס מרחב מוגן אך הוא אינו נגיש מספיק או שיש בו ליקויים שונים. 7.5% המורים דיווחו כי בבתיה"ס שבהם הם מלמדים אין כלל מרחב מוגן.