מורים לא מעטים שעשו הסבה לאבחון, לא יוכלו לעסוק במקצוע זה בעוד ארבע שנים, כך עולה מהמלצות דו"ח של "הוועדה הציבורית לגיבוש התקנות מכוח חוק זכויות תלמידים עם לקויות למידה במוסדות על-תיכוניים", שהגיעו לידי קו לחינוך. הוועדה, שבראשה עומדת ד"ר ליאורה מרידור, מונתה לפני כשנתיים על ידי שר החינוך, גדעון סער. הוועדה אמנם מונתה במטרה לקבוע את מעמד האבחון של לקויי הלמידה לגבי המוסדות להשכלה גבוהה, אולם במסגרת עבודתה גם ממליצה על שינוי בהכשרה הנדרשת לקבלת הסמכה מקצועית כמאבחן מוכר. דו"ח הוועדה נמסר לאחרונה לשר החינוך, גדעון סער.
על פי המלצות הוועדה, החל משנת 2015 ייחשבו כמאבחנים מוכרים רק בעלי תואר שני בלימודי לקויות למידה, בשונה מתנאי ההכרה הנוכחיים. כיום ממאבחנים מוכרים נדרש להיות בעלי תואר ראשון במגוון מקצועות, למשל בהוראה, ולעבור הכשרה נוספת בתחום זה.
לטענת מנכ"ל עמותת ניצן, מלי דנינו, המועד שנקבע בדו"ח הוועדה להחלת תנאי ההסמכה החדשים הוא קצר מדי. לטענתה, רק חלק קטן מהמאבחנים כיום הם בעלי תואר שני כפי שנדרש בדו"ח, ויידרש זמן רב יותר מארבע שנים כדי להכשיר את המאבחנים על פי המלצות אלו. עוד טוענת דנינו, כי בשל המחסור במאבחנים בעלי תואר שני, עלולה החלת ההמלצות לגרום לעלייה דרמטית במחירי האבחונים ולמחסור, הגדול אף מהמחסור כיום, במאבחנים באזורי הפריפריה.
דנינו מבקשת, כי הוועדה תגדיל את טווח הזמנים ליישום המלצותיה לעשר שנים, כך שהמאבחנים יוכלו לרכוש את ההכשרה הנדרשת לקבלת ההכרה או להשלים אותה.