במסגרת ההשתלמויות שמקיים איגוד מנהלי מחלקות החינוך לחבריו, נערך לפני מספר חודשים סיור לימודי במערכת החינוך בבוסטון. באיגוד מציינים, כי בבוסטון פועלת אחת ממערכות החינוך הטובות בארצות הברית. הסיור אורגן על ידי ארגון שותפות חיפה-בוסטון.
במסמך המסכם את הביקור מצוין שהוא התמקד בנושאים; דרכי עבודה של מערכת החינוך עם ההורים, תוכניות חינוכיות פורצות דרך, תוכניות לקידום תלמידים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות ועבודה חינוכית עם אוכלוסייה רב-תרבותית. הסיור כלל ביקורים בבתי"ס רבים ופגישות עם ממלאי תפקידים בכירים במערכת החינוך בבוסטון. על פי המסמך, מטרת העל של מערכת החינוך בבוסטון איננה הבאת כלל התלמידים לסיום התיכון, כמו בישראל, אלא - לסיום לימודים גבוהים בקולג'. לשם כך מתקיימות בבתיה"ס בעיר תוכניות תמיכה מגוונות, בהשקעה כספית גדולה, ביום הלימודים ולאחריו. חלק מהתוכניות מתבצעות באופן מלא על ידי מורי ביה"ס וחלקן - בשיתוף עם עמותות ציבוריות. בבוסטון הקולג' הוא יעד ממשי בהוויה הבית ספרית. כך, לדוגמה, ביקרו מנהלי מחלקות החינוך בכיתה שבה עיטרו דגלי קולג'ים שונים את הקירות.
בביקור גם למדו מנהלי מחלקות החינוך, כי העמקת השותפות עם ההורים היא יעד אסטרטגי מרכזי במערכת החינוך בבוסטון. לשם השגת יעד זה, הקים מינהל החינוך בעיר מחלקה מיוחדת למעורבות הורים, המונה 46 עובדים. המחלקה מנחה את בתיה"ס בדרכי העבודה עם ההורים, ומקימה מסגרות לימודיות ומנהיגותיות עבורם, כמו "אוניברסיטה להורים".
עוד למדו מנהלי מחלקות החינוך בביקור, כי מערכת החינוך הציבורית בבוסטון מתחרה בהצלחה בבתיה"ס הפרטיים, על ידי הקמת בתי"ס ייחודיים לתלמידים מצטיינים ותוכניות מיוחדות בבתיה"ס הציבוריים. כך, למשל, התקיים ביקור בתיכון Brooklyne High School, שבו לומדות אוכלוסיות תלמידים מרקעים שונים. לדברי אנשי המשלחת, ביה"ס מדגים כיצד ניתן לשלב בצורה מופתית "בי"ס דמוקרטי" במסגרת תיכון ציבורי רגיל.
לדברי יו"ר איגוד מנהלי המחלקות לחינוך, אבי קמינסקי, המסקנה המרכזית מהביקור הייתה שיש לאמץ במערכת החינוך בישראל תפיסה שביה"ס אינו לבד, ששותפיו הם ההורים, ולשים דגש רב יותר על העבודה עמם. לדבריו, יש צורך בסדנאות להורים, שבהן יקבלו כלים כיצד לשים גבולות לילדיהם, בעידן חסר גבולות. קמינסקי פועל בימים אלו להקמת מרכז רשותי להורים בראש העין.
לדברי יו"ר הוועדה הפדגוגית באיגוד מנהלי מחלקות החינוך, אילן טל ניר, הניסיונות הנעשים ברשויות מקומיות ובבתי"ס בארץ לשתף את ההורים נכשלים לא אחת. לדבריו, רק הורים מעטים מגיעים להרצאות, שאמורות להעניק להם כלים, למשל בנושאי תרבות הנוער ושימוש בסמים ואלכוהול. דווקא ההורים של התלמידים הבעייתיים ביותר אינם מגיעים בדרך כלל לבתיה"ס. לדברי טל ניר; "מה שראינו בבוסטון וניישם הוא שיש לספק להורים חומרי מידע מפורטים לכל גיל - מקדם חובה ועד סוף י"ב. בחוברות יהיו הצעות כיצד עליהם לסייע לתלמידים בבית, הכוונה בנושאים כמו אלו שאלות כדאי לשאול בפגישות הורים בבתיה"ס ועוד". לדבריו, בעקבות הביקור תיפתח בחיפה "אוניברסיטה להורים", במטרה לפתח קבוצות מנהיגות של הורים בבתיה"ס.
בעקבות הביקור גם שוקלים מנהלי מחלקות החינוך לאמץ תוכניות ייחודיות לקידום תלמידים מאוכלוסיות חלשות. "בביקור ראינו תוכנית שמשלבת לימודי אוריינות ולימודי טניס. על כל שעה של לימוד אוריינות - מקבל התלמיד שיעור טניס. התוכנית מגבירה את המוטיבציה של התלמידים ללמוד, ובאמצעות לימודי הטניס הם מפנימים ערכים ספורטיביים", אומר טל ניר. לדבריו, בפתח תקווה שוקלים כעת להנהיג תוכנית דומה בבתיה"ס, המשלבת תגבור לימודי יחד עם אחד מענפי הספורט.