נציגים של מוסדות חינוכיים חדשניים ברחבי העולם ישתתפו בכנס הבינלאומי ה-18 של החינוך הדמוקרטי – IDEC. את הכנס, שיתקיים ב-6-13.4.2010, עורכים המכון לחינוך דמוקרטי ומכללת סמינר הקיבוצים.
מרבית המורים סבורים כי מתפקידם לפעול לרווחת תלמידיהם לקויי הלמידה בתחום החברתי ובתחום הרגשי. כך עולה מסקר שערכו מכון סמית וד"ר איריס קלקא עבור אגודת ניצן, בהשתתפות 100 מורים. עם זאת, רק כחמישית מהמורים סבורים כי יש בידם את הכלים לעשות זאת.
כך מצוין במסמך בנושא "ניצול שעות ההוראה במערכת החינוך", שהכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת עבור ועדת החינוך של הכנסת. המסמך מתבסס על נתונים מהדו"ח השנתי של בקרת התקן לשנת תשס"ח, שערך משה"ח במדגם של בתי"ס יסודיים וחטיבות ביניים. בקרת התקן אינה נערכת בתיכונים.
קבוצת תלמידים מהתיכונים מקיף ג' ומקיף ח' באשדוד, זכתה בתחרות להצעות פרויקטים טכנולוגיים, שערכה חברת נס טכנולוגיות. התחרות התקיימה במסגרת התוכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית. התלמידים מאשדוד הציגו בתחרות פרויקט לבניית מערכת של ננו-רובוטים, המסייעת לחולי סוכרת נעורים.
ישראל תצטרף לפרויקט החינוכי המתוקשב Face to Faith. הפרויקט, המיועד לתלמידים בגילאי 11-16, מתמקד בלמידה שיתופית, באמצעות האינטרנט, של תלמידים ממדינות שונות, בנושאי אמונה, תקוות ומשאלות.
בבי"ס עתיד בקעת כנרות, במועצה האזורית עמק הירדן, יזמו התלמידים החברים בקבוצת "המנהיגות הירוקה" מוצר בשם "שקיות או לא להיות" - שקיות רב פעמיות צבעוניות. את השקיות מייצרות קשישות במרכז התעסוקה לקשישים רב-חן שבקיבוץ שער הגולן.
תלמידי שכבות ט' ו-י' בכפר הנוער הדתי הודיות שליד טבריה השתתפו ב"יום שיא בעברית". מטרת האירוע הייתה להמחיש לתלמידים, שהעברית אינה שפת האם של רובם, עד כמה חשוב להעשיר ולהעמיק את ידיעותיהם בשפה זו.
משלחת של תלמידים מבי"ס הריאלי בחיפה, המשתתפים בתוכנית גרשון אבנר לשגרירים צעירים, ביקרה לאחרונה באוניברסיטת UCI בקליפורניה. התלמידים חברו לסטודנטים יהודים בקמפוס, וקיימו עמם פעילות תרבותית הקוראת לתמיכה במדינת ישראל.