מספר מילים על המאבחן:
פיליפ עוסק שנים רבות בייעוץ הורים ומורים בהתמודדות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ניסיון של שנים בסיוע לליקויי למידה. מורה להוראה מתקנת, המקנה אסטרטגיות למידה התואמות את כישוריו של הילד,
ליווי והדרכה לילדים בעלי ADD או ADHD הפרעות קשב וריכוז.
פיליפ הינו בעל תעודה של מורה מוסמך בכיר, בעל תואר B.E.D, למד בצרפת תרפיה במוזיקה, בעל תעודת מאבחן דידקטי באישור משרד החינוך ומטעם אגודת ניצן. מרצה בנושא ליקויי למידה: דרכי איתור, אבחון, טיפול והתערבות, במסגרת המתנ"סים בירושלים.
להלן השירותים הניתנים ע"י פיליפ:
1. אבחון ליקויי למידה- אבחון דידקטי
2. הוראה מתקנת והקניית אסטרטגיות למידה
3. ייעוץ והדרכת הורים ומורים
4. הרצאות בנושא ליקויי למידה
1. אבחון ליקויי למידה- אבחון דידקטי: מיועד לתלמידים מכיתה ב' עד יב'. כמו כן ניתן לערוך אבחון
לסטודנטים לקראת המבחן הפסיכומטרי, לקראת הלימודים באוניברסיטאות או במוסדות הלימוד השונים.
מה בודק האבחון? אבחון ליקויי למידה נועד לבדוק את מהות קשייו של התלמיד ולקבוע אם אלה נובעים מליקויי למידה או מקשיים אחרים. כגון דפוסי למידה לא מתאימים, קשיים רגשיים, יכולת נמוכה ועוד. קרא עוד על ליקויי למידה:מידע שימושי בנוסף לכך, התמונה הכוללת המתקבלת באבחון, מאפשרת להמליץ על העזרה המתאימה לתלמיד ועל דרכים לקידומו. בין אלה נמנים גם התאמות בדרכי הוראה והתאמות בדרכי היבחנות. האבחון הדידקטי עוסק במיפוי כישורי ותפקודי הלמידה של התלמיד. באבחון דידקטי הדגש הנו על מיפוי מיומנויות למידה בסיסיות (קריאה, כתיבה, חשבון) וזיהוי אסטרטגיות הלמידה של התלמיד ויעילותן, תוך בדיקת המנגנונים הקוגניטיביים (דוגמת זיכרון, שפה, קשב) העומדים בבסיס הלמידה של מיומנויות היסוד. האבחון הדידקטי משמש בסיס לבניית תוכנית התערבות וסיוע לתלמיד וכן בסיס לבקשת התאמות היבחנות רמה 1-2 (דוגמת תוספת זמן, הכתבה לבוחן ניטראלי, הקראה ועוד). כדי ללמוד על תהליך האבחון לחץ מהו תהליך האבחון?
2. הוראה מתקנת והקניית אסטרטגיות למידה: הדרכה וטיפול התואמים את כישוריו ויכולותיו של התלמיד, תוך התייחסות לסגנון הלמידה הייחודי של התלמיד. במהלך הסיוע התלמיד ירכוש כלים ואסטרטגיות למידה, יפתח מודעות לסגנונות הלמידה השונים והמגוונים, יתאים אותם לעצמו ויבצע תהליכים של מטהקוגניציה. בעקבות הטיפול, התלמיד יהפוך ללומד עצמאי, בעל מודעות לתהליכים שעליו לבצע לשם השגת יעדיו הלימודיים. בטוחני שלאחר תהליך ההתערבות התלמיד יעצים את עצמו וירגיש בטוח בעצמו ודימויו העצמי י
עלה לאין ערך!
3. ייעוץ והדרכת הורים ומורים: ייעוץ והכוונה בהתמודדות מול האתגר החשוב הכרוך בחינוך והוראת
תלמידים בעלי לקות למידה. הייעוץ מתקיים בקליניקה או בבית התלמיד או בבית הספר.
4. הרצאות בנושא ליקויי למידה: הכרת סוגים שונים של לקויות למידה, הגדרה הלקויות,הבחנה מבדלת, המלצות לדרכי התערבות וטיפול, "טיפים" יישומיים במסגרת הכיתה והבית. מתי לפנות לאנשי מקצוע ולמי לפנות. ניתן לתאם מראש את תכני ההרצאות ולמקדם לקהל היעד: הורים, מורים, מדריכים, תלמידים וכו'. ההרצאהמועברת באמצעות מצגת POWERPOINT.
תהליך האבחון מורכב ממספר שלבים:
- מילוי "שאלון מורים" ע"י צוות בית הספר בו התלמיד לומד.
- מילוי "שאלון הורים" ע"י הורי התלמיד.
- פגישה ראשונה בין המאבחן להורים לאחר מילוי השאלונים.
- מספר פגישות עם התלמיד כ-8 שעות סה"כ.
- כתיבת הדו"ח ע"י המאבחן, הכולל: פירוט המבחנים שהועברו, הממצאים, ניתוח ומסקנות, מתן התאמות לדרכי היבחנות לביה"ס ולמבחני הבגרות. בנוסף, המלצות מפורטות לטיפול ולדרכי התערבות.
- פגישת סיכום עם הורי התלמיד+ קבלת שני עותקים מן הדו"ח.
- פגישת סיכום עם התלמיד כולל לימוד אסטרטגיות למידה.
- פגישה בין המאבחן לבין צוות ביה"ס הכולל יועצת ומחנכת, במטרה לבנות תכנית התערבות יישומית התואמת את התנאים של ביה"ס ואת כישוריו וכוחותיו של התלמיד.
- פגישה בין המאבחן למורה להוראה מתקנת, במטרה למקד את הטיפול ולבנות תכנית התערבות מותאמת לתלמיד.
- פגישת מעקב לאחר כ-חצי שנה, על מנת לעדכן ולשנות את המטרות והיעדים של תכנית ההתערבות, בהתאם להתקדמותו של התלמיד.
|
|