ד"ר איריס ברכוז (קמיניץ) היא פסיכולוגית חינוכית מומחית ומאמנת ADHD בכירה. היא מתמקדת בעיקר בהתערבות, טיפול ואבחון עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם לקויות למידה, קשיי קשב וריכוז ו/או תנועתיות-יתר ובעלי פחדים וחרדות .
בשל אמונתה כי הילד או המתבגר מושפעים מאוד מסביבתם, איריס משלבת בעבודתה מפגשי יעוץ והדרכת הורים, אימון משפחתי ומפגשי יעוץ והדרכה עם צוות ביה"ס.
איריס בעלת רישיון מאמנת ADHD בכירה מטעם ה- IAAC (המכון האמריקאי לקידום אימון ADHD). היא חברה בהסתדרות הפסיכולוגים הישראלית ובלשכת המאמנים בישראל. כמו-כן, היא חברה באגודה הישראלית לביופידבק.
איריס בעלת תעודת B.A. בפסיכולוגיה מאונ' ת"א, תעודת M.A. בפסיכולוגיה התפתחותית מהאוניברסיטה העברית בירושלים ודוקטורט (PhD) בפסיכולוגיה חינוכית-רפואית מאוניברסיטת ליהיי בפנסילבניה, ארה"ב. איריס בוגרת תוכנית ההכשרה למאמנים של ביה"ס הבינלאומי להכשרת מאמנים, CTI (The Coaches Training Institute), תוכנית ההכשרה לאימון ADHD של ICA (האגודה הישראלית למאמנים) והתוכנית לאימון התנהגותי של ליסה גרוסמן..
בנוסף לעבודתה בקליניקה הפרטית, איריס עוסקת בהנחיית קבוצות הורים לילדים בעלי קשיי קשב ולקויות למידה וכן מרצה בכנסים ומעבירה סדנאות, קורסים והשתלמויות לאנשי מקצוע, בהן היא מציגה את עקרונות מודל האימון הקוגניטיבי-התנהגותי שפיתחה בעבודה עם אינדיבידואלים בעלי ADHD, לקויות למידה וחרדות.
לאחרונה, פיתחה איריס משחק קלפים טיפולי ייחודי לילדים ומתבגרים המבוסס על עקרונות המודל שפיתחה. היא מקיימת סדנאות העשרה בהן היא מלמדת על השימושים הרבים והמגוונים שניתן לעשות במשחק במפגשי טיפול או אימון יחידניים וקבוצתיים.
לכל העוסקים בטיפול, אימון אישי, ייעוץ ותרפיה
מפתחת המשחק: ד"ר איריס ברכוז פסיכולוגית חינוכית מומחית ומאמנת ADHD בכירה, מפתחת גישת "אימון קוגניטיבי-התנהגותי"
משחק אימון / טיפול מרתק ודינאמי
המשחק כולל סדרת שאלות עוצמתיות, הנוגעות לעולמם הפנימי של ילדים ומתבגרים, יחסיהם עם בני משפחתם, חבריהם ושאר הסובבים אותם, השאלות עוסקות ברגשותיהם של הילדים במצבים שונים, מחשבותיהם, הערכים החשובים להם, והתנהגותם בהווה ובעתיד.
המטרה היא להרחיב את נקודות המבט לגבי הנושאים השונים ולאפשר מיקוד והעלאה למודע של זוויות ראיה אופטימיות יותר.
המשחק מכיל:
♥ 25 קלפים טיפוליים בקטגורית "מחשבותי ורגשותי" ♥ 25 קלפים טיפוליים בקטגורית "אני והאנשים סביבי" ♥ 25 קלפים טיפוליים בקטגורית "ההתנהגויות שלי" ♥ 35 קלפי חימום ♥ 30 קלפי כוכב ♥ שעון עצר ♥ קוביה
מה מקנה המשחק? עידוד חשיבה חיובית, שיפור הדימוי העצמי והביטחון העצמי עידוד לקיחת אחריות על רגשות, מחשבות, מטרות ומעשים הכוונה לדרכי התמודדות יעילות ופיתוח פונקציות ארגון והתארגנות קישור נושאים טיפוליים מגוונים לחוויית הנאה והצלחה סיוע בהטמעה והפנמה של נושאי הטיפול / אימון
מה מאפשר המשחק? משחק זה, שהוא מהיר, דינאמי ומאתגר וכולל גם קטגוריות לא טיפוליות, משלב מחד את ההתרגשות שבמשחק, תוך שהוא מייצר הפוגה מהטיפול האינטנסיבי, ומאידך מאפשר את המשך העבודה הטיפולית. בכך הוא עונה על הצורך שמאפיין במיוחד בעלי ADHD (אך לא רק) "לשבור את השגרה" ומסייע בשמירה על רמת קשב גבוהה בזמן העיסוק בנושאים הטיפוליים. המשחק מאפשר חיזוק התהליכים שמתרחשים באימון/טיפול ומסייע בהגברת המודעות של המטופל/מתאמן להתקדמותו. ומעמיקים את היכרותם עם עולמם הילדים לומדים להפנים את השינוי שעשו בתחומים השונים הפנימי. ניתן להשתמש במשחק כבר בתחילת המפגשים הטיפוליים כדי להרחיב את ההיכרות עם הילד ועם עולמו הפנימי, תוך יצירת אווירה נעימה, מעניינת ואטרקטיבית עבור הילד. דוגמות לקלפים שיכולים לשמש למטרה זו הם: "דברים שגורמים לי אושר", דברים / אנשים שמצחיקים אותי", מה הייתי רוצה לשפר בעצמי", "דמויות שאני מעריץ", "סוגי ספורט מהם אני נהנה" ועוד.
מדובר בכלי טיפולי אפקטיבי שיכול לגייס גם את הילדים המתנגדים והמופנמים יותר להתייחס ולעסוק בנושאים שבד"כ לא נמצאים ב"איזור הנוחות" שלהם. ניתן להשתמש בכלי כדי לגייסם ולהרחיב אצלם את התפיסות לגבי "מה זה טיפול" "עד כמה אני יכול/ה ליהנות בטיפול" וכו'. המשחק מאפשר קישור הנושאים הבעייתיים של הילד עם חוויה של כיף, הנאה והצלחה. תשובותיו של המתאמן מספקות אינפורמציה משמעותית ביותר עבור המטפל לגבי מקומו של הילד בתהליך, תחומים בהם הושגו המטרות והתחומים בהם יש צורך בעבודת המשך. כמו-כן, המשחק ההדדי בו המטפל נותן את תשובותיו שלו לשאלות רלבנטיות למטופל מאפשרות למטופל זוויות הסתכלות נוספות ולמידה נוספת של דרכי התמודדות.
המשחק פותח ע"י ד"ר איריס קמיניץ-ברכוז, פסיכולוגית חינוכית מומחית ומאמנת ADHD בכירה, תוך כדי עבודתה עם ילדים ומתבגרים בעלי קשיי קשב וריכוז, תנועתיות יתר, קשיים בתפקודים ניהוליים, לקויות למידה וחרדות. מודל ה"אימון קוגניטיבי-התנהגותי" ( CBC -Cognitive-Behavioral Coaching) שפיתחה מתבסס על תורת הטיפול הקוגניטיבי והקוגניטיבי-התנהגותי (אליס, 1977; בק, 1976; קנדל, 1995 ורבים אחרים), ועל עקרונות האימון הקו-אקטיבי (לורה ויתוורת', הנרי קימסי-האוס ופיל סנדאהל, 1998) ומודל "אימון ADHD" (ננסי רייטי ). אחד הכלים היעילים ביותר בהם נעשה שימוש בתהליך האימון הוא התשאול. התשאול כולל שימוש ב"שאלות עוצמתיות", לא שיפוטיות, המעבירות לילד את המסר כי התשובות לשאלות החשובות ביותר על עצמו ועל חייו נמצאות בתוכו. השאלות מעוררות למחשבה וליצירה, מעודדות תחושת אחריות ושליטה במצב, ומעבירות מסר של שיתוף. הדבר מלמד את המתאמן, במיוחד את בעל ה- ADD, לעצור, לחשוב מראש ולתכנן. משחק זה מתווך את תהליך התשאול עבור ילדים ומתבגרים. המשחק בנוי על שאילת שאלות עוצמתיות שנוגעות לנושאים החשובים להם ביותר - כגון "מי/מה נותנים לי אומץ"? (קטגורית "מחשבותיי ורגשותיי"), "מה אעשה בשביל חבר"? (קטגורית "אני והאנשים סביבי") או "מי/מה עוזרים לי להתארגן?" (קטגורית "ההתנהגויות שלי"). הילד והמתבגר יכולים, בדרך של משחק, להמשיג ולהתמודד עם נושאים מורכבים אלה באופן מהנה וחיובי.
צרו קשר - לפרטים נוספים על אימון אישי בשיטת CBC , אבחון הפרעות קשב וריכוז , לקויות למידה , טיפול בחרדות.
נא לפנות ל: ד"ר איריס ברכוז
טלפון נייד: 050-6874640
iris.berkooz@gmail.com
לאתר הבית – לחץ כאן
|
|