26/12/2024
חינוך מיוחד
מנהל מערכות חינוך
חינוך מתמטי לבית הספר היסודי
תרבות עם ישראל והוראתה

כישורי למידה - מרכז לקידום תיפקודים

בהנהלת רמי כץ, פסיכולוג התפתחותי בכיר.   
 

מרכז כישורי למידה הינו מרכז ארצי הפועל לקידום תחום החינוך והתפתחות הילדים למעלה מ-25 שנים.
מנהל המרכז ומייסדו – רמי כץ, הינו פסיכולוג התפתחותי בכיר (מס' רישום 1664) ומומחה לליקויי תפקוד ולמידה. 
  

המרכז מתמחה ב-3 תחומים:

1) מרכז לקידום החינוך בגישת NDFA – התכנית בפיקוח משרד החינוך – המרכז מפעיל תכנית חינוכית נרחבת במאות גני ילדים, מעונות וכיתות בית-ספר ברחבי הארץ בפיקוח משרד החינוך. בכך ממומש יישום הגישה ברמה קהילתית.

2) מרכז להוראת קורסים והשתלמויות בגישת NDFA – במרכז מועברים קורסי מטפלים מקצועיים והשתלמויות למעוניינים בהסבה מקצועית ורכישת מקצוע, לפסיכולוגים, לגננות, למורות, לאנשי החינוך המיוחד, לעובדים בתחום הגיל-הרך, לתרפיסטים ועוד. השתלמויות המרכז הינן בפיקוח ובאישור משרד החינוך, והן מקנות גמולים.

3) מרכזים בפריסה ארצית לאבחון וטיפול בגישת NDFA – המרכז מפעיל קליניקות הפרושות ברחבי הארץ, המספקות שירותי אבחון, טיפול והדרכה בתחום ליקויי תפקוד ולמידה וכן בתחום קידום כישורי הלמידה וההתנהגות אצל ילדים ומבוגרים.
 

מסלולי הלימוד:

השתלמות שנתית בגישתNDFA  לאנשי חינוך והוראה:
תנאי רישום / קבלה:

ההשתלמות מיועדת לגננות ולמורים, מורים יועצים, מורים טיפוליים, מנהלי/ות בתי-ספר, אנשי חינוך מיוחד, אנשי חנ"ג, פסיכולוגים, עובדים סוציאלים וקלינאים בתחומי התפתחות ולהורים המעוניינים בהרחבת הידע האישי.

משך הלימודים:

ההשתלמות נמשכת כשנה ומחולקת לשני שלבים – 112 ש"א בכל שלב. 

מטרות ההשתלמות:
♦ ללמוד כיצד לזהות התפתחות ליקויים וקשיים, ללמוד לאתרם בעוד מועד, ללמוד מה לעשות על מנת למנוע היווצרותם, וללמוד לקדם את אלו שכבר סובלים מהם.
♦ ללמוד על האפשרות לשנות את הסביבה החינוכית בכיתה, כך שתכלול התנסויות הנדרשות לפיתוחם של תפקודי הילד החשובים לתחומי למידה, חברה והתנהגות.

אודות המסלול:
ההשתלמות עוסקת בהבנת בעיות וקשיים בתחומי למידה, קשב וריכוז, התנהגות, חברה ותקשורת, תנועה ותחושה - בילדים ובבוגרים - בגישת NDFA ומקנה כלים המיועדים:
לקידום כלל הלומדים במסגרות החינוכיות השונות.
למניעת היווצרות בעיות וקשיים בתחומים אלה על ידי איתור מוקדם של תפקודים בסיסיים לקויים, וקידומם של תפקודים אלה.
לקידומם של אלו שכבר ניכרים בהם הקשיים והליקויים השונים, על ידי התייחסות מטפחת לתפקודים ההתפתחותיים העומדים בבסיס הליקויים.
ההשתלמות שמה דגש על היישומים של הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית במערכת החינוך. היא כוללת סדנאות והתנסות-אישית בתחומים הנלמדים, סרטי הדגמה וביקור במערכות חינוך המיישמות את הגישה במסגרת התוכנית לקידום כישורי למידה וההתנהגות. (כל ביקור מותנה באישור הפיקוח).

תכני ההשתלמות:
♦ נלמד להתבונן ולהבין את תפקודי הלמידה וההתנהגות מן ההיבט הבלתי שגרתי של הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית. נלמד להכיר את התפתחות התפקודים המהווים בסיס לכישורי הלמידה וההתנהגות בגן, בביה"ס ובבגרות.
♦ נלמד על התפקודים הנוירו-התפתחותיים הנמצאים בבסיס דיסלקסיה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דיספרקסיה, היפוטוניה, בעיות קשב והיפראקטיביות (ADHD), אוטיזם, PDD, בעיות רגשיות רבות ועוד.
♦ נלמד אבחון וטיפול בליקויים בתחומים אלו, והתייחסויות יישומיות בכיתות גן וביה"ס. נרכוש ונפנים כלים לטיפול בתחומים אלו. נלמד כיצד לקדם את כישורי הלמידה וההתנהגות של כלל הילדים בכיתה ובגן, גם אלו שאינם סובלים מליקויים כלשהם.
♦ נדון ביישומים מעשיים בתוך סדר היום הרגיל בגן ובכיתת ביה"ס.


היערות ומידע נוסף:
♦ רוב התחומים התפקודיים שיוצגו בהשתלמות רלבנטיים גם למתבגרים ולמבוגרים.

♦ כישורי למידה - המרכז לקידום תפקודים הינו מוסד מוכר להעברת קורסים והשתלמויות ע"י משרד החינוך, התרבות והספורט. ההשתלמות לעו"ה מוכרת לגמולים עם ציון – מחייבת השתתפות סדירה בכל השעורים, לפחות 80% נוכחות.

♦ ההשתלמויות הבאות יפתחו ב:
- סניף מרכז – במהלך חודש אוקטובר 2012.
- סניף דרום – במהלך חודש אוקטובר 2012.
 
 
 

קורס מטפלים מקצועי בגישת NDFA:
קורס המטפלים מיועד:
♦ למעוניינים בהסבה מקצועית וברכישת מקצוע
♦ למטפלים מקצועיים, תרפיסטים ופסיכולוגים
♦ לעובדי הוראה ולאנשי החינוך המיוחד
♦ למנחי קבוצות למוכנות לביה"ס
♦ לעובדים בתחום הגיל הרך
♦ להורים המעוניינים בהרחבת ידע אישי

משך הלימודים:
600 ש"א, בתוספת פרקטיקום. הלימודים מרוכזים ליום אחד בשבוע, במשך שנה וחצי.

סוג התעודה:
בסיום הלימודים מוענקת לבוגרי קורס המטפלים שעמדו בכל דרישות ומטלות הקורס, תעודת מאבחן ומטפל מוסמך - NDFA Therapist. התעודה מאפשרת לבוגרים לעסוק, בין היתר:
♦ בטיפול עם הדרכה: בתחומי שיקום ליקויי למידה ותפקוד, באופן פרטני או קבוצתי, בילדים ובמבוגרים
♦ בהנחיית קבוצות להגברת כישורי למידה לילדים
♦ בהנחיית קבוצות לקידום מוכנות לבית הספר
♦ השתלבות בגני ילדים ובתי ספר בהם מופעלת התכנית לקידום כישורי הלמידה וההתנהגות
♦ הפעלת חוגים לקידום התפתחותם של ילדים גילאי 0-6, להורים וילדים

מטרות הקורס:
מטרת הקורס להכשיר מטפלים בגישת ,NDFA המתייחסת אל האדם המתפתח, כישוריו וליקוייו התפקודיים. גישה זו מהווה מערכת של ידע, ומבוססת על מחקר וניסיון שמאפשר אבחון של מקורות הליקויים, ומנחה לעבר עקרונות טיפוליים, הפועלים על מקורות אלו.
מטרת הטיפול בגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית הינה לאפשר למטופל הסתגלות יעילה לתביעות התפקודיות של החברה, כולל אלו של מערכת החינוך. הטיפול משפיע הן על יכולת הלמידה, והן על היבטים ריגושיים, חברתיים והתנהגותיים - בילדים ובמבוגרים.

תכנים מרכזיים:
הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית NDFA
הבנת התפקודים הנוירו-התפתחותיים-תפקודיים הנמצאים בבסיס בעיות ויסות חושי, דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דיספרקסיה, היפוטוניה, היפרטוניה, בעיות קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD), אוטיזם, PDD, איחורים התפתחותיים, ליקויים בארגון הנוירולוגי, בעיות רגשיות, בעיות חברתיות, בעיות התנהגותיות ועוד.

קורס יישומי מלווה לגישה
לכידות קבוצתית
נוירו-פיזיולוגיה ואנטומית שלד ושרירים
תנועה, עיסויים, הקשבה לגוף, מכניקת הגוף
התפתחות בגיל הרך 6 - 0 -  יישומים
סדנת מדריכי שטח והטמעת NDFA בכיתות גן, בתי-ספר ומרכזים פרטיים
יישומים בעבודת האבחון והטיפול
יישומי NDFA בטיפול במתבגרים
התנסות מעשית מודרכת
*המרכז שומר לעצמו זכות להכניס שינויים בתוכנית הלימודים.
 
היערות ומידע נוסף:
הקורסים הבאים יפתחו ב:
- סניף מרכז – במהלך חודש אוקטובר 2012.
- סניף דרום – במהלך חודש אוקטובר 2012.

 

 

שלח דואר
הראה טלפון

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך