שרה שרון- שיפור מיומנויות למידה
לכל ילד יש מגוון של יכולות, פוטנציאל טבעי וכוחות, שבאמצעותם הוא רוכש ידע באופן טבעי או דרך מיומנויות אשר רכש בסיוע ההורים, הגננת או המורה. יחד עם זאת, תלמידים עם הפרעות קשב או בעלי לקויות למידה עלולים להתקשות ברכישת מיומנויות בסיסיות ללא תמיכה הולמת. הורים לא פעם שומעים את הביטויים "הילד מסוגל ליותר" או "הילד אינו ממצה את הפוטנציאל הטמון בו", כשהבשורה הטובה היא שניתן ללמד את הילד כיצד ללמוד, וניתן להעניק לו כלים שיסייעו לו להתגבר על הקשיים אשר נובעים מלקויות למידה או הפרעות הקשב, לחזק אותו, ולהביאו לידי מימוש היכולות הרבות אשר טמונות בו. לכלים הללו קוראים "אסטרטגיות למידה". שרה שרון הינה מומחית להוראה מתקנת, ובעלת תארים מתקדמים בהוראה מתקנת, פסיכולוגיה, ייעוץ ארגוני, מקרא וחינוך. שרה שרון עתירת ניסיון מעשי, ניסיון אותו רכשה במהלך שלושים שנות עבודה עם אלפי תלמידים. אדית בוטון היא מאסטרנטית לחינוך באוניברסיטה העברית, ובעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה. אדית בוטון עובדת עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב מזה שנים רבות. הקניית אסטרטגיות למידה זו המומחיות שלהן!
שרה שרון- ללמוד מהר יותר, לזכור הרבה יותר ולהצליח!
הקניית אסטרטגיות למידה אינה ידע תיאורטי בלבד. נדרש ניסיון של שנים רבות על מנת להצליח לקדם תלמידים עד לדרגת המיצוי המוחלט של יכולותיהם. שרה שרון ואדית בוטון משלבות ידע אקדמאי נרחב מדיסציפלינות של ייעוץ ארגוני, פסיכולוגיה וחינוך, יחד עם ניסיון מעשי עשיר הנובע מעבודה רבת שנים והצלחות מוכחות בקידום תלמידים עם קשת רחבה של בעיות בקשב, בריכוז, לקויות למידה וקשיים ארגוניים, החל מהגילאים הצעירים, דרך תלמידי תיכון והכנה לבגרויות וכלה בסטודנטים. מחקרים הוכיחו כי אל הפרעות הקשב והריכוז מתלווים לא פעם גם קשיים ארגוניים ומנהלתיים. במהלך השנים פיתחה שרה מגוון רחב של "טריקים" ושיטות לארגון החומר הלימודי באופן בהיר, זורם ופשוט. גם סטודנטים ואנשי מקצוע יכולים לרכוש את הכלים הללו לשיפור הקליטה, הזיכרון והשליפה של הידע הנלמד, ולשפר משמעותית את רמת ההישגים. במידה שאתם או ילדכם משקיעים שעות רבות בלימודים אך מנגד חשים "פול גז בניוטרל" זהו סימן שיש צורך לשפר את אסטרטגית הלמידה, על מנת לצמצם השקעה ולמקסם הישגים.
הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה
מיומנויות למידה נכונות כוללות את היכולת לסכם טקסט כתוב בתמציתיות ובמהירות, וכן לסכם שיעורים פרונטאליים והרצאות, לארגן את המידע בזיכרון, והיכולת לשלוף את המידע הרלוונטי במהלך המבחן ולבטא אותו באופן מאורגן, קולע וברור. שיטת העבודה עם תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז או לקויות למידה כוללת בניית "ארגז כלים" על פי הצרכים האינדיבידואליים של התלמיד. "ארגז הכלים" מורכב ממגוון כלים סנסו-מוטוריים לשיפור הזיכרון והלמידה. העבודה מתבצעת על פי מודלים המותאמים לקשיי הלמידה, תוך שיתוף פעולה מקצועי עם המאבחנים והנחיית ההורים להמשך עבודה בבית. התלמידים רוכשים שיטות לכתיבת עבודות וקריאת מאמרים, שיטות לארגון וניהול זמן, וכן את הדרכים להתמודדות עם חרדת בחינות ותופעת ה-"Block Out".
הוראה מתקנת במתמטיקה
אנשים רבים מתקשים ונכשלים במתמטיקה ממגוון סיבות שונות. ישנם תלמידים אשר לוקים בדיסקלקוליה, שהינה לקות ברכישת הידע המתמטי הן ברמת הפרוצדורות והן ברמת העובדות. נסיבות נוספות עשויות להיות קשורות ללקויות אחרות, כגון כשל בהדמיית סמלים, בעיות בזיכרון פרוצדוראלי וקשיים בהבחנה בין פרטים. המתמטיקה הינה מקצוע רגיש יותר ללימוד ממקצועות אחרים, ולעתים קרובות ישנם תלמידים שהתמודדותם המתסכלת עם המתמטיקה בשל תפיסות שגויות, קשיי התארגנות, הוראה לא מספקת, היעדרות משיעורים וכישלונות ממושכים, אשר גורמים להתפתחות חרדת המתמטיקה.
שרה שרון למדה הוראה מתקנת במתמטיקה באוניברסיטת ברקלי בארה"ב, שם פותחה שיטה ייחודית המאפשרת זיהוי מקור הקושי וההתגברות עליו באמצעות עבודה מותאמת. ההתקדמות של שרה שרון עם התלמידים הינה הדרגתית, החל מהשלב המוחשי דרך השלב החצי מוחשי והחצי מופשט, כאשר רק בשלבים הסופיים בתהליך עוברים התלמידים אל השלב המופשט. שיטה ייחודית זו מבטיחה כי התלמיד ירכוש בטחון עצמי, קידום ההבנה והטמעת הידע הנרכש. הוראה מתקנת במתמטיקה מתאימה לילדים החל מהגיל הרך ועד לרמת הבגרות.
ולמבוגרים הלומדים
שרה ואדית מעניקות גם הכנה פרטנית לבחינות הבגרות, ייעוץ והכנה למבדקים פסיכוטכניים ומבחנים פסיכומטריים, וכן מיומנויות ושיטות להתמודדות יעילה עם חומר לימודי, עבודות הגשה ומבחנים במהלך הלימודים האקדמיים.
נכתב ע"י: פורטל קשב וריכוז |
|