תכנון והקמה של מרחבי למידה חווייתיים לבתי ספר ולמוסדות חינוך בלתי פורמאליים
מהו מרחב למידה חווייתי?
מרחב למידה חווייתי הוא סביבת למידה בתוך בית הספר – במסדרון, במבואה, בכיתה או בחצר – המעוצבת כך שתקדם למידה משמעותית מתוך סקרנות ובדרך של חוויה ומשחק.
עיצוב סביבת הלמידה מתבצע על פי חזון בית הספר ובהתאמה לרעיונות הפדגוגיים אותם בית הספר בוחר לקדם. הלמידה היא התנסותית, ומבוססת על סקרנות ועל הדרך הטבעית בה ילדים לומדים.
מה זה באמת נותן?
מחקרים מראים כי לסביבה הפיסית בבתי הספר השפעה ניכרת על הישגי התלמידים ועל האווירה בכיתה. כמו כן, למידה מתוך התנסות היא הדרך הטבעית בה אנו לומדים.
לכן, מרחבי למידה חווייתיים נועדו:
- לקדם למידה משמעותית המתאימה לילדים ולדרכים הטבעיות בהן אנו רוכשים ידע ומיומנויות.
- ליצור אווירה נעימה בבית הספר.
- להתאים ולנצל את מבנה בית הספר למטרותיו החינוכיות.
- להתקדם לכיוון מגמות חינוכיות של המאה ה-21.
למה אנחנו?
אצלנו העיצוב משרת את החינוך.
ד"ר יעל במברגר, חוקרת, מפתחת ומעצבת בתחום החינוך זה שנים רבות. בעלת דוקטורט בחינוך מדעי מהטכניון ובוגרת פוסט דוקטורט באוניברסיטת מישיגן בארה"ב. בעלת ניסיון רב בפיתוח חומרי למידה, בעבודה עם מוזיאוני מדע בארץ ובחו"ל, ובמחקר על למידה והוראה במכון ויצמן. הידע הפדגוגי הרב שצברה מיושם במרחבי הלמידה החווייתיים של החברה באופן מקצועי ובחדשנות פדגוגית.
מרחבי למידה חווייתיים לדוגמה
כדורגל בעין מדעית – לפיתוח אוריינות מדעית בסיסית
היום אני מרגישה, אני חושב ש... – לפיתוח מיומנויות שפה
חצר אקולוגית חווייתית
עושים חשבון – לפיתוח מיומנויות מתמטיות
יוצרים בספרות ילדים
אומנות ויצירה – מרחב להבעה יצירתית
יש לי ציפור קטנה בלב – מרחב ליצירה מוסיקלית
עולם הדבורים
המקום שלי – לפיתוח תחושת שייכות
מרחבים נוספים מעוצבים באופן קבוע, ולכן כדאי להתעדכן באתר. |