מכון שיר הוקם במושב נחלים בשנת 1985, על ידי שולה יהודית ורחל שלוש פסיכולוגיות ממשפחת ארזי ומכאן שמו. המכון עסק במשך שנים באבחונים פסיכולוגיים ודידקטיים, וכן בטיפול במשפחות,במתבגרים ובילדים אשר גילו קשיים רגשיים, חרדות, קשיים בתקשורת הבין-אישית, בעיות בהתנהגות, או קשיים על רקע לימודי.
השנה עבר המכון למקום חדש בנחלים, במטרה לרכז בו יחד טיפולים מתחומים שונים. התוכנית האינטגרטיבית החדשה שבמכון, מתמקדת באבחון ובטיפול הפרעות קשב וריכוז. תוכנית זו, היא תוצאה של מחקר ממושך שערכה שולה ארזי, פסיכולוגית חינוכית, במסגרת עבודת הדוקטורט שלה בתחום הקשב והטיפול בו.
שיטות טיפול
איבחונים
כל האבחונים הנעשים במכון שיר נערכים על ידי פסיכולוגים מומחים מיומנים ומוכרים על ידי משרד החינוך ומשרד הבריאות.
האבחונים הפסיכולוגיים כוללים מבחני אינטליגנציה קוגניטיבית ורגשית - מבחן וכסלר לגיל הרך - WPPSI , מבחן וכסלר לילדים ולנוער - WISC-R ,
מבחני אישיות מובנים והשלכתיים - מבחני ציור, השלמת משפטים, מבחן בר אילן, מבחן דמוי עצמי, מבחני חרדה, רורשאך, בנדר TAT ,CAT, DAP. |
אבחונים דידקטיים ומשולבים |
אבחונים לבדיקת כישורי הלמידה – יכולת מילולית (גלנץ), יכולת ביצועית (TONI, RAVEN, קריאה, מודעות פונולוגית (קדרון, שלם לחמן), כתיבה, גרפומוטוריקה (בנדר, בנטון, בירי), תיאום עין יד, תפיסה חזותית, תפיסה שמיעתית, קשב (יהלום, לאהי, קידוד, זיכרון קצר מועד, CPT), זיכרון שמיעתי וחזותי (RAY, שיום מהיר ,(RAN חשיבה מתמטית, יכולת שפתית (אנגלית- כתיבה, קריאה והבנה). |
אבחון דינאמי (LPAD) |
אבחון שנערך ונבנה על ידי פרופ' ר. פויירשטיין לשם בדיקת הפוטנציאל הלימודי. |
אבחון גרפולוגי |
הכתב הוא ראי הנפש. נערך אבחון באמצעות כתב היד וציורים, ככלי נוסף למערכת האבחון הסטנדרטית. |
אבחונים לבדיקת הקשב (כולל TOVA) |
TOVA– אבחון ממוחשב. מטרתו לבדוק קשב סלקטיבי, אימפולסיביות וזמן תגובה. ניתן ציון של ADHA. כמו כן ניתן לערוך את האבחון עם או ללא נטילת ריטלין. אבחוני קשב נוספים: יהלום, 529, מבחני פקידות, לאהי, קידוד, זיכרון קצר מועד, CPT, שאלון קונרס. |
אבחון לייעוץ מקצועי |
אבחון גרפולוגי וכן אבחון פסיכולוגי מקיף, אינפורמציה לגבי מקצועות ומקומות הלימוד השונים בארץ.
| |
|