האם נעשה שימוש נכון בתקשוב בביה"ס והאם התקשוב אכן מקדם את הישגי התלמידים? כדי לענות על שאלות אלו פותח בבריטניה לאחרונה מדד ICT Mark. כתבה על המדד מופיעה במס"ע - פורטל התוכן החינוכי להכשרת מורים. ICT Mark מעניק לבתיה"ס מערכת סטנדרטים, שבאמצעותם הם יכולים להעריך את רמת ההתקדמות שלהם בתחומי יישומי התקשוב החינוכיים. המדד הוא חלק מערכת ההערכה עצמית מקוונת של Becta, שפותחה בשיתוף פעולה עם רשות ההערכה הממלכתית הבריטית. המערכת מאפשרת את בחינת היעילות והאיכות בתקשוב החינוכי בביה"ס על פי שמונה קטגוריות עיקריות; מנהיגות וניהול, תוכנית לימודים, הוראה ולמידה, הערכה מתמדת, התפתחות מקצועית, עידוד וטיפוח הזדמנויות ללמידה, משאבים חינוכיים והשלכות על הישגי התלמידים. השימוש במערכת אינו כרוך בתשלום, אך ביה"ס נדרש לשלם עבור שכירת מעריך חיצוני כדי לקבל את האות או התו המציין שעמד בהצלחה בקטגוריות של המדד. בכתבה מצוין, כי בתי"ס ברחבי בריטניה רואים בהשגת אות ה-ICT Mark סמל איכות בחינוך ועל כן עושים כל מאמץ לזכות בו. מעל ל-500 בתי"ס בריטיים כבר עברו בהצלחה את הקריטריונים של המדד, מה שטרם לשיפור רמת התקשוב בהם וגם העלה את יוקרתם בהשוואה לבתי"ס אחרים.
כתובת האתר; http://portal.macam.ac.il