המאמר, המתפרסם באתר "מחמ"ד - משפחות החינוך המיוחד", דן בשאלה האם ניתן לקבוע סטנדרטים גם לילדים חריגים שהם למעשה הסטייה מהנורמה. מחברת המאמר, מזל אוזן, עובדת כמרפאה בעיסוק בבי"ס גולני בבית שאן למעלה מ-17 שנה. אוזן סבורה שניתן להכניס סטנדרטים גם לחינוך המיוחד, בתנאי שהם יתבססו על תרגום המיומנויות הנדרשות מהתלמיד לקיום צרכיו הבסיסיים. המאמר מציע לפרק כל מיומנות כזו לגורמים, ולקבוע בהם סולם של דרגות ביצוע: מ-"חוסרהצלחה מוחלט" ועד "הצלחה מושלמת". כך אפשר יהיה לקבוע אחוזי ביצוע הנדרשים מכל אוכלוסיית תלמידים - רגילה או חריגה.
למאמר המלא