אתר האינטרנט נחשב כיום כחלון הראווה של ביה"ס. בכנס מו"ח האחרון אף ציין אחד מהדוברים, כי "בי"ס שאין לו אתר אינו קיים". מהאתר הבית ספרי גם ניתן ללמוד רבות על תוכנית הלימודים, המינהל, יוזמות של מורים ועוד. גם מידת השילוב של התלמידים בחיי ביה"ס משתקפת באתרים; השתתפות תלמידים ערה בתכני האתר ובעיצובו מעידה על נכונות ביה"ס לתת לתלמידים בימה להבעת דעות וליצירתיות, כמו גם על מידת המוטיבציה של התלמידים עצמם להשקיע ותחושת "גאוות היחידה" שלהם. קו לחינוך בחן אתרים של עשרות בתי"ס ומצא הרבה מהמשותף וגם כמה יוצאי דופן.
היוצא מהכלל שמלמד על הכלל
מרבית בתיה"ס העלו אתרים לאינטרנט בשנות ה-90 וכאן נעצרו; קשה למצוא כיום ברשת מספר רב כל כך של אתרים בתחום אחד, שהדף הפותח שלהם, "עמוד הבית", כה גדוש מבולגן וחסר אחידות; הביטוי "תפסת מרובה לא תפסת" כנראה אינו מקובל במרבית הבית ספריים ובעמוד הבית ניתן למצוא טקסטים במספר רב של נושאים ובמגוון פונטים, תמונות, קישורים ומה לא. אחד מהיוצאים מהכלל, המלמד אולי על הכלל, הוא אתר בי"ס הריאלי בחיפה. לפני הכניסה לדף הבית עולה דף מקדים לקול צלילי המנון ביה"ס, "הצנע לכת", המושר בפי מקהלה של תלמידים בליווי מוסיקאלי סטריאופוני. לקצב השירה ועלים בהדרגה מוטיבים גראפיים צבעוניים, רישומים בשחור לבן ותמונה של ביה"ס . גם דף הבית עצמו מעוצב בצורה עדכנית; הדף מרווח ובחלקו המרכזי מוצג רק חזון ביה"ס. בתחתית הדף יש תמונות ואייקונים קטנים המקשרים לאתרים של סניפי ביה"ס, לדפים של תחומי הדעת השונים, למערכות למידה, לארגון הבוגרים,למידעון הדיגיטאלי של ביה"ס ועוד. גם דף הבית של אתר תיכון הראל במבשרת ציון עדכני. הדף אומנם דחוס אך העיצוב בו אחיד. כל מגמת לימוד מיוצגת בריבוע שלצידו עיגול ובו תמונה מוקטנת. בריבוע כתובים רק; שם המגמה וכותרות לקישורים - לפורום המגמה, אינדקס אתרים רלוונטיים, מאגר חומרי לימוד ולתמונות. באתר גם קישור לסיור מקוון בביה"ס. בהקלקה על הקישור מופיע שרטוט של מפת מבני ביה"ס ועליה מפוזרים מספרים. הקלקה על כל מספר חושפת תמונה של הפינה או המבנה. הסיור המקוון מציג קפיטריה מושקעת, פסלים וערוגות פורחות, ספרייה גדולה ואפילו חדר כושר – מה שנראה יותר כקמפוס אוניברסיטאי מטופח מאשר בי"ס תיכון טיפוסי.
מקום מרכזי למסע לפולין
כמעט בכל אתר של בי"ס תיכון או מקיף, מופיעה בעמוד הבית תמונה מהמסע לפולין או קישור לתמונות כאלו בעמוד אחר. מקומו הבולט של המסע לפולין באתרי התיכונים מדגיש את חשיבותו בהווי התיכון הישראלי הטיפוסי. בדרך כלל מוצג המסע לפולין בעמוד גדוש בעשרות תמונות מוקטנות, שבהן מונצחים התלמידים בכל פינה במסע. גישה שונה ניתן למצוא באתר קריית החינוך בן גוריון בעמק חפר. באתר מוצג המסע לפולין בחלוקה לימים. לכל יום מוקדש דף שבו מתואר המסלול בתוספת תמונות ו-"יומן מסע", שבו מתאר תלמיד אחד או יותר את חוויותיו מהיום בחיבור או בשיר.
חדשות ועדכונים שוטפים
מרבית אתרי בתיה"ס העל יסודיים שש שנתיים, שנבדקו במהלך בשבוע האחרון, הקפידו לעדכן את התלמידים בשינויים במערכת השעות בשל שביתת המורים. בעמוד הבית של אתר גימנסיית גן נחום בראשון לציון, למשל, צורף קובץ עדכון שבו מפורטים שמות המורים חברי הסתדרות המורים שאינם שובתים, בחלוקה למקצועות הלימוד. באתר אורט הבונים בבת ים ובאתר תיכון הרצוג בבית חשמונאי מצורף קובץ לכל שכבת גיל, שבו מפורטת מערכת השעות העדכנית לשבוע הקרוב.
להיכן נעלמו התלמידים והמורים?
בתי"ס לאומנויות ומדעים הם בדרך כלל על-אזוריים ולכן האתר הבית ספרי עשוי לשמש כלי חשוב ל-"משיכת לקוחות" חדשים למוסד. למרות זאת, חלק ניכר מאתרי בתיה"ס לאומנות ומדעים אינם מעניקים כלל בימה רחבה לתוצרי התלמידים ויוזמות של מורים. מסקירת אתרי בתי"ס לאומנויות ומדעים לא מעטים עולה תמונה של אתרים קפואים שאין בהם זכר לפעילות ייחודית של תלמידים, ליוזמות או תוצרים. כך, למשל, אתר התיכון לאומנויות ומדעים של העמותה למצוינות בחינוך בירושלים מציג אינפורמציה כתובה רבה על ביה"ס ומגמותיו, אך אין בו דוגמאות לתוצרי התלמידים בכתב או בתמונה. לא ניכר גם שיתוף של התלמידים בעשייה באתר. גם באתר בי"ס על"ה למדעים ומוסיקה בהרצליה, אין כמעט זכר לעשייה של תלמידים. דף באתר המוקדש לפינת הישגים ריק לגמרי וכמוהו דף המוקדש לאקטואליה. דוגמה להצגה נרחבת של פעילות התלמידים והישגיהם, ניתן למצוא באתר ביה"ס לאומנויות תלמה ילין בגבעתיים. באתר מציגה כל מגמה את עשייתה בדף נפרד. בדף מגמת האומנות החזותית ניתן לצפות בצילומים של עבודות הגמר של מחזור 2007, בדף המחול - קטעי וידאו של הופעות הבוגרים, במגמת הקולנוע קטעי פרומואים לסרטים של תלמידים וסרטונים שהפיקו התלמידים, בדפי מגמות המוסיקה ניתן לשמוע קונצרטים בביצוע התלמידים ועוד.
הזמן שקפא מלכת
קיימים לא מעט אתרי בתי"ס שבהם הזמן קפא מלכת" - האתר נפתח ועודכן במשך תקופה מסוימת ונזנח או שהוא מעודכן רק אחת לכמה חודשים. אתר כזה הוא אתר מקיף עומר; בדף הבית אין עדכונים על השביתה או קישורים לעדכונים כלשהם ומופיע בו לוח שעות ריק. תופעת האתר הקפוא בולטת באתרי בתי"ס יסודיים רבים. כך, למשל, בעמוד הבית של בי"ס אבן חן בשוהם רצות כותרות חדשות משנת 2005 ובלוח ההודעות -הודעות מאותה שנה. בעמוד הבית בבי"ס החורש בזיכרון יעקב מופיעה בצד תמונה של ביה"ס הכתובת; "יצאנו לחופשה נתראה בספטמבר" ועוד. דוגמה לאתר בי"ס יסודי עדכני ניתן למצוא באתר ביה"ס היסודי הניסויי בשער הנגב. מעמוד הבית של האתר ניתן ללמוד שתלמידי ביה"ס, שלא היה ממוגן, הועברו למבנים ארעיים בקיבוץ ברור חייל ורוחמה. למרות זאת, משדר עמוד הבית אופטימיות; בעמוד מופיעות תמונות מטקס קליטת תלמידי כיתות א' בברור חייל, ותמונות ממסיבת פתיחת שנת הלימודים לכיתות ד'-ו' ברוחמה. תמונות אחרות בעמוד הן בסגנון של "לפני ואחרי". באחת התמונות מוצגים המבנים הטרומיים החשופים של ביה"ס ברוחמה תחת הכותרת "רק חול וחול" ובתמונה נוספת - בכותרת "כעבור שבועיים - הכל ירוק" - אותם מבנים כשמסביבם גן ירוק של מדשאות ועצים.