מאפיינים פסיכולוגיים של בני נוער משפיעים של מידת החברויות המקוונות שהם יוצרים, כך עולה ממחקר שמאמר עליו מתפרסם בעלון המקוון של השירות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד החינוך, שפ"ינט. המאמר תורגם ממגזין CyberPsychology & Behavior. המחקר, ששמו הוא "פיתוח מודל המסביר יצירת חברויות בגיל ההתבגרות באינטרנט", בחן מודל של יצירת חברויות בגיל ההתבגרות באמצעות תקשורת אינטרנטית. המחקר בדק עם יצירת החברויות הווירטואלית מושפעת ממשתנים, כמו מופנמות ומוחצנות, נטייה לסגירות עצמית ונטייה לפיצוי חברתי. במחקר השתתפו 500 מתבגרים. המחקר בחן שתי הנחות: ההנחה הראשונה הייתה שמתבגרים מוחצנים ייטו ליצור קשרים רבים יותר גם באינטרנט. הסיבה לכך - בני נוער מוחצנים יוצרים בקלות קשרים בעולם האמיתי ולכן גם יקל עליהם ליצור קשרים כאלה בעולם הווירטואלי. הנחה מנוגדת, שהתבססה על "תאורית הפיצוי החברתי", הייתה שהאינטרנט יהיה יותר יעיל עבור בני נוער מופנמים. הסיבה לכך - האינטרנט מפצה את בני הנוער על חסכים שלהם במיומנויות חברתיות הנדרשות במפגשי פנים אל פנים. כמו כן האינטרנט מאפשר לבני הנוער המופנמים להישאר אנונימיים, ואין להם צורך להיחשף במראם או בקולם.
ממצאי המחקר מצביעים על כך שהמתבגרים המוחצנים אמנם יצרו במהירות קשרים באינטרנט. אך לעומת זאת, בקבוצת המתבגרים המופנמים הובילה הנטייה לפיצוי חברתי לתקשורת און ליין תכופה יותר, ולחשיפה עצמית רבה יותר - ובסופו של דבר ליצירת יותר חברויות באינטרנט.
למאמר המלא