מרבית המורים אינם יודעים מה מקומו של רכז המחשוב במבנה ההיררכי של ביה"ס, כך עולה ממחקר חדש המוצג החודש בפורטל מס"ע של מכון מופ"ת. ממצא נוסף של המחקר; מחצית מהמורות דיווחו משתמשות במחשוב ובאינטרנט להוראה במידה רבה ובאופן עצמאי מבלי להסתייע ברכז התקשוב הבית ספרי. את המחקר ששמו הוא "מיסוד תפקיד חדש בביה"ס; המקרה של רכז התקשוב", ערכו החוקרות דורית טובין וענת דיין. מטרת המחקר הייתה לבדוק האם התפקיד החדש יחסית במערכת החינוך, של רכז המחשוב הבית ספרי, כבר מוסד בבתיה"ס. מיסוד הוא התהליך שבו תפקיד או מנהג חדש מוטמעים בתוך מערכת הארגון הקיימת. במסגרת המחקר התבקשו המורות באחד מבתיה"ס לשרטט מפה על פי הוראות מוגדרות ואחידות. ההנחיה שניתנה למורות הייתה להציג את כל בעלי התפקידים בביה"ס ואת קשרי העבודה ביניהם באופן מפורט ככל האפשר. בתום המשימה קיבלו המורות שאלון שבדק את מידת שילוב התקשוב בהוראה בביה"ס ופרטי רקע אישיים. ממצאי המחקר מראים, שב-72% משרטוטי המורות הופיע רכז המחשבים הבית ספרי. עם זאת, רק ב-31% מהשרטוטים הציבו המורות את רכז התקשוב במקום המדויק בהיררכיה הבית ספרית. מסקנת המחקר היא, שמיסוד תפקיד רכז המחשוב בביה"ס הוא חלק בלבד;התפקיד אמנם מוכר למורות, אך רובן אינן יודעות מהי הגדרת התפקיד המדויקת של רכז המחשוב, עם מי יש לו קשרי עבודה והאם התפקיד חיוני לביה"ס או לא. החוקרות סבורות, כי ההיכרות של המורות את תפקיד רכז התקשוב מבטאת בעיקר הטמעה סמלית של התפקיד, המסמנת לסביבה את היותו של ביה"ס חדשני, עדכני ומשלב תקשוב. לעומת זאת, - רכז התקשוב משתלב הרבה פחות בהטמעת התקשוב בליבה הטכנית של תהליכי ההוראה-למידה. החוקרות מציינות, כי ממצאי המחקר אינם מעידים על כך שלתקשוב אין מקום בתהליכי ההוראה והלמידה, אלא מעמידה בסימן שאלה האם הדרך המתאימה להטמעתו של התקשוב בביה"ס היא באמצעות תפקיד רכז התקשוב. לפי ממצאי המחקר, נראה שתפקיד רכז התקשוב חשוב במיוחד ליחסיו של ביה"ס עם סביבתו, ופחות כמתווך ביחסים של המורות עם המחשב. אפשרות נוספת שמעלות החוקרתו היא שתפקיד רכז התקשוב חשוב בעיקר לשלב הראשוני של הכנסת המחשב לביה"ס, וככל שהזמן עובר ואוריינות התקשוב של המורים הופעת לדבר מובן מאליו הופך התפקיד לפחות משמעותי.
לסיכום המחקר