קורס מורים מובילים למגמות הטכנולוגיות בחטיבה העליונה
תחום הוראת הטכנולוגיה עובר בעשור האחרון רפורמה בארצות רבות בעולם מבחינת התכנים הנלמדים, דרכי ההוראה, דרכי ההערכה והמיומנויות הנדרשות מהתלמידים.
נקודות מפנה ראויות לציון בתחום זה במערכת החינוך בישראל :
1. דו"ח ועדת הררי "מחר 98" בשנת 1992, אשר כלל המלצות לחידושים ושיפורים בתחום תכניות הלימודים במתמטיקה ,מדעים וטכנולוגיה.
2. תוכנית הרפורמה בחינוך הטכנולוגי בשנת 2000, אשר כללה בניית מקצוע מוביל שלדי אחד, המהווה את הליבה
של כל מגמה ופתוח מגמות והתמחויות חדשות ומעודכנות, התואמות את צרכי האקדמיה והתעשייה.
3. דו"ח הועדה העליונה למדע וטכנולוגיה (דו"ח קני פרייס 2005) שעיקר המלצותיה
עוסקות במיון המגמות ל- 3 סוגים: מדעית- הנדסית,טכנולוגית ותעסוקתית.
לאור מרכזיותו של נושא הכשרת המורים בקידום החינוך המדעי- הנדסי בחט"ע הוחלט במרכז המורים הארצי למקצועות הטכנולוגיים לקיים קורס למורים מובילים ורכזים במגמות האלקטרוניקה ומחשבים, מכונות ומדעית הנדסית בשנת תשס"ח בהיקף של 112 שעות.
מקום הקורס: טכניון, חיפה במחלקה להוראת המדעים והטכנולוגיה.
שעות: 16.00-19.00 , יום ג'
מועד פתיחת הקורס: פבואר 2008
מטרת על :
פיתוח מנהיגות חינוכית בתחום החינוך הטכנולוגי
נושאי הקורס:
הנושאים בקורס עוסקים בשלושה תחומים מרכזיים:
* ניהול והובלת שינויים במערכת.
* פדגוגיה בתחום הוראת הטכנולוגיה וההנדסה.
* חידושים טכנולוגיים בתחומי הטכנולוגיה וההנדסה